Uyumluluk
Netgsm Whmcs SMS eklentisi whmcs v8.1 , v8.0, v7.10, v7.9,v7.8, v7.7, v7.6 sürümlerini desteklemektedir.
Özellikler
- Eklenti içerisinde toplu SMS gönderme ve otomatikleştirilmiş SMS gönderme özellikleri bulunmaktadır. Toplam 32 adet otomatik SMS şablonu bulunmaktadır. Bazı otomatik SMSler hem whmcs müşterisine hem de whmcs yöneticisine SMS gönderebilir.
- Eklenti aynı zamanda müşteri profilinde de tek SMS göndermeyi destekler.
- Netgsm Whmcs SMS eklentisinde SMS gönderilecek numarayı SMS gönderme anında veya oluşturulan SMS şablonları üzerinden seçebilirsiniz.
Kurulum
- Netgsm Whmcs SMSeklentisinin kurulumu için gerekli kurulum dosyasını https://marketplace.whmcs.com/product/4745-netgsm-sms adresinden indirebilirsiniz.
- İndirmiş olduğunuz arşiv dosyasını whmcs kurulumunuzun içerisindeki modules/addons/ klasörüne çıkartınız.
- Whmcs arayüzünden İlave Modüller sayfasını açınız. Bu sayfada bir önceki işlemin sonucunda oluşan Netgsm SMS uygulamasını görecektiniz. Uygulamayı etkinleştirerek kurulumu gerçekleştirin. Kurulum tamamlandığında sayfanız yeniden yüklenecetir. Şimdi yapılandır butonuna basak eklenti için gerekli yönetici izinlerini verin.
- Artık Whmcs arayüzünde eklentiler sekmesinden Netgsm SMS eklentisine ulaşılabilir.
Güncelleme
Eklentinin ayarlarına her girişte yeni bir versiyon olup olmadığını kontrol edecek. Yeni versiyon olduğunda indirme bağlantısı görünecek. Bağlantıyı kullanarak yeni versiyonu indiriniz. Daha sonra modules/addons/ içerisindeki Netgsm klasörünü siliniz. İndirdiğiniz arşiv dosyasının içindeki Netgsm klasörünü modules/addons/ dosya yoluna kopyalayınız. Eklenti dosyalarını güncellediniz. Bu adımdan sonra whmcs arayüzünde eklentiler sekmesinde Netgsm eklentisine giriş yapınız. Whmcs Netgsm eklentisinin güncellendiğini anlayacak ve gerekli veritabanı değişimini yapacaktır. Eklentiniz artık güncel hale gelmiştir.
Yapılandırma
Whmcs arayüzünde Eklentiler sekmesinden Netgsm SMS eklentisine tıklayınız. Eklentinin Ayarlar sekmesinden abone numaranızı ve webportal şifrenizi yazınız. Daha sonra Başlık Getir butonuna basınız. Bu işlemden sonra Ön Tanımlı SMS Başlığı seçeneğinde Netgsm’de tanımlı olan gönderici adlarınız listelenir. Eklentide kullanacağınız ön tanımlı SMS başlığınız seçiniz. Güncelle butonuna basarak ayarlarınızı kaydediniz. Buraya kadar olan ayarlar SMS gönderimi yapabilmeniz için yeterlidir.
Ayarlar sayfasındaki diğer alanlar teker teker aşağıda açıklanmıştır.
Müşteri Telefon Alan Adı: Eğer whmcs sisteminizde telefon numarası için tanımlı olan bir özel müşteri alanı varsa ve bu alandaki numaraya SMS göndermek istiyorsanız buraya özel müşteri alanının adını yazabilirsiniz. Özel müşteri alanı oluşturmak için https://docs.whmcs.com/Custom_Fields adresine bakabilirsiniz. Özel müşteri alanınızın alan türü Metin Alanı olmalıdır.
Otomatik Giriş Anahtarı: OTP SMS ile doğrulama yaparak müşteri panelinden Otomatik girişi yapılması için belirlediğiniz anahtardır. Bu anahtarı daha önceden WHMCS yazılımınızın kurulu olduğu dosya yolunda bulunan configuration.php dosyasına tanımlamış olmalısınız. Anahtarınız karmaşık ve rastgele olmalıdır. Detaylı bilgi için https://docs.whmcs.com/AutoAuth adresine bakabilirsiniz.
