Opencart Entegrasyonu

Bu yazının tahmini okunma süresi 4 dakikadır.

Opencart Nedir?

Opencart ücretsiz yayınlanan açık kaynak kodlu bir E-Ticaret sistemidir. İçerisine yüklenen ücretli veya ücretsiz modüller aracılığıyla kabiliyetleri arttırılabilir.

Netgsm Opencart Modülü Nedir?

Netgsm Opencart Modülü, Opencart kullanıcılarının müşterilerine toplu sms atabilecekleri, yeni sipariş ve yeni müşteri kayıtlarında, belirtilen numaraları ve müşterileri belirlenecek özel metinlerle bilgilendirmeye yarayan bir eklentidir.

Eklenti Özellikleri :

► Yeni üye olunca, belirlenen numaralara SMS gönderebilirsiniz.
► Yeni üye olunca, üye olan müşteriye SMS gönderebilirsiniz.
► Yeni sipariş geldiğinde, belirlenen numaralara SMS gönderebilirsiniz,
► Yeni sipariş geldiğinde, sipariş veren müşteriye SMS gönderebilirsiniz,
► Ürünün sipariş durumu değiştiğinde (her durum için ayrı SMS seçeneği), siparişin sahibi olan müşteriye SMS gönderebilirsiniz. (örn: sipariş kargoya verildiğinde),
► Sipariş iptal edildiğinde belirlenen numaralara SMS gönderebilirsiniz.
► Müşteri listenize kişiye özel TOPLU SMS gönderebilirsiniz.
► Sipariş listenize kişiye özel TOPLU SMS gönderebilirsiniz.
► İstenilen numaralara özel SMS gönderebilirsiniz.
► Yeni üye olunca, müşterinin numarasını Netgsm rehberinize ekleyebilirsiniz.
► Gelen SMSlerinizin hangi müşterinizden geldiğini görüp anında kişiye özel cevaplayabilirsiniz.
► Netsantral yada sabit hattınıza gelen çağrıların hangi müşterinizden geldiğini görüp anında kişiye özel SMS gönderebilirsiniz.
► Müşteri listenizi belirleyeceğiniz Netgsm grubuna aktarıp, webportal üzerinden toplu SMS gönderebilir, *Netsantraliniz de müşterilerinize isimleriyle hitap edebilirsiniz.
► API sistemini kullanarak, Netsantralinizi arayan müşterilerinize sipariş durumlarını robot operatör sesiyle dinletebilirsiniz.
★► Tüm özellikleri açıp kapatabilirsiniz.
★► Gönderilecek SMS metinlerini, değişkenler ile kişiye özel olarak siz belirleyebilirsiniz. 
► •Örneğin : Sevgili [uye_adi] [uye_soyadi], sitemize hoşgeldiniz. Sitemize [uye_telefonu] numaralı telefon ve [uye_epostasi] eposta adresi ile üye oldunuz. Keyifli alışverişler!

* Netsantral hizmetini kullanan aboneler içindir.

Eklenti Kurulumu :

https://www.opencart.com/index.php?route=marketplace/extension/info&extension_id=33139 adresinde Opencart Sürümüne uygun olan modül indirilmelidir.

  • Varsa eski Netgsm Modülü kaldırılmalıdır.
    • Eklenti kaldırma :
      • Eklentiler – Eklentiler > Modüller >> Netgsm >> Kaldır seçilir
      • Eklentiler – Modifikasyonlar >> Netgsm >> Devre Dışı Bırak
      • Eklentiler – Modifikasyonlar >> Netgsm seçilir >> sağ üstten Sil tıklanır.
      • Eklentiler – Modifikasyonlar >> (sağ üstte) Yenile
      • Eklentiler – Eklenti Yükle >> Netgsm >> Kaldır (3.x.x)
  • Netgsm modülü yüklenir.
    • Eklenti Yükleme
      • Eklentiler – Eklenti Yükle
      • Yükle > indirilen netgsm.ocmod.zip dosyası bulunur ve seçilir.
      • Eklentiler – Eklentiler > Modüller >> Netgsm >> Yükle
      • Eklentiler – Modifikasyonlar >> (sağ üstte) Yenile
      • Eklentiler – Netgsm seçeneği görünmüş olmalı.
      • Kontrol Paneli >> Ayar butonu >> Tema & SASS >> Yenile (3.x.x)

Opencart Netsantral Entegrasyonu

Netsantral Opencart entegrasyonu kullanan Netgsm aboneleri, E-ticaret siteleriyle santralleri arasında bir etkileşim kurabilirler. Arayan müşterilerini tanıyarak isimleriyle hitap edebilir, müşterilerin siparişlerini sorgulamalarını sağlayabilirler.

Entegrasyon Özellikleri :

  • Fonksiyonlar
    • Sipariş Sorgulama : Bu fonksiyonda müşteriden sipariş numarasını tuşlaması istenir. Müşterinin tuşladığı sipariş numarası varsa, text to speech(TTS) robot operatör sesiyle siparişin bilgileri ve son durumu müşteri okunur. Okunacak metni abone kendisi hazırlayabilir. Dilerse müşteriye aynı zamanda SMS olarak da bildirebilir. Eğer tuşlanan siparişin bağlı olduğu telefon numarası, arayan müşterinin telefon numarası değilse, fonksiyon yetki yok durumuna aktarılır.
    • Arayanın Son Siparişi : Bu fonksiyonda müşteriden tuşlama istenmez. Arayan numaraya son 14 gün içerisinde kayıtlı sipariş var mı diye bakılır. Sipariş varsa en son gelen siparişin bilgileri ve son durumu, text to speech robot operatör sesiyle müşteriye okunur. Okunacak metni abone kendisi hazırlayabilir. Dilerse müşteriye aynı zamanda SMS olarak da bildirebilir.

Opencart-Netsantral entegrasyon ayarları

https://www.opencart.com/index.php?route=marketplace/extension/info&extension_id=33139 adresinden indirilmiş Netgsm modülü kurulu olmalıdır.(2.1.0.x, 2.2.0.0, 2.3.0.2, 3.0.x.x versiyonlarında çalışır)

  • Sistem > Kullanıcılar > API sayfasına açılır.
  • Yeni bir API oluşturulur.
  • API kullanıcı adı kısmına netgsm yazılır.
  • Anahtar bölümünde bulunan Oluştur butonuna tıklanır.
  • Durum Açık hale getirilir.
  • IP Adresleri sekmesinde 185.88.4.73, 185.88.4.104, 185.88.4.107 ve 185.88.4.108 IP adresleri eklenir.
  • Kaydedilir.
  • Buradan kopyalanan API kullanıcı adı ve anahtar değerleri, Netsantral Opencart ayarlarında API Username ve API Key alanlarına yapıştırılır.
  • Magaza URI kısmına site adresi yazılır. (https://www.ornekadres.com formatında)
  • Opencart sürümü ‘3.x.x.x’ formatında yazılır.
  • Tüm alanlar doldurulduktan sonra bilgiler kaydedilir.

Makaleyi yararlı buldunuz mu?