Ara K
Görünüm
Netgsm Webportal üzerinden Netsantral’e tıklanır. Açılan tanıtım sayfasını geçtikten sonra Cep, Eko,Lite, Plus ve Pro paket seçeneklerinden birini seçtikten sonra altta yer alan özelliklerden eklenmesini istediklerinizi işaretleyip tercihleriniz kaydedebilirsiniz.
Daha sonra Santral Bilgileri alanında karşınıza “Netsantral Hizmet Sözleşmesi” seçeneği gelir bu kutucuğu işaretleyip “Açılması Talebinde Bulun” butonuna basarak süreci başlatmış olursunuz.
Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Dahili Listesi > +Ekte butonuna basarak Dahili No alanına üç ya da 4 hane bir numara yazılır örneğin 101 veya 1001 gibi. Dahili Adı alanına ise kullanacak kişi adı yazılabilir. İsim belirlenmediyse dahili adına da 101 veya 1001 gibi dahi numaranın aynısı yazılabilir. Dahili şifresini sistem oluşturmaktadır değiştirebilir veya değiştirmeden kaydederek dahiliyi oluşturmuş olursunuz.
Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Departman Listesi+Ekle butonuna basarak Departman No alanına dahili numarala karıştırılmaması için 999 gibi üst rakamlardan oluşan üç ile beş hane arasında bir rakam girilir.
Departman adına Muhasebe, Operator, Satis gibi Türkçe karakter ve boşluk olmadan uygun bir isim yazılır. Bu departmana çağrı geldiğinde söyletilmek istenen özel bir anons varsa Giriş Anonsu kısmından belirlenir. Bekleme müziği başlangıçta varsayılan kalabilir. Daha sonra da değiştirilebilir.
Dahili ekle kısmında bu departmanda hangi kişiler çağrı alacaksa kişilere verilen dahili numaralar işaretlenir. İsteğe bağlı çağrılar Gsm numarasına yönlenecekse Harici no alanına Gsm numarası yazılabilir. Dahili no ve harici no alanlarının yanındaki Öncelik kısmında 1,2,3 gibi sıralama seçilebilir. Önceliği 1 yani en düşük olan her zaman gelen çağrıyı alır, tüm dahililerin önceliği 1 ise çağrılar sıralama olmadan karışık düşer, eğer önceliği 1 olan dahili meşgulse ve cevap vermezse çağrı bir sonraki sıraya geçer ama ilk öncelikli müsaitse her zaman 1. öncelikli kişi çağrıyı alır.
Bu çağrı dağıtım şekli değiştirilmek istenirse de Departmanın gelişmiş ayarlar kısmında Dağıtım Şekli menüsündeki varsayılan gelen Belirlediğim sırada çalsın kısmını, Rasgelen çalsın, Tüm dahili ve harici numaralar aynı anda çalsın, En az çağrı alana öncelik ver gibi seçeneklerle de değiştirebilirsiniz.
Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Ses Dosyaları > Ekle seçeneğinde gözat butonuna basarak wav uzantılı ses dosyalarınızı yükleyebiliriz.(wav formatı 8000 hz 16 Bits Mono olmalıdır).
Ses dosyanız yoksa “Text to speech ile ses oluşturma formu” seçeneğinde Metin Yazınız alanına seslendirilmesini istediğiniz metni yazarak kaydettiğinizde ses dosyanız otomatik olarak hazırlanmaktadır. Ses dosyası hangi ismi verdiyseniz listenin en üstünde oluşan ses kaydını dinleyerek yazım ya da telaffuz hatası var mı yok mu kontrol edebilirsiniz.
Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > IVR Ayarları > +Ekle butonuna basarak
IVR Adı kısmına Türkçe karakter ve boşluk olmadan uygun bir isim yazılır. (örneğin karsilama, xyzticaretkarsilama veya birden fazla dış hat varsa net anlaşılması için 8503030303karsilama gibi anlaşılır isimler verilmelidir)
Ses Kaydı kısmına yüklediğiniz veya oluşturduğunuz ses kaydını seçebilirsiniz. Henüz oluşturduğunuz bir ses kaydı yoksa Standart-hosgeldiniz isimli anonsu kullanabilirsiniz.
