Ticimax Eklentisi

Bu yazının tahmini okunma süresi 7 dakikadır.

Ticimax Eklentisi

Ticimax, firmalara e-ticaret alt yapısı sunan firmadır.

Ticimax Entegrasyonu, Ticimax E-Ticaret panelini Netsantral’e entegre edilmesini sağlayan entegrasyondur.

https://www.ticimax.com

Ticimax E-Ticaret panelinizi; Netsantral’e entegre etmenizi sağlayan entegrasyondur.

Ticimax entegrasyonu ile;

  • Arayan numaradan müşteri tanıma ya da tuşlama yoluyla müşteri tanıma; adı soyadı ile hitap,
  • Arayan numaradan müşteri bilgileri ve son sipariş durumu hakkında bilgilerin anons edilmesi,
  • Müşterinin kayıt olduğu telefon numarasından farklı bir numaradan araması durumunda, müşterinin kayıt olduğu numaranın girilmesi talep edilir. Kayıt olurken kullanılan numara girilmesi ardından kişiye ait sipariş bilgileri Ticimax’ten sorgulanarak dinletilmesi,
  • Sipariş durumu kargoda olarak belirtilmiş ise kargo adı ve kargo takip numarası gibi bilgilerin anons edilmesi,
  • Sipariş ödeme yöntemi olarak ‘kapıda ödeme’ seçilen siparişlerde; kayıtlı müşteri numarasına sesli mesaj bırakarak mesajdan sonra onay işlemine tabi tutulması,

gibi birçok senaryo tasarımı yapabilir ve Netsantraliniz ile tasarladığınız senaryoyu uygulayabilirsiniz.

Ticimax Eklentisi Senaryolar ve Örnek Ses Kayıtları

Ticimax Eklentisi Senaryolar

Müşteri Tanı: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası telefon numarasını tuşlayan müşteri telefon numarası Ticimax üyeler alanında sorgulanır. Eğer Ticimax panelinizde ilgili telefon numarası varsa müşteri bilgiler TTS (Text to Speech) robotuyla okur.

Son Siparişin Durumu: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası telefon numarasını tuşlayan müşteri telefon numarası Ticimax siparişler alanında sorgulanır. Eğer Ticimax panelinizde ilgili siparişe ait bilgiler varsa bilgiler TTS (Text to Speech) robotuyla okur. Son siparişleri sorgularken geçmişe yönelik 14 günlük süre baz alınır. 14 günden daha eski sipariş kayıtları okunmaz.

Eğer son sipariş durumu Ticimax panel üzerinden ‘Kargoya Verildi’ olarak işaretlenmiş ve kargo bilgileri doldurulmuş ise; arayan numaraya kargo bilgileri anons edilir.

Kapıda Ödeme Onay: Müşterileriniz tarafından verilen siparişlerde; ‘Kapıda nakit ödeme’ ya da ‘Kapıda kredi kartı ile ödeme’ ile ödeme yapılacağı durumlarda; müşterinin kayıt olurken kullandığı telefon numarasına sesli mesaj başlatılır. Sesli mesaj sonrasında müşteriden tuşlama yapması istenir. Müşteri siparişin kendine ait olduğunu onaylamak için 1’i, sipariş kendine ait olmadığını belirtmek için 2’yi tuşlar. Sesli mesajı dinleyen ve ardından tuşlama yapan müşterinin tuş kaydı; Ticimax servisleri kullanılarak siparişlerin bilgilerini güncellemektedir.

Telefonu meşgul olan kullanıcı ya da telefon numarasına ulaşılamayan kullanıcı sistem tarafından en fazla 5 kez aranır. Yanıt alınamaz ise tekrar arama yapılmaz ve sipariş onaysız olarak listede kalır. Sesli mesaj sipariş verildikten 180 saniye sonra başlatılır.  

Ticimax Eklentisini Kurmak

Başlamadan önce Ticimax mağaza adresinizi ve Ticimax’ten alacağınız Üye kodu bilgisini hazırda bulundurmanız gerekmektedir.

Netsantral Pasif Entegrasyonlar sayfasında yer alan Ticimax entegrasyonunu aktif hale getirerek, kurulum işlemini başlatabiliriz.

Aktif et butonuna tıkladıktan sonra açılan Ticimax Entegrasyonu Ayarları sayfası açılmaktadır. Açılan sayfada;

Magaza URL: Ticimax sanal mağazanızın bulunduğu adrestir. Adresinizi yazdıktan sonra, adresinizin sonuna eğik çizgi (/) eklemeyi unutmayın.

Robotik Çağrı Merkezi için Web Servis Kodu: Ticimax tarafından aldığınız Robotik Çağrı Merkezi için Web Servis Kodu bilgisidir. Bu kodu almak için Ticimax ile görüşebilirsiniz.

