T-Soft Eklentisi

Bu yazının tahmini okunma süresi 8 dakikadır.

T-Soft bir e-ticaret alt yapısıdır. E-ticaret yapmak isteyen işletmeler kendi internet sitelerinde T-Soft entegrasyonuyla satış yapabilirler. T-Soft’ a yüklenen ürünlerle ürünleri satışa çıkarabilir, fatura kesebilir, e-tahsilat yapabilir, çoklu fotoğraf yükleyebilir, ürün iadelerini kontrol edebilir vb. yapılabilmektedir. Yani T-Soft entegrasyonu e-ticaret modülünde internet sitesinde istenildiği gibi aktif bir rol oynama imkanı sunar.

T-Soft Entegrasyonu; T-soft E-ticaret sistemini; Netsantral’e entegre etmenizi sağlayan entegrasyondur.

E-Ticaret altyapısı sunan T-Soft / Netgsm entegrasyonu ile;

  • T-Soft entegrasyonu ile arayan numaradan, üyeler sayfasında kayıtlı
    müşterilerinizi sorgulayabilir ve ad soyad bilgisini anons ederek müşterilerinizi karşılayabilirsiniz.
  • Müşterileriniz kayıtlı numaradan farklı bir numaradan Netsantral’ inizi arıyor ise T-Soft entegrasyonuyla tuşlanan telefon numarası ile üyeler sayfasında kayıtlı müşterilerinizi sorgulayabilir ve ad soyad bilgisini anons ederek müşterilerinizi karşılayabilirsiniz.
  • Arayan numaraya ait son sipariş bilgilerini anons edebilirsiniz. Arayan numaranın son siparişi eğer kargoya verilmiş ise, kargo firması ve kargo takip numarasını arayan numaraya dinletebilirsiniz.
  • Müşterileriniz kayıtlı numaradan farklı bir numaradan Netsantral’ inizi arıyor ise müşteriye kayıtlı telefon numarasını tuşlaması istenir. Ardından tuşlanan numaraya ait son sipariş bilgilerini anons edebilirsiniz. Arayan numaranın son siparişi eğer kargoya verilmiş ise, kargo firması ve kargo takip numarasını arayan numaraya dinletebilirsiniz.

gibi birçok senaryo tasarımı yapabilir ve Netsantral’ iniz ile tasarladığınız senaryoları uygulayabilirsiniz.

T-Soft Eklentisi Senaryolar

Müşteri Tanı: Netsantral’ inizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası telefon numarasını tuşlayan müşteri telefon numarası T-Soft üyelerinizde sorgulanır. Eğer T-Soft üyeleriniz arasında ilgili telefon numarası varsa müşteri bilgiler TTS (Text to Speech) robotuyla okur.
Sipariş Sorgula: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası Sipariş Sorgula fonksiyonuna gelen kullanıcıların bilgileri T-Soft siparişlerde sorgulanır. Bulunan en güncel sipariş bilgileri kullanıcıya anons edilir.

T-Soft Eklentisini Kurmak

T-Soft eklentisini kurabilmek için T-Soft mağaza yönetim paneli üzerinden Webservis yetkili kullanıcı tanımlaması yapmak gerekmektedir.

Webservis yetkili kullanıcı tanımlamak için Ayarlar > Kullanıcı Yönetimi > Web Servis Kullanıcıları yolunu takip ederek yeni bir kullanıcı tanımlanmalıdır.

Kullanıcı eklemek için Web Servis Kullanıcıları sayfasında bulunan Yeni butonu ile ekleme işlemine başlanır. Tanımlanan kullanıcının bilgileri; kullanıcı adı ve parola bilgisi entegrasyon için kullanılacaktır.

Tanımlanan kullanıcının servise erişebilmesi için servis yetkilerinin verilmesi gerekmektedir. Yetkileri kontrol edebilmek için kullanıcı ekleme işleminde açılan pencerede Yetkiler butonu kullanılmaktadır.

Gerekli bilgilerin doldurulması ve yetkilerin verilmesinden sonra kullanıcıyı kaydetmek için Kaydet butonu kullanılır.

İşlemden sonra kullanıcı bilgileri Webservis Kullanıcıları sayfasında görüntülenebilir ve düzenlenebilir.

Webservis yetkili kullanıcı oluşturma işleminden sonra, kullanıcı bilgileri ile birlikte eklenti kurulabilir.

Netsantral Pasif Entegrasyonlar sayfasında yer alan T-Soft entegrasyonunu aktif hale getirerek, kurulum işlemleri başlatılabilir.

Aktif et butonuna tıkladıktan sonra açılan T-Soft Entegrasyonu Ayarları sayfası açılmaktadır.

Açılan sayfada;

Kullanıcı Adı: Tanımlanan webservis kullanıcısının kullanıcı adı bilgisidir.

Parola: Tanımlanan webservis kullanıcısının parola bilgisidir.

Mağaza Url : T-Soft mağazanıza ait adres bilgisidir. Mağaza adresinizin sonuna rest1/console parametresini ekleyebilirsiniz ya da sadece mağaza adresinizi kullanabilirsiniz.

