Ticimax Entegrasyon Aşamaları

Bu yazının tahmini okunma süresi 3 dakikadır.

1.Modüllerin Kullanımı (Müşteri Tanı, Son Sipariş Durumu vs.)

a) Robotik Çağrı Merkezi için Web Servis Kodu

Modüllerin kullanılabilmesi için her müşteriden Ticimax ‘Robotik Çağrı Merkezi için Web Servis Kodu’ talep edilmelidir. Bu kod müşteri tarafından Ticimax çağrı merkezi aranarak edinilir.

Robotik Çağrı Merkezi için Web Servis Kodu her müşteriye özel olarak verilmektedir. Müşterinin web adres bilgilerini içeren ilk 3 harf, rastgele sayılar ve harflerden oluşmaktadır.

Örneğin;
NET4524TRM4327BYgm789
MDMZ1FLKLFGKfhus25859
VTM4524SLM4327TImn625

Formatı farklı olan kodlar yanlış olduğu ve servis yanıtı alınamadığı için müşteri tanı gibi modüller çalışmamaktadır.

b. Mağaza URL Kontrolü

Ticimax entegrasyonunda yer alan SOAP bağlantıları, Ticimax tarafından yapılan bilgilendirme ile https güvenlik düzeyine çıkarılmıştır. Entegrasyon kurulumu yapılırken mağaza adresleri https ile başlamaktadır.

Örneğin;
https://netgsm.ticimaxtest.com

2. Müşteri Kapıda Ödeme Sipariş Onay Sistemi (Sesli Mesaj)

a) Sipariş Sonrası Onay Ekranı

Bu ekran siparişlerin onaylanmasının ardından gözükmektedir. Ekranın gözükmesi için müşterinin Ticimax ile iletişime geçmesi gerekir.

Görselde hem SMS hem çağrı özelliği bulunan bir ekran gözükmektedir. İstenirse sadece çağrı özelliği bulunan: “Müşteri Hizmetleri Beni Arasın” bir ekran gösterilebilir.

Müşteri Hizmetleri Beni Arasın özelliğinin aktif olsa bile müşterinin sesli mesaj paketi bulunmuyor ise çağrı başlamayabilir.

Ekran ayarları Ticimax tarafından yapılmaktadır.

b. Telefonla Onay Bekleyen Ödemeler Sayfası

Kapıda ödeme onay sisteminin çalışabilmesi için hazırladığımız entegrasyonun sipariş bilgilerine ihtiyacı vardır. Sipariş bilgileri Telefonda Onay Bekleyen Ödemeler sayfasından alınmaktadır. Bu sayfa varsayılan olarak kapalıdır. Müşteri bu sayfayı Ticimax’ e ulaşarak açtırmalıdır.

c) Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

  • Müşteri Tanı Metodu Çalışmıyor:
    1) Mağaza bilgileri, web servis kodu kontrol edilmeli (md.1).
    2)Telefon numarası ‘Üyelerim’ sayfasında kayıtlı olmayabilir.
    3)Telefon numarası daha önce hiç sipariş vermemiştir.
  • Son Sipariş Bilgileri Gelmiyor:
    1)Mağaza bilgileri, web servis kodu kontrol edilmeli (md.1).
    2)Telefon numarası daha önce hiç sipariş vermemiştir.
    3)Telefon numarası sipariş vermiş fakat sipariş ‘Siparişlerim’ sayfasına düşmemiş.
    4)Telefon numarası sipariş vermiş, sipariş bir şekilde iptal edilmiş olabilir.
    5)Telefon numarası sipariş vermiş, verilen sipariş üzerinden 14 günden fazla süre geçmiştir.
  • Son Sipariş Bilgileri Hatalı Geliyor (Kargo):
    1) Müşteri kargo entegrasyonu kullanıyorsa, kargo takip kodunu sipariş alanına girmeli ve sipariş durumunu ‘kargolandı’ olarak güncellemelidir.
    2) Mağaza bilgileri, web servis kodu kontrol edilmeli (md.1).
    3) Telefon numarası daha önce hiç sipariş vermemiştir.
    4)Telefon numarası sipariş vermiş fakat sipariş ‘Siparişlerim’ sayfasına düşmemiş.
    5)Telefon numarası sipariş vermiş, sipariş bir şekilde iptal edilmiş olabilir.
    6)Telefon numarası sipariş vermiş, verilen sipariş üzerinden 14 günden fazla süre geçmiştir.
  • Kapıda Ödeme Onay Çalışmıyor:
    1)Mağaza bilgileri, web servis kodu kontrol edilmeli (md.1).
    2)Sipariş sonrası ekran Ticimax tarafından açılmalıdır (md.2.a).
    3)Telefonla Onay Bekleyen Ödemeler Sayfası Ticimax tarafından açılmalıdır (md 2.b).
    4)Sesli mesaj başlatılamıyor olabilir. Müşterinin Web Portalından kontrol edilebilir.

Not:
SSS alanında md. kısaltması Ticimax Entegrasyon aşamalarını anlatan maddeleri anlatmaktadır.

Makaleyi yararlı buldunuz mu?