Skip to content

Ticimax Sesli Mesaj ile Kapıda Ödeme Onayı Alma 

Kapıda ödeme siparişleri E-ticaret yöneticileri için önem arz etmektedir. Onay alınmadan gönderilen siparişler geri dönebilmekte ve E-ticaret sahipleri gereksiz kargo ücreti ödeyerek zarar etmektedirler. Bunun gibi sahte siparişleri önlemek adına Sesli Mesaj ile Kapıda Ödeme Onayı Alma entegrasyonu yapılmıştır. 

Abonelerimiz, Kapıda ödeme onayı bekleyen siparişlerin onayını almak için müşterilere otomatik sesli mesaj başlatılabilir ve onay alınabilir. 

 

Entegrasyon kurulumu 

Sesli mesaj ile kapıda ödeme onayı alma entegrasyonunu kullanabilmek için öncelikle Ticimax Çağrı merkezi ile görüşerek  

  • Sipariş Sonrası Onay Ekranı
  • Telefonla Onay Bekleyen Ödemeler Sayfası 

alanlarını açtırmalıdır.  

 

Sipariş Sonrası Onay Ekranı  

resim14.png 

Bu ekran siparişlerin onaylanmasının ardından gözükmektedir. Ekranın gözükmesi için müşterinin Ticimax Çağrı merkezi ile iletişime geçmesi gerekir. 

Görselde hem SMS hem çağrı özelliği bulunan bir ekran gözükmektedir. İstenirse sadece çağrı özelliği bulunan, “Müşteri Hizmetleri Beni Arasın” olacak şekilde gösterilebilir. 

Müşteri Hizmetleri Beni Arasın özelliği seçildiğinde sesli mesaj ile müşteriye arama giderek tuşlama ile onay alınmaktadır. Sesli mesaj paketiniz bulunmuyor ise çağrı başlamayabilir. 

Ekran ayarları Ticimax tarafından yapılmaktadır. 

 

Telefonla Onay Bekleyen Ödemeler Sayfası 

resim15.png 

Kapıda ödeme onay sisteminin çalışabilmesi için hazırladığımız entegrasyonun sipariş bilgilerine ihtiyacı vardır. Sipariş bilgileri Telefonda Onay Bekleyen Ödemeler sayfasından alınmaktadır. Bu sayfa Ticimax panelinizde varsayılanda kapalı olarak gelir. Ticimax Çağrı merkezi ile iletişime geçilerek açtırılmalıdır.  

Ticimax tarafında ilgili sayfalar açtırıldıktan sora Netgsm webportala giriş yaparak Netsantral > Entegrasyonlar > Entegrasyon Listesi > Ticimax alanında Ayarlar kısmına tıklanarak ayar ekranına ulaşılır. 

resim16.png 

Görselde gösterilen alandan Kapıda Ödeme Sipariş Onayı tiklenerek aktif hale getirilir.  

Müşterilerin hangi saatler arasında aranabileceği belirlenebilir. Bunun için IdeaSoft entegrasyon ayar sayfasında Sesli Arama Çalışma Zamanları ayarlarının yapılması yeterlidir. Sesli mesaj gönderilmesinin istenildiği saatler arasını virgül ile, farklı saat aralıkları ise tire işareti ile ayrılmalıdır. 

resim17.png 

Örnek verecek olursak; Sadece sabah 08:00 öğlen 12:00 arası ve öğleden sonra 13:30 akşam 20:30 arası kapıda ödeme onayı için sesli mesaj ile onay almak istiyorsunuz. Bunun için girilmesi gereken ayar şu şekilde : 

  • 08:00,12:00-12:30,20:30 

Örnekler : 

  • 08:30,20:00 (Sabah 8 buçuk akşam 8 arası)
  • 08:50,13:30-15:00,23:59 (sabah 8.50 öğlen 1 buçuk arası ve Öğleden sonra 3 ile gece 23:59 arası) 

Yeni özellik ile birlikte müşterilerin arandığında dinleyecekleri sesli mesaj özelleştirilebilir. Bu özellikte dikkat edilmesi gereken başlıca noktalar : 

  • Onay Tuşu 1, Ret Tuşu ise 2 dir. Bunun okunacak metinde bildirilmesi çok önemlidir.
  • Kullanılabilecek değişkenler [ad_soyad] , [referans_no] ve [tutar] değişkenleridir. Arama esnasında bu değişkenler siparişteki ilgili bilgiler ile değiştirilecektir. Boş olması halinde aşağıdaki varsayılan metin okutulur: 

Sayın [ad_soyad], siparişiniz için kapıda ödeme onayı vermeniz gerekmektedir. Siparişinizin kapıda ödemeyle gönderilmesini onaylamak için 1 i, iptal etmek için 2 yi tuşlayın. 

resim18.png  

Sesli mesaja cevap olarak; 

1 Tuşlanırsa : Siparişiniz onaylanmıştır. İyi Günler 

2 Tuşlanırsa : Sipariş iptal edilmiştir. İyi Günler 

Diğer tuşlamalarda : Geçersiz Tuşlama yapıldı. 

Mesajları okunur. 

 

Önemli Bilgiler 

  • Bu hizmet için Sesli Mesaj paketi gerekmektedir.
  • Her 5 dakikada bir onay bekleyen siparişler çekilerek en fazla 10 numaraya sesli mesaj başlatılmaktadır.
  • Bir numara bir sipariş için maksimum 5 kere aranabilir. (1 veya 2 ye tuşlamadığı taktirde)
  • 1 tuşlaması siparişin onaylanması, 2 tuşlaması onay verilmemesi demektir.
  • Son 2 günlük onay bekleyen siparişlere bakılmaktadır. 

Detaylı bilgi ve destek için [email protected] mail adresi üzerinden destek talebi oluşturabilirsiniz.