Skip to content

Netsipp Masaüstü Softphone Uygulamasının Kullanımı

Netsipp Softphone Nedir? 

  • Netsipp Softphone, Windows işletim sistemleri üzerinde çalışan ve Netgsm tarafından geliştirilen yazılımsal bir telefon uygulamasıdır. 

  • Uygulama içerisinde 1 kayıtlı hesap ve 4 eş zamanlı hat desteklenmektedir. 

  • Netsipp Softphone, VOIP teknolojileri, SIP (Session Initiation Protocol) ve RTP (Real-Time Transport Protocol) ile çalışan tüm sistemlerle uyumlu olarak kullanılabilir. 

  • Uygulamanın hedef kitlesi, Windows işletim sistemi kullanan ve VOIP teknolojileri ile çalışan kullanıcılardır. 

Netsipp Masaüstü Softphone Uygulamasının Amaçları ve Özellikleri 

  • GSM sistemleriyle oluşan donanımsal ve diğer maliyetleri düşürmek 

  • Müşteri memnuniyetini artırmak (Çağrıyı transfer etmek, kuyruğa almak, bekletmek, müşteri temsilcilerini molaya almak, sesli yanıt sistemlerini kullanmak vb.) 

  • Müşteri temsilcileri ile ilgili anlık, dahili bazlı veya tarih bazlı verileri kolayca görebilmek 

  • Diğer müşteri temsilcilerin durumunu anlık olarak takip edebilmek 

  • Kolay kurulum ve taşınabilirlik yeteneğini artırmak 

Netsipp Softphone Sistem Gereklilikleri 

Netsipp Softphone, aşağıda belirtilen minimum sistem gerekliliklerini karşıladığı sürece optimize şekilde çalışabilir: 

  • Microsoft Windows 7, 8, 10 (Pro ve Home sürümleri desteklenmektedir) 

  • 200 MB boş disk alanı 

  • 2 GB RAM 

  • 1 GHz veya daha hızlı işlemci 

  • 1024 x 768 ekran çözünürlüğü veya daha yüksek 

  • C++ Runtime Library ve .NET Framework 4.6.1 veya üzeri 

Netsipp Softphone Hangi Amaçlarla Kimler Tarafından Kullanılabilir? 

Netsipp Softphone, çağrı merkezleri, bireysel ve kurumsal üyelikler tarafından çağrı alma ve çağrı başlatma işlemleri için yazılımsal telefon olarak kullanılabilir. Uygulama, farklı versiyonlar üretilebilme ve buna göre güncellenebilme özelliğine sahiptir. Böylece isteğe özel olarak CRM uygulamaları veya Netgsm sistemleriyle birebir entegre edilebilir. 

Netsipp Softphone Kullanımı 

Netsipp Softphone’un ana ekran paneli üzerinden aranacak numara girişi, arama başlatma, arama sonlandırma, cevaplama ve reddetme işlemleri gerçekleştirilebilir. Ayrıca katılımlı veya kör transfer işlemleri de panel üzerinden yapılabilir. 

Ana ekran panelini daha detaylı inceleyecek olursak: 

  • Klavyeden numara girişi veya mouse ile ekran tuşlamaları yaparak aranacak numara bilgisi girilebilir. 

1764923505344-477cf278ef9833d559362054.png

  • Arama başlatılabilir, sonlandırılabilir, cevaplanabilir ve reddedilebilir.

1764923545640-651a8794e01a3f3242d2f8db.png

  • “Rahatsız Etmeyin” modu, isteğe bağlı olarak aktif veya pasif hâle getirilebilir.

1764923575432-2e640c3e61b6e6ca1c67c36c.png

  • Kayıt aktiflik durumu-kaydedilen hesap bilgisi görülebilir.
  • Yeşil: Hesap kayıtlıdır.
  • Kırmızı: Hesap kaydı sırasında hata olduğunu gösterir.
  • Gri: Hesap kayıtlı değildir.

1764923643193-e4b188ca2de400fad85cd543.png

  • Çağrı geldiğinde Netsipp Softphone ekranı ön planda değilse Windows ekranının sağ alt köşesinde çıkan kalıcı bildirim paneli üzerinden çağrı cevaplanabilir veya reddedilebilir.

1764923673433-5de3e52226ddef13e3d390de.png

  • Arayan kişinin numara ve isim bilgisi görülebilir.

1764923697062-4518e435db243b63ab09f081.png

  • Hatlar doluyken arka planda çağrı geldiği takdirde ekranda kalıcı olmayan anlık bildirimler ile arayan bilgisi görülebilir.

1764923746963-35676e70ea687d01b73be7f9.png

  • Anlık çağrı süresi görülebilir.

1764924054837-8859671eb5e62d40e7b52522.png

  • Mikrofon ikonu ile aktif görüşme sessize alınabilir veya tekrar sesli görüşme sağlanabilir.

