Skip to content

Sabit Telefon ve 0850'li Numara Hizmeti

Netgsm Sabit Telefon ve 0850'li Numara Hizmetini Ev/İş yerinizde;

  • İster Netgsm’den yeni bir numara alarak
  • İsterseniz de mevcut sabit telefon numaranızı Netgsm’e taşıyarak

kullanabileceğiniz bir telekomünikasyon ses hizmetidir. IP santral, IP telefon, mobil uygulamalar vb. VoIP cihazları ile kullanabilir, uygun tarifeler ve gelişmiş kullanım arayüzü ile yeni nesil telefon hizmetine sahip olabilirsiniz.

0850'li Numaralar Dijital Numaralar mıdır?

0850 numaralar dijital numaralar olarak bilinse de sabit telefon hizmeti (STH) kapsamında tahsis edilen coğrafi olmayan yani herhangi bir lokasyona bağlı olmayan numaralardır.

0212, 0312 vb. coğrafi numaralar ise bulunduğu il’e (İstanbul,Ankara vb.) verilmek zorundadır.

0212, 0312 vb. numaralar sabit hat olarak kullanıldığı gibi IP santral veya Netsantral hizmetinde kullanılabilir. Abonenin adına tahsis edilen bu numaralar başka operatöre de taşınabilir.

VoIP Nedir?

VoIP, Voice Over Internet Protocol’un kısaltılmış halidir. İnternet protokolü üzerinde ses anlamına gelmektedir. Netgsm’den tahsis edilen sabit telefon numaraları internet üzerinden, IP santral-IP telefon veya Netsantral hizmeti ile birlikte kullanılabilir.

Yeni nesil sabit telefon hizmeti olarak da düşünebileceğiniz bu hizmeti; mevcut sabit telefon numaralarınızı taşıyarak veya Netgsm’ den yeni bir numara alarak kullanabilirsiniz.

Nasıl Kullanılır?

Netgsm Sabit Telefon Hizmeti kapsamında alınan 850li veya coğrafi alan kodlu numaraları ;

-IP telefonlarda,

-FXS cihazı ile analog telefonlarda,

-Masaüstü softphone uygulamalarında (Netsipp Plus Masaüstü),

-Softphone mobil uygulamalarında (Netsipp Plus Mobil),

-Netsantral veya IP santrale register edilerek,

-GSM veya sabit telefon numaralarına yönlendirme yapılarak kullanılabilir.

İnternet Üzerinden Ses Hizmetinde İnternet Kullanımı

VoIP ses hizmeti internet üzerinden sağlandığı için iletişime geçtiğiniz her an bulunduğunuz lokasyonda veya kullandığınız cihazda internet kullanımı olur. Firmanızdaki ses hizmetinin bağlı olduğu internet veya mobil uygulama üzerinde konuşuyorsanız GSM operatörünüzün internet altyapısı kullanılacağı gibi wifi üzerinden sabit internetinizi de kullanabilirsiniz.

Kullanılan kodekler (codec) görüşme esnasında tüketilen kotayı etkiler. Ne kadar yüksek kalite telefon görüşmesi o kadar download ve upload’u arttırır ve kotadan düşer.

Mobil uygulama ile kullanıyorsanız ve G.729 codec ile iletişim sağlıyorsanız 1 dakikalık görüşme 0.5 MB kota tüketimi yapmaktadır. Eğer ADSL /VDSL ile internet hizmeti alınıyorsa, dakikada 0.25 MB kotadan tüketim yapmaktadır.

Aşağıdaki listede codecler ve kullandıkları bant genişlikleri yer almaktadır. (Kbps/saniye)

G.711 87.2 Kbps
G.729 31.2 Kbps
G.723.1 21.9 Kbps
G.723.1 20.8 Kbps
G.726 55.2 Kbps
G.726 47.2 Kbps
G.728 31.5 Kbps
iLBC 27.7 Kbps

 

Hangi Operatörleri Arayabilir Aranabilirim?

Yurt içi ve yurt dışı tüm operatörleri arayabilir ve aranabilirsiniz.

Netgsm Numarasını Sadece Gelen Arama Cevaplamak İçin Kullanabilir miyim?

1-Bilgisayarınıza kuracağınız softphone uygulamalarıile (Netsipp Plus),
2-IP Telefon veya FXS cihazlarıile,
3-Cep telefonunuza yükleyeceğiniz mobil uygulamalar ile (Netsipp Plus mobil)
4-Arama yönlendirme yaparak da gelen arama cevaplayabilirsiniz.

Netgsm aboneliğinin yurt dışına görüşmelere açılması

Kullanıcı adı ve şifre ile birlikte Netgsm Webportal’a giriş yaparak,Ses Hizmeti >> Ayarlar >> Sabit Telefon Ses Hizmeti Genel Ayarlarmenüsünden Yurt dışı sms ve arama hizmetini aktif edebilirsiniz. Yurt dışı aramaları belirli bir limit ile sınırlıdır. Abonelik İşlemleri >> Haberci menüsünden günlük yurt dışı arama limitinizi belirleyebilirsiniz.

1742997561957-45c8de87b04288fd859e832c.png

 

Telesekreter Anonsunu Nasıl Değiştirebilirim?

Abone numaranızıa ulaşılamadığı durumda devreye giren anonsu değiştirmek için Ses Hizmeti >> Telesekreter Mesajları >> +Telesekreter Mesajı Yükle adımlarını takip edebilirsiniz. (.wav ve .mp3 dosya türleri desteklenmektedir. Dosya boyutu en fazla 5 MB olmalıdır.) 

Çağrı Engelleme Nasıl Yapabilirim?

Aramasını istemediğiniz bir numarayı engellemek için Ses Hizmeti >> Ayarlar >> Kara Liste adımlarını takip edebilirsiniz.

Çağrı Geçmişime Nereden Bakabilirim?

Netgsm Webportal >> Ses Hizmeti >> Görüşme Detayı / İstatistik menüsünden Gelen Arama, Giden Arama ve Çağrı İstatistiklerinize bakabilirsiniz. Filtrele seçeneği ile tarih aralığı girerek de kayıtlarınıza ulaşabilirsiniz.

1743065373043-d2d2b8e0d7728398476aa644.png