GENEL BAKIŞ
Netsipp Softphone, yazılımsal telefon uygulaması olarak Windows işletim sistemleri üzerinde hizmet veren Netgsm tarafından oluşturulmuş bir masaüstü uygulamadır.
Uygulama içerisinde 1 Kayıtlı Hesap ve 2 Eş Zamanlı kullanılabilen hat desteklenmektedir.
Netsipp Softphone VOIP Teknolojileri, SIP (Session Initiation Protocol) ve RTP (Real-Time Transport Protocol) ile çalışan tüm sistemlerce kullanılabilir.
Netsipp softphone uygulamasının hedef kitlesi Windows işletim sistemi kullanan ve VOIP teknolojileri ile çalışanlardır.
Bu teknolojileri kullanan kitlenin vizyonları ve misyonları;
- GSM sistemleriyle oluşan donanımsal ve diğer maliyetleri düşürmek,
- Müşteri memnuniyetini arttırmak(Transfer,Kuyruk sırasına almak,çağrıyı bekletmek,Müşteri temsilcilerini molaya almak,sesli yanıt sistemleri vb.),
- Müşteri Temsilcileri ile ilgili anlık,dahili bazlı veya tarih bazlı verileri kolayca görebilmek,
- Diğer müşteri temsilcilerin durumunu anlık görebilmek,
- Kolay kurulum ve taşınabilirlik yeteneğini artırmak,
- İşletim sisteminin çoklu sürümlerinde stabil çalışma yeteneğinin sağlanabilmesi.
SORU-CEVAP
Netsipp Softphone sistem gereklilikleri nelerdir?
Aşağıda belirtilen minimum sistem gerekliliklerini karşıladığı sürece optimize şekilde çalışabilir.
-Microsoft Windows 7,8,10 (Pro ve Home sürümleri desteklenmektedir)
-200MB boş disk alanı
-2 GB RAM
-1Ghz veya daha hızlı işlemci
-1024 x 768 Ekran Çözünürlüğü veya daha yüksek çözünürlük
-C++ Runtime Library -.NET Framework 4.6.1 veya üzeri
Netsipp Softphone hangi amaçlarla kimler tarafından kullanılabilir?
Netsipp Softphone Çağrı Merkezleri, Bireysel, Kurumsal üyelikler tarafından çağrı alma, çağrı başlatma gibi işlemlerinde yazılımsal telefon olarak kullanılabilir. Farklı versiyon türetilme ve buna göre güncellenebilme özelliğine sahiptir. Böylece isteğe özel olarak CRM uygulamaları veya NETGSM sistemleriyle birebir entegre edilebilir.
Netsipp Softphone kullanmak için Netgsm müşterisi olmak şart mıdır?
Netsipp kullanmak için Netgsm müşteri olması şartı aranmamaktadır. Global versiyon ücretsiz indirilebilir (https://www.netgsm.com.tr/urun-ve-cihazlar/cihazlar.php) ve kullanılabilir. Ancak dağıtım ve üretim gibi yasal haklar NETGSM tarafında saklı tutulmaktadır.
Bu duruma ilaveten ekstra özellikler içeren (molaya alma,mola durdurma,kuyruk girişi,kuyruk çıkışı,kuyruk ismine göre aktarım yapma,kuyruklardaki çağrı sayılarını gösterme,mesai girişi ve çıkışı yapma) versiyonlar bulunmaktadır ve bu versiyonlar Netgsm Netsantral ve teksantral aboneleri tarafından kullanılmaktadır.
Bu dokümanda Netsipp Softphone Global versiyonu yani genel özellikleri aktarılmıştır.
NETSİPP SOFTPHONE ANA EKRAN PANELİ
Netsipp softphone ana ekran panelinde aranacak numara girişi, arama başlatma,sonlandırma,cevaplama ve reddetme işlemleri ile katılımlı veya kör transfer yapılabilir.
Ana ekran panelini daha detaylı inceleyecek olursak;
NETSİPP SOFTPHONE AYARLAR PANELİ
Netsipp softphone ayarlar panelinde, SIP ayarları ile sisteme kayıt olunması, medya cihazlarının, ses ve kodek ile çağrı ve NAT ayarlarının yapılması sağlanmaktadır.
Ayarlar panelini daha detaylı inceleyecek olursak;
NETSİPP SOFTPHONE BLF PANELİ
BLF, Aynı PBX’e bağlı başka bir uzantının meşgul olup olmadığını gösteren meşguliyet panosudur.
Netsipp BLF panelinde aynı telefon sistemine bağlı dahililerin eklenerek meşguliyet durumlarının görüntülenmesi sağlanmaktadır.
BLF panelini daha detaylı inceleyecek olursak;
NETSİPP SOFTPHONE ÇAĞRI GEÇMİŞİ PANELİ
Netsipp softphone çağrı geçmilşi panelinde tarih bazlı toplam çağrı sayısı, çağrı detayları yer almaktadır.
Çağrı geçmişi panelinde daha detaylı bakacak olursak;
NETSİPP SOFTPHONE GÖREV ÇUBUĞU
NETSİPP SOFTPHONE İNTERNET ERİŞLEBİLİRLİĞİ
NETSİPP SOFTPHONE MOLA VE ENTEGRASYON PANELİ
NETSİPP SOFTPHONE REHBER PANELİ
Netsipp softphone uygulamasında rehber panel, kişi ekleme, varolan kişileri silme, excel dosyasından veri yükleme gibi işlemleri desteklemektedir.
Rehber paneline daha detaylı bakacak olursak;