1764924082750-84a5e341eb378cf4cc3e4655.png

  • Konuşmanın gerçekleştiği kodek bilgisi görülebilmektedir.
    1764924125213-1d6b03d8a48ff90d954f6ac4.png
  • Hatlar arasında tıklayarak geçiş yapılabilir.
  • Bir hatta geçiş yapıldığında diğer hatta aktif bir görüşme varsa bu görüşme beklemeye alınır.
  • İki hat aynı anda görüşme açısından aktif olamaz.

1764924158132-276aa6fc6622cd16b0d8d9ec.png

  • Konferans görüşmesi başlatmak için en az üç kişi gerekir. Mevcut görüşmeye “Arama Ekle” seçeneğiyle yeni bir kişi bağlandıktan sonra “Birleştir” butonuna tıklayarak konferansı başlatabilirsiniz.

1764924189907-3ba39d1e604cbbaf216a8ca4.png

1764922147839-eaaf7ef15d06ab78b6ae5280.png

  • Çağrılar iki şekilde aktarılabilir. “Eşlik Et” (Haberli) ile aktarımda çağrı önce aktarılacak kişiye bilgi verilerek bağlanır, “Habersiz” aktarımda ise çağrı doğrudan ilgili kişiye yönlendirilir.

1764924230338-f016e5eb406c6c6aca13c55a.png

1764924263096-0559e3934b802d2a678f3589.png

  • Tuş takımı bölümüne girerek tuşlama yapabilirsiniz. 

1764924289626-5c92be315e45eaa3fec28898.png

  • Hatlar ayrı ayrı beklemeye alınabilir ve istenildiğinde çağrıya geri dönülebilir.

1764924318911-87cd8541b8aa58a3b7d6035e.png

1764924352144-3ea6d72fa7d44ecb9d58ce8c.png

  • Ana ekran panelinde, ayarlar kısmından versiyon bilgisi görüntülenebilir.

1764924379713-b8a95849eff5f71a5553e409.png

Netsipp Softphone Ayarlar Paneli

Netsipp Softphone ayarlar panelinde, SIP ayarları üzerinden sisteme kayıt yapılabilir ayrıca medya cihazları, ses, kodek, çağrı ve NAT ayarları bu panel üzerinden düzenlenebilir.

Ayarlar panelini daha detaylı inceleyecek olursak:

  • Hakkında kısmında sürüm bilgileri ve güncelleme durumu görünür.
  • Hesaplar kısmından kullanıcı hesap bilgileri görünüp düzenlenebilir. 

1764924456431-bbf72972d2eba847c935d903.png

  • Bildirimler kısmından zil sesi ve yazı sesi ayarlanabilir.

1764924486828-5f751b5a4034582ebf8ffe15.png

  • Ses kısmından hoparlör, mikrofon, zil sesi düzeyi ve gürültü bastırma ayarları yapılabilir.

1764924514640-2052e2dde0a2ffbfb6dcde73.png

  • Gelişmiş ses ayarları bölümünde ayrıntılı ses özellikleri ayarlanabilir. (AEC ses kartı gecikmesi, Ses parçalanması vb.)

1764924543549-7f139001906d3db27a837dad.png

Kontroller bölümünden:

  • Oturum açıldığında uygulamanın otomatik olarak açılıp açılmayacağını kolayca aktif veya pasif hâle getirebilirsiniz.
  • Hata ayıklama özelliğini kolayca aktif veya pasif hâle getirebilirsiniz.
  • Dil seçebilir ve uygulamayı varsayılan arama uygulaması olarak ayarlayabilirsiniz.

Her zaman üstte özelliği etkinleştirildiğinde uygulama tüm etkin ekranların üst kısmında yer alacaktır. Bu özelliği açıp kapatabilirsiniz.

1764924565243-42cb864395134d6c8bd48ecf.png

  • Problem giderme kısmından Diagnostic Data ile konuşma esnasındaki logları alabilir, SIP günlüğünde “Export SIP Log” özelliği ile hataların toplandığı .log dosyasını indirebilir ve SIP logunu temizleyebilirsiniz.

1764924587633-c988809f9e9a698e28bb1c47.png

  • Kullanıcı girişi bölümünden “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri girilerek giriş yapılabilir.
  • Kayıt tamamlandığında, yeşil renkle simgelenen “Kayıtlı” ibaresi görüntülenir.
  • Medya cihazlarının ses seviyeleri ayarlanabilir.
  • Yankı giderme ve gürültü azaltma özellikleri ayarlanabilir.
  • Oto cevaplama özelliğiyle çağrı geldiğinde reddetme seçeneği olmadan çağrı otomatik olarak cevaplanır.

Netsipp Softphone BLF Paneli

BLF (Busy Lamp Field), aynı PBX sistemine bağlı diğer dahili hatların meşgul olup olmadığını gösteren bir meşguliyet göstergesidir.

Netsipp BLF panelinde, aynı telefon sistemine bağlı dahili hatların eklenerek meşguliyet durumlarının görüntülenmesi sağlanmaktadır.

