Skip to content

Retell ile Yapay Zeka Çağrı Entegrasyonu 

Günümüzde müşteri hizmetleri ve satış süreçlerinde yapay zeka destekli çağrı sistemleri yaygınlaşıyor. Çoğu kişi bunun için mutlaka santral kurmak gerektiğini düşünüyor, ancak aslında bu her zaman şart değil.

Retell ile sadece birkaç adımda kendi telefon numaranızı yapay zekâya bağlayabilir, çağrılarınızı test edebilirsiniz. Santral sadece özel senaryolar (mesai dışı yönlendirme, aktarım, IVR vb.) için gerekli. Temel kullanım için ise santralsiz çözüm yeterlidir.

Bu döküman, Netgsm üzerinden sahip olduğunuz sabit hattınızı Retell AI platformuna entegre ederek yapay zeka destekli çağrılar yapabilmenizi sağlar.
Aşağıdaki adımları takip ederek Netgsm SIP hattınızı Retell AI üzerinde kolayca yapılandırabilirsiniz.


1. Retell’e Üyelik

  • https://retellai.com adresinden hesabınıza giriş yapmalısınız.
  • Eğer hesabınız yoksa Gmail hesabınızla hızlıca kayıt olabilirsiniz.

2. SIP Trunk Tanımlama

Sol menüden Phone Numbers sekmesine tıklayın ve sağ üstteki “+” butonuna tıklayınız. Açılan menüden Connect to your number via SIP trunking seçeneğini seçin. 

1759829289532-54109292d81eb4bc0eac9c2b.png

Trunk oluştururken,

  • Phone Number: Bu bölüme Netgsm webportal>Ses hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümünden ulaşabileceğiniz SIP Kullanıcı Adı bilgileri girilmelidir. (Numaranız +90xxxxx şeklinde yazılmalıdır.)
  • Termination URI: Bu bölüme Netgsm webportal>Ses hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümünden ulaşabileceğiniz SIP Sunucu Adresi bilgileri girilmelidir. (sip.netgsm.com.tr veya 185.88.7.189)
  • SIP Trunk User Name (Optional):  Bu bölüme Netgsm abone numaranız girilmelidir.
  • SIP Trunk Password (Optional): Bu bölüme Netgsm webportal>Ses hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümünden ulaşabileceğiniz SIP Şifresi  bilgileri girilmelidir.
  • Nickname (Optional): Trunk’a vermek istediğiniz adı girmelisiniz. (Örn; Netgsm)
  • Save  butonu ile işlemi tamamlamalısınız.
1759843330161-1db17216d4a5edde734d5ca2.png

3. Agents Tanımlama

Numaranıza gelen çağrıları yanıtlayabilecek bir yapay zeka asistanı oluşturmak için aşağıdaki adımları sırasıyla uygulamalısınız. 

  • Sol menüden “Agents” bölümüne gidin
  • Açılan ekranda orta kısımda bulunan “Create an Agent” butonuna tıklayın.
  • Karşınıza çıkan seçeneklerden “Voice Agent” seçeneğini işaretleyerek sesli yapay zeka asistanınızı isteğinize göre oluşturmalısınız.

 

1759829374027-13212d8e788c0121c3d6fadd.png

4. Netgsm tarafına SIP Trunk Ayarları

Netgsm webportal>Ses Hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümüne girmelisiniz. Burada alanını aktif etmelisiniz. 

  • SIP Trunk: Bu alanı aktif etmelisiniz
  • SIP Trunk Bilgileri: 5t4n6j0wnrl.sip.livekit.cloud Port: 5060  şeklinde yazılmalıdır. (Bu domain bilgisi değişkenlik gösterebilir. Retell tarafından güncel domain bilgisini öğrenebilirsiniz. )
  • SIP Trunk Ayarlarını Kaydet butonu ile kaydedilir.

5. Netgsm Numara ve Prefix Ayarları

Netgsm webportal>Ses Hizmeti>Ayarlar>Sip Bilgileri bölümüne girmelisiniz.

  • Arayan Prefix: 0 (Default)
  • Aranan Prefix: +90 olarak seçilmelidir.
  • Prefix Ayarlarını Kaydet butonu ile kaydedilir.

1759829417694-6ccb436aa7700881a96df85c.png


6. Yapay Zekâ ile Çağrı Testi

Artık sistem hazır.

  • Retell üzerinden tanımladığınız numarayı aradığınızda çağrı yapay zekaya yönlenecek.
  • Retell, Agent alanında tanımladığınız yapay zeka asistanınız Prompt’ lara göre çağrılarınızı karşılayacaktır. 

 


Ne Zaman Santral Gerekir?

  • Mesai dışı çağrıları yönlendirmek istiyorsanız
  • Farklı birimlere aktarım yapılacaksa
  • IVR (tuşlama menüleri) gibi gelişmiş senaryolarda

Bunlar dışında temel kullanım için santrale gerek yoktur.


Sonuç

Retell sayesinde santral kurulumuna gerek kalmadan kendi numaranızla yapay zeka destekli çağrı deneyimini hızlıca test edebilirsiniz.