Skip to content

Netsantral Kurulumu Nasıl Yapılır? 

Netsantral hizmetini kullanabilmek için Netgsm Webportal üzerinden izlemeniz gereken adımlar aşağıda detaylı olarak sunulmuştur. Kurulum tamamlandıktan sonra sistemin onaylanması ve aktif edilmesi gerekmektedir. 

  1. Paket Seçimi 

Netgsm Webportal üzerinden Netsantral menüsüne tıklayarak tanıtım sayfasını geçtikten sonra size uygun olan Cep, Eko, Lite, Plus veya Pro paketlerinden birini seçiniz. Alt bölümde, seçtiğiniz paketle birlikte eklemek istediğiniz özellikleri işaretleyerek tercihlerinizi kaydedebilirsiniz.

1764855854705-22bf3a19756cdb8aca7f2d88.png

Santral Bilgileri alanında “Santral Sözleşmesi’ni okudum kabul ediyorum.” kutucuğunu işaretleyerek "Açılması Talebinde Bulun" butonuna tıklayınız. Netsantral hizmeti için talebinizi iletilmiş olacaktır.

1764855853528-16f73b0be152ba490f1fae9d.png

  1. Dahili Oluşturma 

Dahili numaralar, santral içindeki personellerin telefonlarını temsil etmektedir. Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Dahili Listesi > +Ekle butonuna tıklayarak Dahili No alanı için 3 veya 4 haneli benzersiz bir numara verebilirsiniz. Dahili sayısı arttıkça bu seriyi artırarak devam ettirebilirsiniz (Örneğin; 101 veya 1001). Dahili Adı kısmına bu numarayı kullanacak kişinin ismini, ismi belirsizse dahili numarasının aynısını (101 veya 1001 gibi) yazabilirsiniz. Sistem, dahili için otomatik bir şifre oluşturacaktır, ihtiyaç duyarsanız bu şifreyi değiştirebilirsiniz. Sonunda ayarları kaydederek dahili oluşturma işlemini tamamlayabilirsiniz.

1764855854050-a3d1c886786fc0d014d27379.png

  1. Departman Oluşturma ve Çağrı Dağıtımı 

Departmanlar, gelen çağrıları ilgili personel gruplarına yönlendirmek için kullanılmaktadır. Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Departman Listesi > +Ekle butonuna tıklayarak Departman No alanına, dahili numaralarla karışmaması için 999 gibi yüksek bir rakam yazınız. Departman sayısı arttıkça bu seriyi azaltarak numaralandırmaya devam edebilirsiniz. 

Departman Adı kısmına, Türkçe karakter ve boşluk içermeyen bir ad yazmalısınız (Örneğin; muhasebe, satis vb.). İsterseniz departman çağrılarında özel bir Giriş Anonsu tanımlayabilirsiniz. Bekleme Müziği varsayılan olarak mevcuttur. Sonradan da değiştirebilirsiniz. 

Departmana dahil olacak kullanıcıları seçmek için Dahili Ekle kısmından ilgili dahili numaraları işaretlenebilmektedir. Çağrıların GSM numarasına yönlenmesini isterseniz Harici No alanına GSM numarasını yazabilirsiniz. Öncelik kısmında (1, 2, 3 gibi) çağrı sırası belirleyebilirsiniz. Öncelik 1 olan kişi müsaitse çağrıyı önce o alacaktır. Birden fazla kişide öncelik 1 ise çağrılar sırayla dağıtılır.

1764855855216-c5f7b984e52fb45757005761.png

Çağrı dağıtım şeklini değiştirmek isterseniz, Departman Gelişmiş Ayarlar kısmında Dağıtım Şekli menüsünden şu seçenekleri kullanabilirsiniz; 

  • Belirlediğim sırada çalsın 

  • Rastgele (Müsait olan) bir dahili / harici çalsın 

  • Seçilen Tüm dahili ve hariciler aynı anda çalsın 

  • En az çağrı alana öncelik ver 

  • Sıraya göre kaldığı yerden devam et 

  • Her çağrı için bütün numaraları sırayla ara 

  • İlk müsait durumuna geçen dahiliyi ara1764855854433-b5eee4c31b4d5309cd322a7f.png

  1. Ses Dosyası Yükleme 

Santral anonslarında kullanılacak ses dosyalarını sisteme yüklemek veya otomatik metinden ses oluşturmak için Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Ses Dosyaları > +Ekle butonuna tıklayarak Dosya Yükle kısmından WAV formatı* olacak şekilde yükleyebilirsiniz. 

* WAV formatı: 8000 Hz, 16 bit, Mono olmalıdır. 