BLF panelini daha detaylı inceleyecek olursak:

  • Netsipp Softphone uygulamasında kişiler bölümünden “+” tıklayın, İsim Gösterim Şekli (Ad) ve URI (Telefon Numarası) girip BLF’i etkinleştir kısmını aktif hâle getirin ve “Kaydet” butonuna tıklayın.

1764924614431-482da0eb3fe4991f213c1afe.png

  • Takip edilen dahili hat üzerine tek tıklama yapıldığında o dahiliye çağrı başlatılabilir.

1764924753548-7bd109a22e864b3a2a2157ba.png

Netsipp Softphone Çağrı Geçmişi Paneli

Netsipp Softphone çağrı geçmişi panelinde, tarih bazlı toplam çağrı sayısı ve çağrı detayları görüntülenebilir.

Çağrı geçmişi paneline daha detaylı bakacak olursak:

  • Tarih bazlı sınıflandırma ile toplam çağrı sayısı ve çağrı detayları, arayan, aranan, yön, tarih ve saat bilgileriyle birlikte görüntülenebilir.

1764924781407-9e3097cb1c2cf06ba9ea9942.png

  • Veri satırına sağ tıklanarak çağrı detayları görüntülenebilir.
  • Çağrı detayında, Çağrı Başarı Durumu (Başarılı, Meşgul, Cevapsız), çağrı tarih ve saat bilgileri gibi detaylar yer almaktadır.

1764924806660-79e2a3eb7781068239271f90.png

  • Çoklu seçim veya tekli seçim yaparak çağrı geçmişinden veri silinebilir.

1764924828008-f5ba0763caa62b5e173a0398.png

  • Veri satırına çift tıklanarak arayan veya aranan numara arama ekranına otomatik olarak getirilir.
  • Metin bazlı veya yön bazlı çağrılarda filtreleme yapılarak istenen veriler listelenebilir.

1764924851145-f6b9fe27f6f846f5715700dc.png

Netsipp Softphone Görev Çubuğu

1764924874489-00c8aae5024a2ca4c06138d0.png

  • Netsipp Softphone uygulaması kapatılsa bile, sistem tepsisinde görüntülenmeye devam eder.
  • Netsipp Softphone uygulamasına sağ tıklanarak uygulamadan kalıcı olarak çıkış yapılabilir veya gizlenen uygulama masaüstünde açılabilir.

Netsipp Softphone İnternet Erişilebilirliği

  • İnternet erişilebilirliği verileri ve Register Status (Kayıt Durumu) bilgileri, Windows işletim sisteminde ekranın sağ alt köşesinden gösterilen anlık bildirimlerle görüntülenebilir.
  • Uygulama internet erişimi kazandığı ve kaybettiği zaman, kayıt durumu kopma gibi durumda ekranda anlık bildirimler ile durum bilgisi görüntülenebilir.

1764924901568-565b1f146807bfbd9f815283.png

  • İnternet erişimi kesildiğinde, önceden kayıtlı bir hesap varsa otomatik kayıt işlemi denenecek ve bu durumun bildirimi kullanıcıya gösterilecektir.

1764924928168-bacc074b20d194c5f360dfb4.png

Netsipp Softphone Mola ve Entegrasyon Paneli

Netsipp Softphone uygulamasının entegrasyon paneli ile:

Kullanıcılar, talep ettikleri çağrı olaylarını (Çoklu seçim yöntemiyle) belirledikleri bir URL adresine HTTP GET veya HTTP POST yöntemiyle gönderebilirler
 1764924947439-9e76a660c5b808e76b94f6a3.png

  • Böylece Netsipp uygulamasında gerçekleşmiş çağrıyı cevaplama, çağrıyı sonlandırma, çağrıyı transfer etme gibi tüm olayları kendi sunucuları üzerine alabilirler.
  • Talep edilen çağrı olayı sırasında (Çoklu seçim yöntemiyle), kullanıcılar belirledikleri bir URL adresine çağrı parametrelerini ekleyerek geçerli internet tarayıcılarında sayfayı açabilirler.

NETSİPP SOFTPHONE REHBER PANELİ

Netsipp Softphone uygulamasında Rehber Paneli, kişi ekleme, var olan kişileri silme ve Excel dosyasından veri yükleme gibi işlemleri desteklemektedir.

Rehber paneline daha detaylı bakacak olursak:

1764924970822-1c803b9fba45d94cff819a54.png

  • Ad, Soyad ve Telefon bilgileri şeklinde veriler kaydedilebilir.
  • Metin bazlı filtreleme ile istenilen rehber verileri listelenebilir.
  • Rehbere kaydederken hızlı arama ve Office 365 seçenekleri vardır.
  • Rehberde kayıtlı telefon, ad ve soyad verileri ile arayan kişi bilgileri eşleştiğinde, bilgiler ekranda otomatik olarak görüntülenir.
  • Veri satırına tek tıklama yapıldığında, rehberdeki numara aranmaya hazır hâle getirilerek ana ekrana taşınır.
  • Çoklu veya tekli seçim yaparak rehberden veri silme işlemi gerçekleştirilebilir.