Maksimum Bekleme Süresi varsayılan olarak 4 saniyedir. Bu süre, IVR’da seçilen ses kaydı bittikten sonra kullanıcının tuşlama yapması için tanınan süredir. Eğer bu süre içinde tuşlama yapılmazsa, menüde 'Tuşlamayınca' bölümünde belirlenen kural devreye girer.
Geçersiz tuş olunca ve tuşlama yapılmaması durumunda operatör departmanına bağlansın istiyorsanız hedef türü > Departman seçilmeli, Hedef de operator ismindeki departman seçilmelidir. Eğer tuşlama olmadığında aynı menüyü tekrar baştan okumasını isterseniz bu seçimi ivr ayarlarını kaydettikten sonra düzenle butonu ile ivr ayarına girip Tuşlanmayınca seçiminde Hedef Türü İvr, hedef ise karsilama seçilmelidir.
Santral anonsunda teknik destek için 1 i muhasebe için 2yi tuşlayın gibi seçenekler varsa sol altta +Ekle bunu ile tuşlama satırları eklenir. Tuş giriniz kısmına 1 , 2 gibi belirlediğiniz rakamlar girilir. Hedef Türü kısmına departman, Hedefe ise bu tuşlamada hangi departman çağrı alacaksa o departman seçilir ve kaydedilir.
Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Anons İşlemleri>+Ekle butonuna basarak Anons Adı kısmına Türkçe karakter ve boşluk olmadan uygun bir isim yazılır (Örneğin mesaidisi). Ses Dosyası kısmına mesai dışında dinletilecek ses kaydı seçilir. Hedef kısmına da genellikle Arama Kapansın seçilmektedir. Anonsda sadece bilgi veriyorsa çağrı sonunda kapansın denmesi uygundur. Ancak anonsda sinyal sesinden sonra mesajınızı bırakınız gibi bir senaryo varsa hedef Sesli Mesaj seçilebilir.
Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Zaman Ayarları > +Ekle butonuna basarak Zaman adı kısmına Türkçe karakter ve boşluk olmadan uygun bir isim yazılır. (örneğin calismasaatleri) Günler kısmına çalışılan günler seçilir. Eğer haftanın 7 günü aynı saat dilimlerinde çalışılıyorsa tek satırda Pazartesi – Pazar aralığı seçilerek sağ tarafıdan zaman dilimleri seçilerek kaydedilir. Cumartesi veya Pazar çalışılan saat farklıysa görseldeki gibi sağ üstten yeşil + butonuna basarak bir satır daha eklenip o satırda saati farklı olan gün seçilip saat dilimleri de seçilerek kaydedilir. Eğer Pazar hiç seçilmemişse o gün tüm gün mesai dışı kabul edilir.
Belirlediğim Saatler Arasında Yapılacak İşlem * IVR ----> karsilama
Belirlediğim Saatler Dışında Yapılacak İşlem * Anons ----> mesaidisi seçimleri yapılarak kaydedilir.
Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Gelen Çağrı > +Ekle butonuna basarak Numara alanda telefon numaranızı seçiniz. Hedef kısmına da santral zaman kuralına göre çalışması için Zaman Ayarları seçilip oluşturduğumuz zaman kuralı seçilmelidir.
Netgsm Webportal > Netsantral > Ayarlar > Giden Çağrı>+Ekle butonuna basarak Numara kısmına telefon numaranızı seçiniz. Öncelik kısmına 1 yazıp kaydedebilirsiniz.
Santral ayarları tamamlandıktan sonra çağrı testi yapabilmeniz için Santral tercihlerinizin Netgsm çağrı merkezi tarafından onaylanması gerekir. Sonra paket alınmalı ya da demo olarak açıldığında test araması sağlayabilirsiniz.