Örn: https://www.tsoftmagazam.com/

T-Soft Fonksiyonları

1. Müşteri Tanı Fonksiyonu
Fonksiyon ile arayan numaranın kime ait olduğu bilgisi T-Soft üyeler listesine yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda arayan numaranın ad ve soyad bilgisine ulaşılır. Ad ve soyad bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır.
Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır. Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı sonlandırılır.

Karşılaşılan durumlar:
Hata: T-Soft’a yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri Bulundu: Arayan numaranın T-Soft Üyelerde kayıtlı olduğu tespit edildi.
Müşteri Bulunamadı: Arayan numara T-Soft Üyelerde kayıtlı değil.

T-Soft Müşteri Tanıma Fonksiyonu Ayarları

2. Tel No ile Müşteri Tanı Fonksiyonu
Fonksiyon ile tuşlanan telefon numarasının kime ait olduğu bilgisi T-Soft Üyelere
yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda arayan numaranın ad ve
soyad bilgisine ulaşılır. Ad ve soyad bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır.
Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır.
Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı
sonlandırılır.

Karşılaşılan durumlar:
Hata: T-Soft’a yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri Bulundu: Tuşlanan numaranın T-Soft Üyelerde kayıtlı olduğu tespit
edildi.
Müşteri Bulunamadı: Tuşlanan numara T-Soft Üyelerde kayıtlı değil.

T-Soft Tel No ile Müşteri Tanı Fonksiyonu Ayarları

3. Sipariş Sorgula Fonksiyonu
Netsantralinizi arayan numara üyeler tablosunda yer alan müşteriler ile eşleşirse
ve müşterinizin son iki hafta içinde verilmiş bir siparişi varsa, sipariş bilgileri TSoft
servislerinde sorgulanır ve güncel sipariş bilgileri arayan numaraya anons
edilir. Sipariş durumu kargoya verildi olarak düzenlenmiş ise kargo firması ve
kargo takip numarası kullanıcıya anons edilir.

Karşılaşılan durumlar:
Hata: T-Soft’a yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Sipariş Bulundu: Arayan numaraya ait sipariş bulundu. Siparişin henüz kargoya
teslim edilmediği durumlarda kullanılmalıdır. Servisten kargo bilgileri gelmediği
için bu bilgiler kullanılamaz. Sadece sipariş bilgileri anons edilebilir.
Sipariş Kargolandı: Arayan numaraya ait sipariş bulundu. Siparişin kargoya
verildiği durumlarda kullanılmalıdır. Servisten kargo bilgileri geldiği için kargo
firması ve kargo takip numarası bilgileri anons edilebilir.
Sipariş Bulunamadı: Arayan numara üyeler sayfasına kayıtlı bir müşteridir.
Müşterinin son siparişinin üzerinden iki hafta geçmişse ya da müşterinin hiç
siparişi bulunmuyor ise sipariş bulunamadı durumu ortaya çıkar.
Müşteri Bulunamadı: Arayan numara üyeler sayfasında kayıtlı değil ise müşteri
bulunamadı durumu ortaya çıkar.

T-Soft Sipariş Sorgula Fonksiyonu Ayarları

4. Tel No ile Sipariş Sorgula
Netsantralinizi arayan ve yönlendirmeler sonrası tuşlanan telefon numarası,
üyeler tablosunda yer alan müşteriler ile eşleşirse ve müşterinizin son iki hafta
içinde verilmiş bir siparişi varsa, sipariş bilgileri T-Soft servislerinde sorgulanır ve
güncel sipariş bilgileri arayan numaraya anons edilir. Sipariş durumu kargoya
verildi olarak düzenlenmiş ise kargo firması ve kargo takip numarası kullanıcıya
anons edilir.

Karşılaşılan durumlar:
Hata: T-Soft’a yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Sipariş Bulundu: Tuşlanan numaraya ait sipariş bulundu. Siparişin henüz
kargoya teslim edilmediği durumlarda kullanılmalıdır. Servisten kargo bilgileri
gelmediği için bu bilgiler kullanılamaz. Sadece sipariş bilgileri anons edilebilir.
Sipariş Kargolandı: Tuşlanan numaraya ait sipariş bulundu. Siparişin kargoya
verildiği durumlarda kullanılmalıdır. Servisten kargo bilgileri geldiği için kargo
firması ve kargo takip numarası bilgileri anons edilebilir.
Sipariş Bulunamadı: Tuşlanan numara üyeler sayfasına kayıtlı bir müşteridir.
Müşterinin son siparişinin üzerinden iki hafta geçmişse ya da müşterinin hiç
siparişi bulunmuyor ise sipariş bulunamadı durumu ortaya çıkar.
Müşteri Bulunamadı: Tuşlanan numara üyeler sayfasında kayıtlı değil ise
müşteri bulunamadı durumu ortaya çıkar.

T-Soft Tel No ile Sipariş Sorgula Fonksiyonu Ayarları

Notlar:

  • Tuşlanan Numaradan Müşteri Tanıma fonksiyonu ve Tuşlanan Numaradan
    Sipariş Sorgulama fonksiyonu kullanılırken arayan numaradan tuşlama yapılması
    istenmektedir. Numara istendiği arayan numaraya anons ile belirtileceğinden bu
    fonksiyonu kullanırken Giriş Anonsu kullanmak zorunludur.

Makaleyi yararlı buldunuz mu?