1-Dinamik Sesli Mesaj
Ticimax entegrasyonunda, gönderilen sesli mesaj metni dinamik hale getirilmiştir.
Kapıda ödeme ile gönderilen siparişlerin onaylanması için oluşturulan sesli mesaj metinleri Ticimax entegrasyon ayarlarında yer almaktadır. Ayarlarda Sesli Aramada Okunacak Metin başlığının yanında yer alan metin kutusu formatına uygun bir şekilde doldurulmalıdır.
Mesaj metni oluştururken dikkat edilmesi gereken hususlar:
- Sesli mesaj okutulduktan sonra tuşlama yapılması beklenmektedir. Sipariş onayı için 1, iptali için 2 tuşuna basılması gerekmektedir.
- Sesli mesajın sonuna bu ifade eklenmelidir: “… siparişinizi onaylamak için 1 i iptal etmek için 2 yi tuşlayın…”
Dinamik olarak kullanılabilecek alanlar: [ad_soyad], [referans_no] ve [tutar] değişkenleridir. Değişkenleri istediğiniz sırada kullanarak sesli mesaj olarak okutabilirsiniz.
Örnek : Sayın [ad_soyad], [referans_no] numaralı [tutar] TL tutarındaki siparişiniz için kapıda ödeme onayı vermeniz gerekmektedir. Siparişinizin kapıda ödemeyle gönderilmesini onaylamak için 1 i, iptal etmek için 2 yi tuşlayın.
- Metin bilgisi girilmez ve boş bırakılır ise varsayılan mesaj metni okutulacaktır.
Okutulacak varsayılan mesaj metni: Sayın [ad_soyad], siparişiniz için kapıda ödeme onayı vermeniz gerekmektedir. Siparişinizin kapıda ödemeyle gönderilmesini onaylamak için 1 i, iptal etmek için 2 yi tuşlayın.
- Sesli mesajın dinletilmesinin ve müşterinin bir tuşlama yapmasının ardından onay mesajı dinletilir ve sesli mesaj sonlanır.
Siparişi onaylayan müşteriye: ‘Siparişiniz onaylanmıştır. İyi Günler.’ ,
Siparişi reddeden müşteriye: ‘Sipariş iptal edilmiştir. İyi Günler.’,
Yanlış tuşlama yapan müşteriye: ‘Geçersiz tuşlama yapıldı’ metinleri TTS (Text To Speech) ile dinletilir.
2- Sesli Mesaj Zamanlama
Kapıda ödeme ile verilecek siparişlerde arama zamanını düzenleyebilirsiniz.
Örneğin; aramaya başlangıç saati 09, arama bitiş saati 22 olarak planlanabilir ve planlanan saatler arasında sesli mesaj başlatabilirsiniz. Planlanan saatler dışında sesli mesaj başlatılmaz.
Zaman formatı yanlış yazılırsa ya da boş bırakılırsa, varsayılan olarak çalışan her 5 dakikada bir aranacak numaralar listesini kontrol eden aksiyon ile tetiklenerek sesli mesaj başlatılır.
Sesli mesaj çalışma örnekleri:
> 08:30,20:00 (Sabah 8 buçuk akşam 8 arası)
> 08:50,13:30-15:00,23:59 (sabah 8.50 öğlen 1 buçuk arası ve Öğleden sonra 3 ile gece 23:59 arası)
Örnek Ekran Görüntüsü