Kapıda Ödeme Sipariş Onayı: Kapıda ödeme siparişlerinin sesli mesaj ile onaylanma sistemini aktif hale getirmek için onay butonudur. Hizmetin kullanılması için onay verilmesi ve abonelik hesabınızda sesli mesaj paketi ya da kredi bulunması gerekmektedir.

Alanları doldurduktan sonra Kaydet butonunu kullanarak kurulum işlemini tamamlayabilirsiniz.

Kurulum işleminden sonra fonksiyonları doldurarak santral senaryonuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Ticimax Fonksiyonları

  1. Müşteri Tanı Fonksiyonu

Fonksiyon arayan numara bilgisi ile Ticimax servislerini kullanarak sanal mağazanızda yer alan Üye Yönetimi alanına ulaşır. Bu alanda yer alan telefon numaraları ile arayan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaranın ait olduğu müşteri bilgilerini kullanıcıya anons eder. Numara bilgisi yer almıyor ise müşteri bulunamadı durumunu döndürür.

Dahilide göster özelliği aktif ise; müşteri tanıma fonksiyonu ile bulunan isim ve soyad bilgisi çağrı esnasında kullanılan dahilinin ekranında gösterilir.

Karşılaşılan durumlar:

Hata: Ticimax’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.

Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.

Müşteri bulundu: Arayan numara üye listesinde yer almaktadır.

Müşteri bulunamadı: Arayan numara üye listesinde yer almamaktadır.

2. Son Siparişin Durumu Fonksiyonu

Arayan numaranın üye listesinde yer alması ve sonrasında yapılan sipariş sorgusundan sonra dönen bilgiler müşteriye anons edilir. Anons edilen bilgiler arasında; müşterinin toplam sipariş sayısı, son siparişe ait bilgiler, ürün kargolanmış ise kargo bilgileri dinletilir.

Ticimax siparişler listesinden son 14 güne ait siparişler sorgulanır. Daha eski siparişler sorgulanmaz.

Sistem varsayılan olarak tüm sipariş listesinde sorgulama yapar. Sipariş kaynağı olarak sadece ödeme kaydı bulunan siparişlerde sorgulama işlemine izin verebilirsiniz.

Karşılaşılan durumlar:

Hata: Ticimax’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.

Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.

Sipariş Bulundu: Arayan numaranın sipariş listesinde aktif siparişi olduğu durumdur.

Sipariş Bulunamadı: Arayan numaranın sipariş listesinde aktif siparişi olmadığı durumdur.

Sipariş Kargolandı: Arayan numaraya ait siparişin kargoya verildiği ve kargo bilgilerinin girilmesi halinde müşteriye anons edileceği durumdur.

3.Telefon no tuşlayarak sipariş sorgula Fonksiyonu

Arayan numaraya ait kayıt bulunamadığı durumlarda, müşteriden sanal mağazanıza üye olurken kullandığı telefon numarası istenmektedir. Fonksiyon müşteriden aldığı telefon numarası bilgisi ile Ticimax sanal mağazanızda gerekli sorguları yapar. Numaraya ait müşteri ve sipariş bilgisi bulunur ise arayan numaraya ilgili kayıtlar dinletilir.

Fonksiyon telefon numarası tuş bilgisini beklemektedir. Fonksiyondan önce tuş bilgisi beklendiği anons edilmelidir.

Sistem varsayılan olarak tüm sipariş listesinde sorgulama yapar. Sipariş kaynağı olarak sadece ödeme kaydı bulunan siparişlerde sorgulama işlemine izin verebilirsiniz.

Karşılaşılan durumlar:

Hata: Ticimax’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.

Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.

Sipariş Bulundu: Tuşlanan numaranın sipariş listesinde aktif siparişi olduğu durumdur.

Sipariş Bulunamadı: Tuşlanan numaranın sipariş listesinde aktif siparişi olmadığı durumdur.

Sipariş Kargolandı: Tuşlanan numaraya ait siparişin kargoya verildiği ve kargo bilgilerinin girilmesi halinde müşteriye anons edileceği durumdur.

Notlar:

  • Telefon No tuşlayarak sipariş sorgula Fonksiyonu kullanılırken arayan numaradan tuşlama yapılması istenmektedir. Numara istendiği arayan numaraya anons ile belirtileceğinden bu fonksiyonu kullanırken Giriş Anonsu kullanmak zorunludur.
  • Robotik Çağrı Merkezi için Web Servis Kodu bilgisi Ticimax tarafından üretilen bir API oturum anahtarıdır. Ticimax ile iletişime geçerek kod bilgisini öğrenebilirsiniz.
  • Sesli mesaj sipariş verildikten 180 saniye sonra başlatılır.

Makaleyi yararlı buldunuz mu?