Skip to content

Ticimax Netsantral Entegrasyonu 

 

Netsantral’inize, Ticimax entegrasyonu yaparak; 

  • Netsantral’inizi arayan müşterilerin ad ve soyadı ile karşılayabilmesi
  • Arayan numaranın son sipariş durumunu ve kargo bilgilerini otomatik okutabilmesi
  • Tuşlanan numaradan tanınan müşterinizin son sipariş durumunu ve kargo bilgilerini müşterinize otomatik okutabilmesi 

özellikleri kazandırabilirsiniz. 

 

Ticimax Netsantral Entegrasyonun Kurulumu 

 

  1. Entegrasyonun kurulumu için Ticimax çağrı merkezi ile irtibata geçilerek Robotik Çağrı Merkezi için Web Servis Kodu öğrenilmelidir.
  2. Netgsm webportal ekranında Netsantral menüsüne tıklanır.
  3. Netsantral’inizde Ticimax entegrasyon ayarlarını yapmak için Entegrasyonlar bölümünden ilerlenir.resim6.png
  4. Açılan ekranda Entegrasyon Listesi alanına tıklanarak pasif entegrasyonlar arasından Ticimax aktif hale getirilir.  resim7.pngresim8.png
  5. Ticmax Entegrasyonunu aktif ettiğinizde entegrasyonun ayar sayfası açılacak. Bu sayfada Ticimax çağrı merkezinden edindiğimiz Mağaza URLRobotik Çağrı Merkezi için Web Servis Kodu bilgilerini girerek kaydettiğimizde işlemi tamamlamış olacağız.  resim9.webp

 

  1. Entegrasyon sayfasına Ticmax entegrasyonu eklenmiş olacak. Ticmax entegrasyonunun karşısında bulunan +Modül butonuna tıklayarak hangi modül kullanılmak isteniyorsa seçilerek ayarlaması sağlanır. resim10.png

 

Ticimax Fonksiyonları 

  1. Müşteri Tanı Fonksiyonu 

Fonksiyon arayan numara bilgisi ile Ticimax servislerini kullanarak sanal mağazanızda yer alan Üye Yönetimi alanına ulaşır. Bu alanda yer alan telefon numaraları ile arayan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaraya ait ad ve soyad bilgisini kullanıcıya anons eder. 

Dahilide göster özelliği aktif ise; müşteri tanıma fonksiyonu ile bulunan isim ve soyad bilgisi çağrı esnasında kullanılan dahilinin ekranında gösterilir. 

Karşılaşılan durumlar: 

  • Hata: Ticimax’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
  • Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
  • Müşteri bulundu: Arayan numara üye listesinde yer almaktadır.
  • Müşteri bulunamadı: Arayan numara üye listesinde yer almamaktadır.resim11.webp

 

  1. Son Siparişin Durumu Fonksiyonu 

Arayan numaranın üye listesinde yer alması ve sonrasında yapılan sipariş sorgusundan sonra dönen bilgiler müşteriye anons edilir. Anons edilen bilgiler arasında; müşterinin toplam sipariş sayısı, son siparişe ait bilgiler, ürün kargolanmış ise kargo bilgileri dinletilir. 

Ticimax siparişler listesinden son 14 güne ait siparişler sorgulanır. Daha eski siparişler sorgulanmaz. 

Karşılaşılan durumlar: 

  • Hata: Ticimax’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
  • Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
  • Sipariş Bulundu: Arayan numaranın sipariş listesinde aktif siparişi olduğu durumdur.
  • Sipariş Bulunamadı: Arayan numaranın sipariş listesinde aktif siparişi olmadığı durumdur.
  • Sipariş Kargolandı: Arayan numaraya ait siparişin kargoya verildiği ve kargo bilgilerinin girilmesi halinde müşteriye anons edileceği durumdur. resim12.webp

 

  1. Telefon no tuşlayarak sipariş sorgula Fonksiyonu 

Arayan numaraya ait kayıt bulunamadığı durumlarda, müşteriden sanal mağazanıza üye olurken kullandığı telefon numarası istenmektedir. Fonksiyon müşteriden aldığı telefon numarası bilgisi ile Ticimax sanal mağazanızda gerekli sorguları yapar. Numaraya ait müşteri ve sipariş bilgisi bulunur ise arayan numaraya ilgili kayıtlar dinletilir. 

Fonksiyon telefon numarası tuş bilgisini beklemektedir. Fonksiyondan önce tuş bilgisi beklendiği anons edilmelidir. 

Sistem varsayılan olarak tüm sipariş listesinde sorgulama yapar. Sipariş kaynağı olarak sadece ödeme kaydı bulunan siparişlerde sorgulama işlemine izin verebilirsiniz. 

Karşılaşılan durumlar: 

  • Hata: Ticimax’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
  • Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
  • Sipariş Bulundu: Tuşlanan numaranın sipariş listesinde aktif siparişi olduğu durumdur.
  • Sipariş Bulunamadı: Tuşlanan numaranın sipariş listesinde aktif siparişi olmadığı durumdur.
  • Sipariş Kargolandı: Tuşlanan numaraya ait siparişin kargoya verildiği ve kargo bilgilerinin girilmesi halinde müşteriye anons edileceği durumdur. resim13.webp

 

Önemli Bilgiler 

  • Telefon No tuşlayarak sipariş sorgula Fonksiyonu kullanılırken arayan numaradan tuşlama yapılması istenmektedir. Numara istendiği arayan numaraya anons ile belirtileceğinden bu fonksiyonu kullanırken Giriş Anonsu kullanmak zorunludur.
  • Robotik Çağrı Merkezi için Web Servis Kodu bilgisi Ticimax tarafından üretilen bir API oturum anahtarıdır. Ticimax ile iletişime geçerek kod bilgisini öğrenebilirsiniz. 

 

Detaylı bilgi ve destek için [email protected] mail adresi üzerinden destek talebi oluşturabilirsiniz.