Eğer yüklediğiniz dosya bekleme müziği olarak kullanılacaksa görselde okla işaretli olan Bekleme Müziği Olarak Yüklensin kutucuğunu işaretleyebilirsiniz. Dosyanızı seçtikten sonra Ses Oluştur butonuna tıklayarak yüklemeyi tamamlayınız. Ses dosyanız yoksa Metinden Ses Oluşturma (Text to Speech) kutucuğunu işaretleyerek Ses adı alanına oluşturacağınız ses kaydı için bir ad giriniz. Metin yazınız alanına okunmasını istediğiniz metni yazıp Kaydet butonuna tıkladığınız zaman sistemde otomatik olarak bir ses dosyası oluşturulacaktır. Oluşan kaydı dinleyip metin veya telaffuz hatası olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

1764855854907-943d26f09a466d2157b064ff.png

  1. IVR (Sesli Karşılama) Oluşturma 

IVR, müşterilerinizin karşılama sesini dinlediği ve tuşlama ile yönlendirilebildiği menüdür. Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > IVR Ayarları > +Ekle butonuna tıklayarak oluşturabilirsiniz. IVR Adı kısmına boşluk ve Türkçe karakter olmadan anlamlı bir isim yazılmalıdır (Örneğin; karsilama, xyzticaretkarsilama veya birden fazla dış hat varsa net anlaşılması için 8503030303karsilama gibi anlaşılır isimler verilmelidir.). 

Ses Kaydı alanında yüklediğiniz veya oluşturduğunuz ses dosyalarından birini seçebilirsiniz (Henüz dosya yoksa “standart-hosgeldiniz” anonsunu kullanabilirsiniz.). 

Maksimum Bekleme Süresi varsayılan olarak 4 saniyedir. Bu süre içinde tuşlama yapılmazsa “Tuşlamayınca” kısmında belirlenen işlem devreye girecektir.

1764855854634-80687b5244b59a6b7f1814e7.png

Geçersiz tuşlama veya tuşlama yapılmaması durumunda; 

Operatöre yönlendirmek için Hedef Türü > Departman, Hedef > Operator; 

Aynı menünün tekrar okunması için Hedef Türü > IVR, Hedef: karsilama seçilmelidir. 

Tuşlama seçenekleri ekleme için Karşılama anonsunda “... için 1’i, ... için 2’iyi tuşlayınız” gibi seçenekler varsa sol alttaki +Ekle butonuyla yeni satırlar oluşturabilirsiniz (Örneğin; Tuş Giriniz > 1, Hedef Türü > Departman, Hedef  > Satış gibi.). 

  1. Mesai Dışı Anonsu Oluşturma 

Mesai dışı anonsu için Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Anons İşlemleri > +Ekle butonuna tıklayınız. Anons Adı kısmına boşluksuz bir ad yazmalısınız (Örneğin; mesaidisi). Ses Dosyası olarak mesai dışında dinletilecek ses kaydını seçebilirsiniz. Hedef kısmı genellikle “Arama Kapansın” şeklinde ayarlanmaktadır. Eğer anonsunuz sesli mesaj bırakma seçeneği içeriyorsa hedefi “Sesli Mesaj” olarak seçebilirsiniz. 

  1. Zaman Kuralı Oluşturma 

Zaman kuralı mesai saatleri içinde hangi IVR'ın, mesai dışı saatlerde hangi anonsun devreye gireceğini belirlemektedir. Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Zaman Ayarları > +Ekle butonuna tıklayınız. Zaman Adı kısmına boşluksuz bir ad yazmalısınız (Örneğin; calismasaatleri). Günler kısmında çalışılan günleri seçiniz. Tüm hafta aynı saatlerde çalışıyorsanız Pazartesi - Pazar aralığı tek satırda seçilmelidir. Farklı günlerde farklı saatler varsa sağ üstteki + butonuna tıklayarak ve yeni satır ekleyerek farklı zaman dilimlerini kaydedebilirsiniz. Seçilmeyen günler otomatik olarak mesai dışı kabul edilecektir. Ayarlar Kısmında; 

Belirlediğim saatler arasında yapılacak işlem: IVR > karsilama (5. adımda oluşturulan IVR) 

Belirlediğim saatler dışında yapılacak işlem: Anons > mesaidisi (6. adımda oluşturulan Anons)

1764855854312-3812a5b5462524f22919be27.png

  1. Gelen Çağrı Ayarı 

Oluşturulan zaman kuralına bir telefon numarası atanarak gelen çağrıların yönetileceği numara belirlenir. Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Gelen Çağrı > +Ekle butonuna tıklayınız. Numara kısmında Netsantral'e gelen çağrıları yöneteceğiniz telefon numaranı eklenmelidir. Hedef kısmında santralin zaman kuralına göre çalışması için Zaman Ayarları seçilip oluşturduğumuz zaman kuralı eklenmelidir.

1764855853332-225e0333114bd82685d6b3d2.png 

  1. Giden Çağrı Ayarı 

Dahili kullanıcıların dış arama yapacağı numarayı belirler. Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Giden Çağrı > +Ekle butonuna tıklayınız. Numara kısmına dış arama için kullanılacak telefon numarası eklenmelidir. Öncelik kısmına 1 yazarak kaydedebilirsiniz.

1764855853437-f6f5d3174fea25d3d50a25d3.png

Kurulum Sonrası İşlemler 

Tüm santral ayarlarını tamamladıktan sonra çağrı testi yapabilirsiniz. Ancak ayarlarınızın tam olarak çalışması için tercihlerin Netgsm Çağrı Merkezi tarafından onaylanması gerekmektedir. Onay sürecinden sonra paketinizi aktif ederek veya demo olarak test aramaları yapabilirsiniz.