Skip to content

VAPI ile Yapay Zeka Çağrı Entegrasyonu

Günümüzde müşteri hizmetleri ve satış süreçlerinde yapay zeka destekli çağrı sistemleri yaygınlaşıyor. Çoğu kişi bunun için mutlaka santral kurmak gerektiğini düşünüyor, ancak aslında bu her zaman şart değil.

VAPI ile sadece birkaç adımda kendi telefon numaranızı yapay zekâya bağlayabilir, çağrılarınızı test edebilirsiniz. Santral sadece özel senaryolar (mesai dışı yönlendirme, aktarım, IVR vb.) için gerekli. Temel kullanım için ise santralsiz çözüm yeterli.


1. VAPI’ye Üyelik

Gmail hesabınızla hızlıca kayıt olabilirsiniz.


2. SIP Trunk Tanımlama

Sol menüden More bölümüne gidin ve Integrations butonuna tıklayınız. SIP Trunk Credentials bölümünü bularak Configure New SIP Trunk butonuna tıklayınız.

Trunk oluştururken,

  • Name: Trunk’a vermek istediğiniz adı girmelisiniz. (Örn; Netgsm)
  • IP Address / Domain: Bu bölüme Netgsm webportal>Ses hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümünden ulaşabileceğiniz SIP Sunucu Adresi bilgileri girilmelidir. (sip.netgsm.com.tr veya 185.88.7.189)
  • Username:   Bu bölüme Netgsm webportal>Ses hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümünden ulaşabileceğiniz SIP Kullanıcı Adı bilgileri girilmelidir.
  • Password: Bu bölüme Netgsm webportal>Ses hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümünden ulaşabileceğiniz SIP Şifresi bilgileri girilmelidir.
  • Save SIP Trunk butonu ile işlemi tamamlayın.
  • Phone Number: Netgsm abone numaranızı +90... formatında girmelisiniz
  • Allow non-E164 phone numbers kutucuğu tiklenmelidir.
  • SIP Trunk Credential: Daha önce oluşturduğunuz trunk bilgisini seçmelisiniz
  • Label: Netgsm abone numaranızı +90... formatında girmelisiniz
  • Import SIP Phone Number ile işlemi tamamlayınız.

1758545722089-af932945115bae9e4b1b9815.png1758545651546-5c7ea15405c84a5dfcfabd79.png


3. Numara Tanımlama

Sol menüden Phone Numbers bölümüne gidin ve Create Phone Number butonuna tıklayın.

Numara oluştururken “BYO SIP Trunk Number” seçeneğini seçiyoruz.

  • Phone Number: Netgsm abone numaranızı +90... formatında girmelisiniz
  • Allow non-E164 phone numbers kutucuğu tiklenmelidir.
  • SIP Trunk Credential: Daha önce oluşturduğunuz trunk bilgisini seçmelisiniz
  • Label: Netgsm abone numaranızı +90... formatında girmelisiniz
  • Import SIP Phone Number ile işlemi tamamlayınız.

1758545781891-337209772a1198e37864b10e.png


4. Inbound Settings

Sol menüden Phone Numbers bölümüne gittiğinizde oluşturduğunuz numaranızı görüntüleyeceksiniz. Bu numaranızın Inbound Settings alanında Assistant bölümünden oluşturduğunuz Assistant 'ı seçerek çağrının oraya düşmesini sağlamalısınız.

1758612724139-d244e44319ed7fd2a0b4ddff.png

 


5. Netgsm tarafına SIP Trunk Ayarları

Netgsm webportal>Ses Hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümüne girmelisiniz. Burada alanını aktif etmelisiniz. 

  • SIP Trunk: Bu alanı aktif etmelisiniz
  • SIP Trunk Bilgileri: sip.vapi.ai Port: 5060
  • SIP Trunk Ayarlarını Kaydet butonu ile kaydedilir.

6. Netgsm Numara ve Prefix Ayarları

Netgsm webportal>Ses Hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümüne girmelisiniz.

  • Arayan Prefix: 0 (Default)
  • Aranan Prefix: +90 olarak seçilmelidir.
  • Prefix Ayarlarını Kaydet butonu ile kaydedilir.

1758545882951-e9354da6db4d7f457fd35c83.png


7. Yapay Zekâ ile Çağrı Testi

Artık sistem hazır.

  • VAPI üzerinden tanımladığınız numarayı aradığınızda çağrı yapay zekâya yönlenecek.
  • VAPI, Assistants alanında tanımladığınız ayarlar ve System Prompt’ larına göre çağrılarınızı karşılayacaktır.  

Ne Zaman Santral Gerekir?

  • Mesai dışı çağrıları yönlendirmek istiyorsanız
  • Farklı birimlere aktarım yapılacaksa
  • IVR (tuşlama menüleri) gibi gelişmiş senaryolarda

Bunlar dışında temel kullanım için santrale gerek yoktur.


Sonuç

VAPI sayesinde santral kurulumuna gerek kalmadan kendi numaranızla yapay zekâ destekli çağrı deneyimini hızlıca test edebilirsiniz.