Ara K
Görünüm
Zapier 2.000’den fazla uygulama entegrasyonu barındıran bir platformdur. Netgsm – Zapier uygulaması ile Zapier’e entegre olan uygulamalara Netgsm servisleri de entegre olmaktadır.
Çift yönlü çalışma yapısı ile; diğer uygulamaların çıktıları Netgsm servislerinde girdi olarak kullanılmakta ve Netgsm servislerinin ürettiği çıktılar diğer uygulamalara girdi olarak gönderilmektedir.
Zapier’de kurulacak entegrasyon sayısı (Zap) ve entegrasyon tetikleyici süreleri Zapier hesap türüne göre değişiklik göstermektedir.
Uygulama İngilizce olarak geliştirilmiştir.
Uygulama kullanımı için öncelikle Netgsm servisleri ile Zapier arasında doğrulama işlemi yapılmalıdır. Doğrulama işlemi için Netgsm API hesabı bilgileri; kullanıcı adı ve şifre bilgisi gerekmektedir.
Uygulama ile ilk Zap oluşturulurken Netgsm hesabı ile giriş yapılması gerekir:
Uygulamaya Zapier uygulama marketinden “Netgsm” ismi ile ulaşılıp kullanılabilir.
Uygulamada 3 farklı alanda toplam 7 adet fonksiyon geliştirilmiştir.
1- Çağrı Başlat (Connect Call): Netsantral ile çağrı başlatan fonksiyondur.
-Santral adı bilgisi açılır liste olarak gelmekte ve abone santral adını listeden seçmektedir.
-Arayan numara ve aranacak numara bilgisi manuel olarak girilmelidir.
-Öncelikle çalacak numara bilgisi açılır listede gelmektedir.
-Öncelikle çalacak numara “If” seçilirse: önce aranan, “Of” seçilirse önce arayan numara çalar ve çağrılar bağlanır.
2- SMS Gönder (Send SMS): Zapier ile SMS gönderimi sağlayan fonksiyondur.
-Diğer uygulamalardan aldığı girdiler ile Netgsm SMS servisine bağlanarak SMS gönderimi sağlamaktadır.
-SMS gönderimi için gereken bilgilerden; SMS başlığı açılır liste olarak gelmektedir. SMS gönderilecek numara ve gönderilecek mesaj metni bilgisi manuel olarak girilmektedir.
3- OTP SMS Gönder (Send OTP SMS): Zapier ile OTP SMS gönderimi sağlayan fonksiyondur.
-Diğer uygulamalardan aldığı girdiler ile Netgsm OTP SMS servisine bağlanarak OTP SMS gönderimi sağlamaktadır.
-OTP SMS gönderimi için gereken bilgilerden; SMS başlığı açılır liste olarak gelmektedir.
-OTP SMS gönderilecek numara ve gönderilecek mesaj metni bilgisi manuel olarak girilmektedir.
4- Basit Sesli Mesaj Gönder (Send a Voice Message (Simple)): Zapier ile Basit Sesli Mesaj gönderimi sağlayan fonksiyondur.
-Basit sesli mesaj gönderimi sağlayabilmek için Netgsm Webportal’dan ses dosyası yüklenmeli ve AudioID bilgisi alınmalıdır.
-AudioID bilgisi açılır liste olarak gelmektedir.
-Netgsm Webportal’dan alınan AudioID bilgisi açılan listeden seçilmelidir.
-Sesli mesajın gönderimi yapılacak numara bilgisi manuel olarak girilmektedir.
5- Dinamik Sesli Mesaj Gönder (Send Voicemail (Dynamic)): Zapier ile Dinamik Sesli Mesaj gönderimi sağlayan fonksiyondur.
-Fonksiyonda sese çevrilecek metin ve gönderilecek numara alanları yer almaktadır.
-Tüm alanlardaki bilgiler manuel olarak girilmelidir.
-Manuel olarak girilen metin içeriği TTS (Text To Speech) ile ses medyasına dönüştürülmekte ve aranacak numaraya dinletilmektedir.
