Ara K
Görünüm
Entegrasyona başlamadan önce Bitrix24’ten gelen web hook linki oluşturmanız
Gerekmektedir.
Web hook oluşturmak için mail adresiniz ve şifreniz ile Bitrix24’e giriş yapınız. Giriş işleminin ardından menüde yer alan Uygulamalar > Geliştirici Kaynakları sayfasına geçiş yapın. Açılan sayfada sırası ile Geliştirici kaynakları > Diğer > Gelen webhook alanına tıklayın.
Açılan Gelen webhook sayfasında, oluşturulacak bağlantı için İzinleri Ata başlığı altında yer alan atamaları yaparak gerekli yetkiler verilebilir.
Yetkilendirme ile Netsantral, Bitrix24’e bağlanır ve kurulan modüllerin sağlıklı bir şekilde çalışması sağlanır. Bu nedenle yetkilendirme ayarlarını özenle yapmanız gerekir.
Yetkilendirme seçeneklerinden;
başlıklarını seçin ve Kaydet butonunu kullanarak işlemi kaydedin.
Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra açılan ekranda yer alan REST servis adresini kopyalamanız ve Netsantral – Bitrix24 entegrasyonu için kullanmanız gerekmektedir.
Örneğin aşağıda yer alan ekran görüntüsü için kopyalamanız gereken adres tam olarak: https://netgsm.bitrix24.com.tr/rest/1/ web-hook-için-üretilen-key/profile/ ‘dir.
REST servis adresini daha sonra kullanmak üzere kaydedin.
Netsantral Pasif Entegrasyonlar sayfasında yer alan Bitrix24 entegrasyonunu aktif hale getirerek, kurulum işlemini başlatabiliriz.
Aktif et butonuna tıkladıktan sonra açılan Bitrix24 Entegrasyonu Ayarları sayfası açılmaktadır. Açılan sayfada;
Web Hook: Bitrix24 sisteminden aldığınız REST servis adresidir. Adresinizin sonuna eğik çizgi (/) eklemeyi unutmayın.
Alanları doldurduktan sonra Kaydet butonunu kullanarak kurulum işlemini tamamlayabilirsiniz.
Kurulum işleminden sonra fonksiyonları doldurarak santral senaryonuzu gerçekleştirebilirsiniz.
Fonksiyon ile arayan numaranın kime ait olduğu bilgisi Bitrix24’e yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda arayan numaranın ad ve soyad bilgisine ulaşılır. Ad ve soyad bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır. Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır. Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı sonlandırılır.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Bitrix24’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri Bulundu: Arayan numaranın Bitrix24 CRM’de kayıtlı olduğu tespit edildi.
Müşteri Bulunamadı: Arayan numara Bitrix24 CRM kişiler de kayıtlı değil.
Fonksiyon ile tuşlanan telefon numarasının kime ait olduğu bilgisi Bitrix24’e yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda arayan numaranın ad ve soyad bilgisine ulaşılır. Ad ve soyad bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır. Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır. Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı sonlandırılır.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Bitrix24’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri Bulundu: Tuşlanan numaranın Bitrix24 CRM’de kayıtlı olduğu tespit edildi.
Müşteri Bulunamadı: Tuşlanan numara Bitrix24 CRM kişiler de kayıtlı değil.
Arayan numara bilgisini seçtiğiniz dahili ekranında arama esnasında pop-up olarak açabilir, arayan numara hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Arayan numara daha önce Bitrix24 CRM’de kayıtlı ise numara eşleştirme yapılarak numaranın ilişkili olduğu müşteri tanınarak bilgileri ekrana gelecektir.
Bildirim fonksiyonu, çağrının durumuna göre dahili numarası belirlenmeden de işlem yapıp müşteri kartı açabilir. Dahili numarası, çağrının dahili bilgisi içermeyen; santrale gelen çağrı, kuyruğa düşen çağrı durumlarında varsayılan olarak açılması istenen dahili bilgisini içerir ve tanımlama yapılması istenir.
Örneğin Netsantral dahili ayarlarında, dahili yanıtlandığında bildir senaryosu ile müşteri kartı açılacak ise fonksiyondaki KullaniciDahilisi alanının doldurulmasına gerek yoktur. Gelen aramayı Bildir ya da Çağrı kuyruğa düştüğünde bildir senaryoları kullanılacak ise çağrı esnasında dahili numarası bilinemeyeceği için KullaniciDahilisi alanının belirlenmesi gerekmektedir. Müşteri Kartı Açma fonksiyonu bir bildirim fonksiyonu olarak çalışmaktadır. İsterseniz arayan numaraya kart açılması durumunda anons verebilirsiniz.
Müşteri Kartı Açma fonksiyonu bir bildirim fonksiyonu olarak çalışmaktadır. İsterseniz arayan numaraya kart açılması durumunda anons verebilirsiniz.
Gelen aramaları Bitrix24 Bildirim sistemini kullanarak tüm kullanıcılarınıza bildirim olarak gönderebilirsiniz. Bildirim sistemini; dahilileriniz yanıt veremediğinde, geri dönülecek bir çağrı oluştuğunda ya da mesai saatleri dışında bir aramanın bildirim olarak gönderilmesini istediğinizde kullanabilirsiniz. Bildirim Bitrix24 Sistem etiketi ile gönderilmektedir.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Bitrix24’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Bildirim gönderildi: Arama bildirimi Bitrix24 sistemine başarılı olarak gönderildi ve bildirim tüm kullanıcılara ulaştı.
Bildirim gönderilemedi: Bildirim gönderimi sırasında hata oluştu, hata arama bilgilerinin Bitrix24 sistemine ulaştırılması sırasında ya da ulaşan bilgilerin kullanıcılara bildirim olarak gönderilmesi sırasında yaşanmıştır.
Gönderilecek bildirim metni fonksiyon ayar sayfasından özelleştirilebilmektedir.
Arayan numara bilgilerinin Bitrix24 Haber Akşına eklenmesi için kullanılan fonksiyondur. Örneğin arayan numara müşteri değil ise haber akışına ekle kuralı gerçekleştirilebilir.
Haber Akışına eklenen paylaşım Tüm Çalışanlar etiketi ile paylaşılmaktadır. Ayrıca paylaşımın altına yorum eklenerek içerik zenginleştirilebilir.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Bitrix24’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Akışa eklendi: Gönderilen bilgiler başarılı bir şekilde Bitrix24 haber akışına eklendi.
Akışa eklenemedi: Akış gönderimi sırasında hata oluştu, hata arama bilgilerinin Bitrix24 sistemine ulaştırılması sırasında ya da ulaşan bilgilerin akışa eklenmesi sırasında yaşanmıştır.
Notlar:
Detaylı bilgi ve destek için [email protected] mail adresi üzerinden destek talebi oluşturabilirsiniz.