Ara K
Görünüm
Dia (Değişime İlk Adım), internet üzerinden online çalışan bir ticari paket programıdır. İçerisinde Stok – Depo Takibi, Talep, Teklif, Sipariş, Finans Yönetimi, Banka, Kasa, Çek-Senet Takibi, Resmi Muhasebe, Personel, Üretim, Servis Hizmet Yönetimi, Otel Programı modülleri bulunmaktadır.
Dia panelinin; Netsantral’e entegre edilmesini sağlayan entegrasyondur.
Dia entegrasyonu ile:
gibi birçok senaryo tasarımı yapılabilir ve Netsantral ile tasarlanan senaryo uygulanabilmektedir.
1. Dia tarafında yetkili kullanıcı tanımlaması gerekir.
-API / Web servis yetkisi olan bir kullanıcı tanımlamak için Dia uygulamasında Sistem Yönetimi > Kullanıcı Yönetimi > Kullanıcılar yolunu izleyerek Kullanıcı Listesi <sis3100> ekranına ulaşılmalıdır.
-Açılan ekranda Ekle butonu ile yeni kullanıcı ekleme ekranı <sis3101> ekranından web servis kullanım yetkisi (Web Servis Çağırabilir) olan bir kullanıcı tanımlanmalıdır.
-Tanımlanan kullanıcı çağrı geldiği durumlarda oturum yenileyeceğinden, sadece entegrasyon için kullanılmalı, masaüstü ya da mobil giriş için kullanılmamalıdır.
-Web servis yetkisine sahip kullanıcı tanımlama işleminden sonra, tanımlanan kullanıcının; Kullanıcı Adı ve Şifre bilgisi entegrasyonda kullanılabilir.
2. Netgsm webportal ekranında Netsantral menüsüne tıklanır.
3. Netsantral’inizde Dia entegrasyon ayarlarını yapmak için Entegrasyonlar bölümünden ilerlenir.
4. Açılan ekranda Entegrasyon Listesi alanına tıklanarak pasif entegrasyonlar arasından Dia aktif hale getirilir.
5. DİA Entegrasyonunu aktif ettiğinizde entegrasyonun ayar sayfası açılacak. Bu sayfada DİA dan edindiğimiz Şirket Kodu/ Sunucu, Kullanıcı adı, Şifre, Firma Kodu, Dönem Kodu bilgilerini girerek kaydettiğimizde işlemi tamamlamış olacağız.
6. Entegrasyon sayfasına DİA entegrasyonu eklenmiş olacak. DİA entegrasyonunun karşısında bulunan +Modül butonuna tıklayarak hangi modül kullanılmak isteniyorsa seçilerek ayarlaması sağlanır.
Fonksiyon arayan numara bilgisini, Dia Rehber servislerini kullanarak sorgular.
Dia Rehber servisinde yer alan telefon numaraları ile arayan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaranın ait olduğu müşteri bilgilerini kullanıcıya anons eder. Numara bilgisi yer almıyor ise müşteri bulunamadı durumunu döndürür.
Dahilide Göster listesinde Evet seçili ise, Müşteri tanıma fonksiyonunun ürettiği müşteri ad soyad bilgisi dahili çalarken, dahili ekranında yer alacaktır.
Rehber sorgusu yapılırken numaralar 312 XXX XX XX, 90 312 XXX XX XX formatlarında ve Cep Telefonu, İş Telefonu, İş Telefonu 2, Ev Telefonu alanlarında sırası ile aranmaktadır. Sorgunun hızlı yanıtlanabilmesi ve ek sorguların yapılmaması için format ve alanların kullanımına özen gösterilmelidir.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri bulundu: Arayan numara Dia Rehber servisinde yer almaktadır.
Müşteri bulunamadı: Arayan numara Dia Rehber servisinde yer almamaktadır.
Fonksiyon yönlendirmeler sonrası tuşlanan telefon numara bilgisini, Dia Rehber servislerini kullanarak sorgular.
Dia Rehber servisinde yer alan telefon numaraları ile tuşlanan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaranın ait olduğu müşteri bilgilerini kullanıcıya anons eder. Numara bilgisi yer almıyor ise müşteri bulunamadı durumunu döndürür.
Dahilide Göster listesinde Evet seçili ise, Müşteri tanıma fonksiyonunun ürettiği müşteri ad soyad bilgisi dahili çalarken, dahili ekranında yer alacaktır.
