Ara K
Görünüm
T-Soft bir e-ticaret alt yapısıdır. E-ticaret yapmak isteyen işletmeler kendi internet sitelerinde T-Soft entegrasyonuyla satış yapabilirler. T-Soft’ a yüklenen ürünlerle ürünleri satışa çıkarabilir, fatura kesebilir, e-tahsilat yapabilir, çoklu fotoğraf yükleyebilir, ürün iadelerini kontrol edebilir vb. yapılabilmektedir. Yani T-Soft entegrasyonu e-ticaret modülünde internet sitesinde istenildiği gibi aktif bir rol oynama imkanı sunar.
Netsantralinizi T-Soft Entegrasyonu ile T-soft E-ticaret sisteminize entegre edebilirsiniz.
T-Soft / Netgsm entegrasyonu ile;
gibi birçok senaryo tasarımı yapabilir ve Netsantral’ iniz ile tasarladığınız senaryoları uygulayabilirsiniz.
T-Soft tarafında
T-Soft eklentisini kurabilmek için T-Soft mağaza yönetim paneli üzerinden Webservis yetkili kullanıcı tanımlaması yapmak gerekmektedir.
Webservis yetkili kullanıcı tanımlamak için Ayarlar >> Kullanıcı Yönetimi >> Web Servis Kullanıcıları yolunu takip ederek yeni bir kullanıcı tanımlanmalıdır.
Kullanıcı eklemek için Web Servis Kullanıcıları sayfasında bulunan Yeni butonu ile ekleme işlemine başlanır. Tanımlanan kullanıcının bilgileri; kullanıcı adı ve parola bilgisi entegrasyon için kullanılacaktır.
Tanımlanan kullanıcının servise erişebilmesi için servis yetkilerinin verilmesi gerekmektedir. Yetkileri kontrol edebilmek için kullanıcı ekleme işleminde açılan pencerede Yetkiler butonu kullanılmaktadır.
Gerekli bilgilerin doldurulması ve yetkilerin verilmesinden sonra kullanıcıyı kaydetmek için Kaydet butonu kullanılır.
İşlemden sonra kullanıcı bilgileri Webservis Kullanıcıları sayfasında görüntülenebilir ve düzenlenebilir.
Webservis yetkili kullanıcı oluşturma işleminden sonra, kullanıcı bilgileri ile birlikte Netgsm webportala girerek Netsantral tarafında eklenti kurulabilir.
Netsantral Tarafında
1. Netgsm webportal ekranında Netsantral menüsüne tıklanır.
2. Netsantral’inizde T-Soft entegrasyon ayarlarını yapmak için Entegrasyonlar bölümünden ilerlenir.
3. Açılan ekranda Entegrasyon Listesi alanına tıklanarak pasif entegrasyonlar arasından T-Soft aktif hale getirilir.
4. T-Soft Entegrasyonunu aktif ettiğinizde entegrasyonun ayar sayfası açılacak. Bu sayfada Kullanıcı Adı, Parola, MağazaUrl bilgilerini girerek kaydettiğimizde işlemi tamamlamış olacağız.
5. Entegrasyon sayfasına T-Soft entegrasyonu eklenmiş olacak. T-Soft entegrasyonunun karşısında bulunan +Modül butonuna tıklayarak hangi modül kullanılmak isteniyorsa seçilerek ayarlaması sağlanır.
Fonksiyon ile arayan numaranın kime ait olduğu bilgisi T-Soft üyeler listesine yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda arayan numaranın ad ve soyad bilgisine ulaşılır. Ad ve soyad bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır.
Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır. Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı sonlandırılır.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: T-Soft’a yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri Bulundu: Arayan numaranın T-Soft Üyelerde kayıtlı olduğu tespit edildi.
Müşteri Bulunamadı: Arayan numara T-Soft Üyelerde kayıtlı değil.
Fonksiyon ile tuşlanan telefon numarasının kime ait olduğu bilgisi T-Soft Üyelere yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda arayan numaranın ad ve
soyad bilgisine ulaşılır. Ad ve soyad bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır.
Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır. Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı
sonlandırılır.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: T-Soft’a yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri Bulundu: Tuşlanan numaranın T-Soft Üyelerde kayıtlı olduğu tespit edildi.
Müşteri Bulunamadı: Tuşlanan numara T-Soft Üyelerde kayıtlı değil.
Netsantralinizi arayan numara üyeler tablosunda yer alan müşteriler ile eşleşirse ve müşterinizin son iki hafta içinde verilmiş bir siparişi varsa, sipariş bilgileri T-Soft servislerinde sorgulanır ve güncel sipariş bilgileri arayan numaraya anons edilir. Sipariş durumu kargoya verildi olarak düzenlenmiş ise kargo firması ve
kargo takip numarası kullanıcıya anons edilir.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: T-Soft’a yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Sipariş Bulundu: Arayan numaraya ait sipariş bulundu. Siparişin henüz kargoya teslim edilmediği durumlarda kullanılmalıdır. Servisten kargo bilgileri gelmediği için bu bilgiler kullanılamaz. Sadece sipariş bilgileri anons edilebilir.
Sipariş Kargolandı: Arayan numaraya ait sipariş bulundu. Siparişin kargoya verildiği durumlarda kullanılmalıdır. Servisten kargo bilgileri geldiği için kargo firması ve kargo takip numarası bilgileri anons edilebilir.
Sipariş Bulunamadı: Arayan numara üyeler sayfasına kayıtlı bir müşteridir. Müşterinin son siparişinin üzerinden iki hafta geçmişse ya da müşterinin hiç siparişi bulunmuyor ise sipariş bulunamadı durumu ortaya çıkar.
Müşteri Bulunamadı: Arayan numara üyeler sayfasında kayıtlı değil ise müşteri bulunamadı durumu ortaya çıkar.
Netsantralinizi arayan ve yönlendirmeler sonrası tuşlanan telefon numarası, üyeler tablosunda yer alan müşteriler ile eşleşirse ve müşterinizin son iki hafta içinde verilmiş bir siparişi varsa, sipariş bilgileri T-Soft servislerinde sorgulanır ve güncel sipariş bilgileri arayan numaraya anons edilir. Sipariş durumu kargoya verildi olarak düzenlenmiş ise kargo firması ve kargo takip numarası kullanıcıya anons edilir.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: T-Soft’a yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Sipariş Bulundu: Tuşlanan numaraya ait sipariş bulundu. Siparişin henüz kargoya teslim edilmediği durumlarda kullanılmalıdır. Servisten kargo bilgileri gelmediği için bu bilgiler kullanılamaz. Sadece sipariş bilgileri anons edilebilir.
Sipariş Kargolandı: Tuşlanan numaraya ait sipariş bulundu. Siparişin kargoya verildiği durumlarda kullanılmalıdır. Servisten kargo bilgileri geldiği için kargo firması ve kargo takip numarası bilgileri anons edilebilir.
Sipariş Bulunamadı: Tuşlanan numara üyeler sayfasına kayıtlı bir müşteridir. Müşterinin son siparişinin üzerinden iki hafta geçmişse ya da müşterinin hiç siparişi bulunmuyor ise sipariş bulunamadı durumu ortaya çıkar.
Müşteri Bulunamadı: Tuşlanan numara üyeler sayfasında kayıtlı değil ise müşteri bulunamadı durumu ortaya çıkar.
Notlar: