Netsipp-Masaüstü Softphone Uygulaması

Bu yazının tahmini okunma süresi 13 dakikadır.

GENEL BAKIŞ

Netsipp Softphone, yazılımsal telefon uygulaması olarak Windows işletim sistemleri üzerinde hizmet veren Netgsm tarafından oluşturulmuş bir masaüstü uygulamadır.

Uygulama içerisinde 1 Kayıtlı Hesap ve 2 Eş Zamanlı kullanılabilen hat desteklenmektedir.

Netsipp Softphone VOIP Teknolojileri, SIP (Session Initiation Protocol) ve RTP (Real-Time Transport Protocol) ile çalışan tüm sistemlerce kullanılabilir.

Netsipp softphone uygulamasının hedef  kitlesi Windows işletim sistemi kullanan ve VOIP teknolojileri ile çalışanlardır.

Bu teknolojileri kullanan kitlenin vizyonları ve misyonları;

  • GSM sistemleriyle oluşan donanımsal ve diğer maliyetleri düşürmek,
  • Müşteri memnuniyetini arttırmak(Transfer,Kuyruk sırasına almak,çağrıyı bekletmek,Müşteri temsilcilerini molaya almak,sesli yanıt sistemleri vb.),
  • Müşteri Temsilcileri ile ilgili anlık,dahili bazlı veya tarih bazlı verileri kolayca görebilmek,
  • Diğer müşteri temsilcilerin durumunu anlık görebilmek,
  • Kolay kurulum ve taşınabilirlik yeteneğini artırmak,
  • İşletim sisteminin çoklu sürümlerinde stabil çalışma yeteneğinin sağlanabilmesi.

SORU-CEVAP

Netsipp Softphone sistem gereklilikleri nelerdir?

Aşağıda belirtilen minimum sistem gerekliliklerini karşıladığı sürece optimize şekilde çalışabilir.

-Microsoft Windows 7,8,10 (Pro ve Home sürümleri desteklenmektedir)

-200MB boş disk alanı

-2 GB RAM

-1Ghz veya daha hızlı işlemci

-1024 x 768 Ekran Çözünürlüğü veya daha yüksek çözünürlük

-C++ Runtime Library -.NET Framework 4.6.1 veya üzeri

Netsipp Softphone hangi amaçlarla kimler tarafından kullanılabilir?

Netsipp Softphone Çağrı Merkezleri, Bireysel, Kurumsal üyelikler tarafından çağrı alma, çağrı başlatma gibi işlemlerinde yazılımsal telefon olarak kullanılabilir. Farklı versiyon türetilme ve buna göre güncellenebilme özelliğine sahiptir. Böylece isteğe özel olarak CRM uygulamaları veya NETGSM sistemleriyle birebir entegre edilebilir.

Netsipp Softphone kullanmak için Netgsm müşterisi olmak şart mıdır?

Netsipp kullanmak için Netgsm müşteri olması şartı aranmamaktadır. Global versiyon ücretsiz indirilebilir (https://www.netgsm.com.tr/urun-ve-cihazlar/cihazlar.php) ve kullanılabilir. Ancak dağıtım ve üretim gibi yasal haklar NETGSM tarafında saklı tutulmaktadır.

Bu duruma ilaveten ekstra özellikler içeren (molaya alma,mola durdurma,kuyruk girişi,kuyruk çıkışı,kuyruk ismine göre aktarım yapma,kuyruklardaki çağrı sayılarını gösterme,mesai girişi ve çıkışı yapma) versiyonlar bulunmaktadır ve  bu versiyonlar Netgsm Netsantral ve teksantral aboneleri  tarafından kullanılmaktadır.

Bu dokümanda Netsipp Softphone Global versiyonu yani genel özellikleri aktarılmıştır.

NETSİPP SOFTPHONE ANA EKRAN PANELİ

Netsipp softphone ana ekran panelinde aranacak numara girişi, arama başlatma,sonlandırma,cevaplama ve reddetme işlemleri ile katılımlı veya kör transfer yapılabilir.

Ana ekran panelini daha detaylı inceleyecek olursak;


–        Klavyeden numara girişi  veya mouse ile ekran tuşlamaları yaparak aranacak numara bilgisi girilebilir.

–        Arama başlatılabilir, sonlandırılabilir, cevaplanabilir ve reddedilebilir.

–        Rahatsız Etmeyin Modu (DND) aktif veya pasif moda getirilebilir.

– Kayıt Aktiflik durumu-Kayıt edilen hesap bilgisi görülebilir.
Yeşil : kayıtlı
Kırmızı : kayıt olmamış veya kaydı kopmuş hesabı gösterir.

–  Çağrı geldiğinde Netsipp Softphone ekranı ön planda değilse ,Windows ekranlarında sağ altta çıkan kalıcı bildirim panelinden de çağrı cevaplanabilir veya reddedilebilir.

–        Arayan kişinin numara ve isim bilgisi görülebilir.

–        Hatlar doluyken arka planda çağrı geldiği takdirde ekranda kalıcı olmayan anlık bildirimler ile arayan bilgisi görülebilir.

–        Anlık çağrı süresi görülebilir.

–        Mikrofon ikonu ile aktif görüşme sessize alınabilir veya tekrar sesli görüşme sağlayabilir.

–        Konuşmanın gerçekleştiği kodek bilgisi görülebilmektedir.

–        Hatlar arasında tıklayarak geçiş yapılabilir.
 
–        Bir hatta geçiş yapıldığında eğer diğer hatta aktif görüşmeye varsa beklemeye alınmaktadır. Beklemeye alınan hat kırmızı olarak belirtilmektedir.
 
–        İki hat aynı anda görüşme açısından aktif olamaz.

–        Hatları ayrı ayrı beklemeye alabilir ve tekrar çağrıya geri dönebilir.
 
–        Hat üzerine tıklandığında, aktif hat kırmızı olacak ve beklemeye alınacaktır.

–        Ana ekran panelinde, Netsipp ikonu üzerine gelindiğinde versiyon bilgisi görüntülenmektedir.

NETSİPP SOFTPHONE AYARLAR PANELİ

Netsipp softphone ayarlar panelinde, SIP ayarları ile sisteme kayıt olunması, medya cihazlarının, ses ve kodek ile çağrı ve NAT ayarlarının yapılması sağlanmaktadır.

Ayarlar panelini daha detaylı inceleyecek olursak;


– SIP Ayarları bölümünden “Kullanıcı Adı”,”Kayıt Adı”,”Şifre”,”Sunucu” bilgileriyle kayıt olunabilmektedir.
 
– Kayıt tamamlandığında yeşil renk ile simgelenen “Kayıtlı” ibaresi görülebilmektedir.
 
– Cihaz Ayarları bölümündenMedya cihazları (Hoparlör,Mikrofon,Çalma Cihazı) seçilebilmektedir.
 
– Medya cihazlarının kopması ya da yeni cihaz eklenmesi durumunda Cihaz Ayarları başlığının yanındaki “Yenile” butonunu kullanarak yeni cihaz seçimi yapılabilir.
 
-Medya cihazlarının kopması durumu eğer çağrıda meydana geliyor ise cihazlar tekrar seçildikten sonra “Çağrıya Devam Et” butonu kullanılabilir.
 
-Medya cihazlarının ses seviyeleri ayarlanabilir.

-Ses paketlerinin kalitesi amacı ile kodeklerin(çözücüler) ayarlaması yapılabilir.
 
-Yankı Giderme ve Gürültü Giderme özelliklerin ayarlanabilir.
 
-Oto cevaplama ile çağrı geldiğinde reddetme seçeneği olmadan çağrı cevaplanabilir.
 
-Arayanı Oku ile arayan kişinin numarası veya ismi çalma sesinden evvel okunabilir.
 
-Aktif ses tespiti yapılabilir.
 
-Yüksek çalma sesi aktif/pasif edilebilir.
 
-Otomatik NAT(Ağ Adresi Dönüştürme) işlemi yapabilir.
 
-Tüm geçerli ayarlar sağlandıktan sonra “Ayarları Kaydet” butonu ile mevcut ayarlar saklanabilir ve bir sonraki açılışta bu ayarlar geçerli ayarlar olarak gelmektedir.

NETSİPP SOFTPHONE BLF PANELİ

BLF, Aynı PBX’e bağlı başka bir uzantının meşgul olup olmadığını gösteren meşguliyet panosudur. 

Netsipp BLF panelinde aynı telefon sistemine bağlı dahililerin eklenerek meşguliyet durumlarının görüntülenmesi sağlanmaktadır.

BLF panelini daha detaylı inceleyecek olursak;


–        BLF panelinde  meşguliyeti takip edilecek dahililer belirtilen kutulara sağ tıklanarak etiket adı ve etiket numarası girilerek eklenebilmektedir.
 
–        Takip altına alınan dahili/dahililer için yeşil renk müsaitlik durumunu, sarı renk dahilinin çalma durumunda olduğunu, kırmızı renk meşgul olduğunu, mor renk dahilinin ulaşılamaz durumda olduğunu simgelemektedir.

–        Takip ettiği dahilinin üzerine yapılan tek tıklama işlemi ile o dahiliye doğru çağrı başlatılabilir.
 
–        Takip ettiği dahilinin üzerinde fare(mouse) ile gelindiğinde Etiket adına ait etiket numarasını yani dahilinin numarasını görüntülenebilmektedir.

–        Verileri toplu bir şekilde ekleme ya da toplu şekilde panelde kayıtlı verileri alma işlemi yapılabilir.
 
–        İnfo kısmında BLF ve kullanımı hakkında detaylı bilgilere erişim sağlanmaktadır.
 
–        Paneli BLF butonu ile içeriye doğru gizleyip/görüntüleme işlemi yapılabilir.

NETSİPP SOFTPHONE ÇAĞRI GEÇMİŞİ PANELİ

Netsipp softphone çağrı geçmilşi panelinde tarih bazlı toplam çağrı sayısı, çağrı detayları yer almaktadır.

Çağrı geçmişi panelinde daha detaylı bakacak olursak;


–        Tarih bazlı sınıflandırma ile toplam çağrı sayısı ve çağrı detayı arayan,aranan,yön,tarih ve saat bilgisi ile görüntülenebilmektedir.

–        Veri satırına sağ tıklayarak çağrı detayını görüntülenebilir.
–        Çağrı Detayında Çağrı Başarı Durumu (Başarılı,Meşgul,Cevapsız), çağrı tarih ve saat gibi detay bilgiler yer almaktadır.
–        Çağrı detayında “Uzak Arayan” parametresi vasıtası ile çağrının kimden transfer olduğu ya da çağrı grubunda çekilen çağrının hangi numara tarafından başlatıldığı öğrenilebilir.

–        Çoklu Seçim veya Tekli Seçim yaparak Çağrı Geçmişinden veri silebilir.

–        Veri satırına iki kere tıklanarak arayan veya aradığı numara, Aranacak numara olarak arama ekranına otomatik getirilir.
 
–        Metin bazlı veya Yön Bazlı çağrılarda filtreleme yapılarak istenen veriler listelenebilir.

NETSİPP SOFTPHONE GÖREV ÇUBUĞU


–        Netsipp softphone uygulaması kapatıldığında sistem tepsisinde görüntülenmeye devam eder.
 
–        Netsipp Softphone uygulamasına sağ tıklayarak uygulamadan kalıcı olarak çıkış yapılabilir veya gizlenen uygulamanın masaüstünde açılması sağlanabilir.
 
–        Netsipp Softphone uygulamasına Sol tıklandığında ise www.netgsm.com.tr web sayfasına yönlendirme sağlanır.

NETSİPP SOFTPHONE İNTERNET ERİŞLEBİLİRLİĞİ


–        Internet Erişilebilirliği Verileri ve Register Status(Kayıt Durumu) bilgileri Windows işletim sisteminde ekranın sağ altından gösterilebilen anlık bildirimlerle görüntülenebilmektedir.
 
–        Uygulama internet erişimi kazandığı ve kaybettiği zaman,kayıt durumu kopma gibi durumda ekranda anlık bildirimler ile durum bilgisi görüntülenebilir.
 
–        Internet erişimi kopması durumunda eğer önceden kayıtlı bir hesap bulunuyorsa otomatik kayıt işlemi denenecektir ve bunun bildirimini kullanıcılar görüntüleyebilir.

NETSİPP SOFTPHONE MOLA VE ENTEGRASYON PANELİ


Netsipp softphone uygulaması Entegrasyon Paneli ile ;
 
–        Kullanıcıların talep ettikleri çağrı olaylarını(çoklu seçim yöntemi ile) verdikleri bir  URL adresine HTTP GET veya HTTP post yöntemi ile gönderebilmeleri sağlanmaktadır.
 
–        Böylece Netsipp uygulamasında gerçekleşmiş çağrıyı cevaplama,çağrıyı sonlandırma,çağrıyı transfer etme,mola olayı gibi tüm olayları kendi sunucuları üzerine alabilirler.

–        Talep edilen çağrı olayı esnasında(çoklu seçim yöntemi ile) verdikleri bir URL adresine çağrı parametreleri eklenerek geçerli internet tarayıcılarında sayfayı açabilirler.

–        Mola panelinde geçerli olmak üzere tekil mola seçimi yapabilmektedir. Eğer Entegrasyon Panelinde olayları göndermek üzere bir URL adresi tanımlı ise molayı seçip başlatma tetiklenebilmektedir.

NETSİPP SOFTPHONE REHBER PANELİ

Netsipp softphone uygulamasında rehber panel, kişi ekleme, varolan kişileri silme, excel dosyasından veri yükleme gibi işlemleri desteklemektedir.

Rehber paneline daha detaylı bakacak olursak;



–        Ad,Soyad,Telefon şeklinde veriler kayıt edilebilmektedir.
 
–        Metin Bazlı filtreleme işlemi ile istenilen Rehber verileri  listelenebilir.
 
–        .xls veya .xlsx formatlı dosyalardan rehbere toplu ekleme yapılabilir.

–        Rehberde kayıtlı telefon,ad,soyad verileri ve arayan kişi bilgileri uyuştuğunda ekranda bilgiler otomatik görüntülenir.
 
–        Veri satırına tek tık ile rehberdeki numara aranmaya hazır olmak üzere Ana Ekrana getirilebilmektedir.
 
–        Rehberdeki kişi veya kurumlardan çağrı geldiğinde “Ntsp:” etiketi ile başlayacak şekilde arayan ad ve soyad bilgisini Ana Ekranda görüntülenebilir.
 
–        Çoklu Seçim veya Tekli Seçim yaparak Rehberden veri silme işlemi sağlanabilir.

Makaleyi yararlı buldunuz mu?