Rehber sorgusu yapılırken numaralar 312 XXX XX XX, 90 312 XXX XX XX formatlarında ve Cep Telefonu, İş Telefonu, İş Telefonu 2, Ev Telefonu alanlarında sırası ile aranmaktadır. Sorgunun hızlı yanıtlanabilmesi ve ek sorguların yapılmaması için format ve alanların kullanımına özen gösterilmelidir.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri bulundu: Tuşlanan numara Dia Rehber servisinde yer almaktadır.
Müşteri bulunamadı: Tuşlanan numara Dia Rehber servisinde yer almamaktadır.
Fonksiyon arayan numara bilgisini, Dia Servis Hizmetleri servislerini kullanarak sorgular.
Dia Servis Hizmetleri servisinde yer alan telefon numaraları ile arayan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaranın ait olduğu müşteri ve cihaz bilgileri kullanıcıya anons eder. Numara bilgisi yer almıyor ise cihaz bulunamadı durumunu döndürür.
Numaranın Dia Servis Hizmetlerinde bulunması ile, ilgili numaraya ait servise bırakılan son cihaz bilgileri getirilir. Sorgulanan cihaz bilgileri: cari ünvan, cihaz süreç durumu, fiş numarası, cihaz stok açıklama, cihaz giriş tarihi, cihaz giriş saati servisten alınmaktadır.
Servis Hizmetleri cihaz sorgusu yapılırken numaralar 312XXXXXXX, 90312XXXXXXX, 312 XXX XX XX, 90 312 XXX XX XX formatlarında ve Cep Telefonu, Telefon alanlarında sırası ile aranmaktadır. Sorgunun hızlı yanıtlanabilmesi ve ek sorguların yapılmaması için format ve alanların kullanımına özen gösterilmelidir.
Serviste bulunan cihazlar birden fazla durumda bulunabilir. Cihazın bulunduğu durumlar için farklı yönlendirme ya da farklı ses kaydı dinletme işlemleri yapılabilir. Örneğin; serviste bulunan cihaz garanti kapsamında tamir edilecekse ilgili birime, cihaz için ek bir satın alma gerekiyorsa farklı birime çağrı iletilebilir ya da farklı ses kayıtları arayan numaraya dinletilebilir.
Örnekte belirtilen yönlendirme Süreç-Durum yönlendirmesi ile yapılmaktadır. Fonksiyonun Dia servisi üzerinde yaptığı sorgulamada dönen süreç tanımı örneğin: ‘ServisGirişYapılıyor’, ‘ParçaBekleniyor’, ‘TeslimAşamasında’ vb.. tanımlara göre eşleşen durum seçilerek hedef türüne göre işlem yapılmaktadır.
Maksimum 5 adet Süreç-Durum yönlendirmesi yapılmaktadır.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Cihaz Bulundu: Arayan numara Dia Servis Hizmetleri servisinde yer almaktadır.
Cihaz Bulunamadı: Arayan numara Dia Servis Hizmetleri servisinde yer almamaktadır.
Fonksiyon yönlendirmeler sonrası tuşlanan numara bilgisini, Dia Servis Hizmetleri servislerini kullanarak sorgular.
Dia Servis Hizmetleri servisinde yer alan telefon numaraları ile tuşlanan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaranın ait olduğu müşteri ve cihaz bilgileri kullanıcıya anons eder. Numara bilgisi yer almıyor ise cihaz bulunamadı durumunu döndürür.
Numaranın Dia Servis Hizmetlerinde bulunması ile, ilgili numaraya ait servise bırakılan son cihaz bilgileri getirilir. Sorgulanan cihaz bilgileri: cari ünvan, cihaz süreç durumu, fiş numarası, cihaz stok açıklama, cihaz giriş tarihi, cihaz giris saati servisten alınmaktadır.
Servis Hizmetleri cihaz sorgusu yapılırken numaralar 312XXXXXXX, 90312XXXXXXX, 312 XXX XX XX, 90 312 XXX XX XX formatlarında ve Cep Telefonu, Telefon alanlarında sırası ile aranmaktadır. Sorgunun hızlı yanıtlanabilmesi ve ek sorguların yapılmaması için format ve alanların kullanımına özen gösterilmelidir.