1- SMS Raporu Sorgula (Query SMS Report): Zapier ile SMS raporlarını sorgulayan ve sonucu başka bir uygulamaya ileten fonksiyondur.
-Fonksiyonun çalışabilmesi için; sorgulayacağı SMS’e ait bulkid bilgisine ihtiyacı vardır.
-Sorgulama işleminden sonra fonksiyon tarafından SMS iletim durumu bilgisi çıktı olarak üretilir.
Zapier yapısı sayesinde barındırdığı tüm uygulamalar arasında entegrasyon sağlayabilmektedir
Kanala Mesaj Atılınca SMS Gönderme:
-Slack kanallarından birini seçerek, bu kanala atılan her mesajı SMS olarak gönderebilirsiniz.
-SMS gönderebilmek için SMS başlığı ve gönderilecek numara bilgisini manuel olarak girmek gerekir.
Instagram Hesabıma Yeni Bir Post Yüklendiğinde SMS Gönderme:
-Instagram hesabınıza yeni bir post yüklendiğinde bilgileri SMS olarak gönderebilirsiniz.
-Post bilgilerini diğer entegrasyonlar ile paylaşabilirsiniz.
-SMS gönderebilmek için SMS başlığı ve gönderilecek numara bilgisini manuel olarak girmek gerekir.
1- WooCommerce Kullanan E-Ticaret Firması:
WooCommerce ile satış yapan bir firma, satış işlemlerini web sitesi üzerinden yapmak yerine telefon bankacılığı ile ödemelerini almaktadır. Netsantral Kredi Kartı Tahsilat modüllerinden birine sahip olan bu firma, WooCommerce ile gelen siparişin ardından Netsantral ile çağrı başlatarak müşteriyi entegrasyona yönlendirerek ve müşterinin ödeme işlemini tamamlamasını sağlamaktadır.
Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra bilgilendirme için SMS gönderebilir. Ya da sipariş bilgilerini Slack’e kaydedebilir.
2- Müşteri İtibar Yönetimi Yapan Ajans
Müşterisi hakkında sosyal medyada paylaşılan olumlu / olumsuz yorumları takip eden ve müşteri itibarı yönetimi yapan bir firma, paylaşılan bir içerikten anında haberdar olmak istemektedir.
Twitter’da lokasyon bazlı mention araması yaparak, belirlediği bölgede paylaşılan tüm tweetleri SMS ya da Dinamik Sesli Mesaj olarak almakta ve paylaşım hakkında gereken işlemleri yapmaktadır.
3- Facebook / Instagram Lead Ads ile Test Sürüşü Formu Yayınlayan Bir Otomotiv Firması
Facebook ve Instagram Lead Ads ile Test Sürüşü formu reklamı yayınlayan bir otomotiv firması, form doldurulduğunda, formu dolduran müşteri için bir çağrı başlatmakta ve potansiyel müşteri ile irtibata geçerek Test Sürüşü randevusu planlamaktadır.
Çağrı başlatma işlemini ilerleyen zamanlarda planlıyor ise müşteriye bilgilendirme SMS’i göndererek form kaydının yapıldığını bildirebilir.
4- Toplantıları ve Özel Günleri Google Calendar ile Planlama
Google Calendar ile oluşturulan kayıtlarda kayıt oluşturulduğunda ya da ilgili kaydın tarihi geldiğinde SMS veya Sesli Mesaj gönderilebilir.
Kayıtlar doğum günü kutlaması, oluşturulan organizasyon hatırlatması, planlanan toplantı bilgilendirmesi vb. Olabilir.
5- Gmail Uygulamasına Eşleşen Mail Gelmesi
Google Gmail uygulamasına daha önceden belirlenen ifadeleri içeren mailler geldiğinde mail içeriği SMS olarak gönderilebilir, Sesli Mesaj gönderilebilir ya da ifadeye göre çağrı başlatılabilir.