Serviste bulunan cihazlar birden fazla durumda bulunabilir. Cihazın bulunduğu durumlar için farklı yönlendirme ya da farklı ses kaydı dinletme işlemleri yapılabilir. Örneğin; serviste bulunan cihaz garanti kapsamında tamir edilecekse ilgili birime, cihaz için ek bir satınalma gerekiyorsa farklı birime çağrı iletilebilir ya da farklı ses kayıtları arayan numaraya dinletilebilir.
Örnekte belirtilen yönlendirme Süreç-Durum yönlendirmesi ile yapılmaktadır. Fonksiyonun Dia servisi üzerinde yaptığı sorgulamada dönen süreç tanımı örneğin: ‘ServisGirişYapılıyor’, ‘ParçaBekleniyor’, ‘TeslimAşamasında’ vb.. tanımlara göre eşleşen durum seçilerek hedef türüne göre işlem yapılmaktadır.
Maksimum 5 adet Süreç-Durum yönlendirmesi yapılmaktadır.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Cihaz Bulundu: Tuşlanan numara Dia Servis Hizmetleri servisinde yer almaktadır.
Cihaz Bulunamadı: Tuşlanan numara Dia Servis Hizmetlerinde yer almamaktadır.
Fonksiyon yönlendirmeler sonrası tuşlanan Servis Formu Fiş Numarası bilgisini, Dia Servis Hizmetleri servisini kullanarak sorgular.
Dia Servis Hizmetleri servisinde yer alan fiş numaraları ile tuşlanan fiş numarasını karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise fiş numarasının ait olduğu müşteri ve cihaz bilgileri kullanıcıya anons eder. Fiş numara bilgisi yer almıyor ise cihaz bulunamadı durumunu döndürür.
Fiş numarasının Dia Servis Hizmetlerinde bulunması ile, ilgili fiş numarasına ait servise bırakılan son cihaz bilgileri getirilir. Sorgulanan cihaz bilgileri: cari ünvan, cihaz süreç durumu, fiş numarası, cihaz stok açıklama, cihaz giriş tarihi, cihaz giris saati servisten alınmaktadır.
Sorgunun sağlıklı çalışabilmesi için fiş numarasının eksiksiz tuşlanması gerekir. Örneğin Servis Formu fiş numarası olarak 000146 belirlenmiş ise çağrı esnasında 6 haneli fiş numarası tuşlanmalı; 146 olarak kısaltılmaması gerekir.
Serviste bulunan cihazlar birden fazla durumda bulunabilir. Cihazın bulunduğu durumlar için farklı yönlendirme ya da farklı ses kaydı dinletme işlemleri yapılabilir. Örneğin; serviste bulunan cihaz garanti kapsamında tamir edilecekse ilgili birime, cihaz için ek bir satınalma gerekiyorsa farklı birime çağrı iletilebilir ya da farklı ses kayıtları arayan numaraya dinletilebilir.
Örnekte belirtilen yönlendirme Süreç-Durum yönlendirmesi ile yapılmaktadır. Fonksiyonun Dia servisi üzerinde yaptığı sorgulamada dönen süreç tanımı örneğin: ‘ServisGirişYapılıyor’, ‘ParçaBekleniyor’, ‘TeslimAşamasında’ vb.. tanımlara göre eşleşen durum seçilerek hedef türüne göre işlem yapılmaktadır.
Maksimum 5 adet Süreç-Durum yönlendirmesi yapılmaktadır.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Cihaz Bulundu: Tuşlanan numara Dia Servis Hizmetleri servisinde yer almaktadır.
Cihaz Bulunamadı: Tuşlanan numara Dia Servis Hizmetlerinde yer almamaktadır.
Cep Tel: 312 XXX XX XX Cep Tel: 90 312 XXX XX XX Telefon 1: 312 XXX XX XX Telefon 1: 90 312 XXX XX XX Telefon 2: 312 XXX XX XX Telefon 2: 90 312 XXX XX XX Ev Telefonu: 312 XXX XX XX Ev Telefonu: 09 312 XXX XX XX
Cep Tel: 312XXXXXXX Ev Tel: 312XXXXXXX Cep Tel: 90312XXXXXXX Ev Tel: 90312XXXXXXX Cep Tel: 312 XXX XX XX Ev Tel: 312 XXX XX XX Cep Tel: 90 312 XXX XX XX Ev Tel: 90 312 XXX XX XX