Müşteri Ana Sayfası: Müşteri panel girişinden sonra yölendirilmesini istediğiniz sayfanın dosya adını yazabilirsiniz. İlgili sms şablonu ile beraber çalışır. Ön tanımlı olarak clientarea.php dosyasına yönlendirilir.
Müşteri SMS Engelleme Alanı: Bu alana bir müşteriye SMS gönderilmesini engellemek için oluşturduğunuz özel müşteri alanının adını yazınız. Boş bırakılırsa SMS engelleme çalışmayacaktır. Özel müşteri alanınızın alan türü Onay Kutusu olmalıdır.
Müşteri Otp SMS Engelleme Alanı: Bu alana bir müşteriye OTP SMS gönderimini engellemek için oluşturduğunuz SMS engelleme alanının adını yazınız. Özel müşteri alanınızın alan türü Onay Kutusu olmalıdır. Not: Netgsm ile yurtdışına sms gönderimi yoktur. Bu nedenle yukarıdaki iki ayar yurtdışı numarası ile kayıtlı olan müşterileriz için kullanılabilir.
Login Doğrulayan Sayfa: Whmcs sisteminizde Login sırasında doğrulamayı yapan dosyadır. Ön tanımlı olarak whmcs/dologin.php dosyasına yönlendirilir. Bu ayarlamayı yaparken dikkatli olunmasu tavsiye edilir.
Türkçe Karakter Engellensin: SMS şablonlarınızda yazılan türkçe karakterlerin otomatik olarak ingilizce karaktere çevrilmesini istiyorsanız bu kutucuğu işaretleyebilirsiniz.
Toplu SMS
Toplu SMS sekmesinden SMS göndereceğiniz müşterilerinizi seçebilir ve SMS metnini özelleştirebilirsiniz. Bu sekmede SMS gönderilecek müşteriyi arama özelliği bulunuyor. Telefon türü seçeneği ayarlar sekmesindeki Müşteri Telefon Alan Adı ayarıdır ve bu alan ile de arama yapılabilir. Sayfanın altında arama sonucunda bulunan müşteri sayısını ve listenin solundaki işaretli kutucuk sayısını gönderen iki bilgilendirme metni bulunuyor. Eğer SMS gönderimini gerçekleştirseniz Seçili Müşteri Sayısı kısmında yazan adet kadar SMS gönderilecektir. Detaylı bilgi için lütfen Toplu SMS sayfasını inceleyiniz.
SMS Şablonları
SMS şablonları 23 adet müşteri 9 adet yönetici şablonu olarak toplam 32 adettir.
Müşteri tablolarının her birinin kendine özgü SMS özelleştirme alanları ve bulunuyor. Her şablonda farklı bir gönderici adı ile gönderilebilir. Telefon türü seçeneği için müşterilerinizin hangi telefon numarasına SMS gönderileceğini de her şablon için farklı seçebilirsiniz. Telefon türü alanında WHMCS seçeneği Whmcs sisteminin kendisinde tanımlı olan telefon numarasıdır. Diğer seçenek (eğer ayarlar sekmesinde belirtilmişse) sizin yazdığınız şekilde görünecektir. Şablon listesinin sağından şablonu hızlıca aktif-pasif hale getirebilir ve düzenleme butonu ile şablonu kendi isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.
Müşteri SMS Şablonları
Şablon Adı | Açıklama | Ek bilgi |
Sipariş Onay | Sipariş onaylandığında Müşteriye mesaj gönderir | |
Paket Değişikliği | Hizmet paketi değiştikliğinde mesaj gönderir | |
Hesap Şifresi Değişimi | Hosting hesabı şifresi değiştiğinde mesaj gönderir | |
Yeni Hosting Hesabı | Hosting hesabı oluşturulduktan sonra mesaj gönderir | |
Bir Hizmet Durdurma | Bir hizmet durdurulduğunda mesaj gönderir | |
Alan Adı Kayıt | Bir alan adı kayıt edildikten sonra müşteriye mesaj gönderir | |
Alan Adı Kayıt Hatası | Alan adı kayıt edilirken hata oluşursa mesaj gönderilir | |
Yeni Müşteri | Müşteri kaydı tamamlandıktan sonra müşteriye mesaj gönderir | |
Yeni Müşteri – OTP | Müşteri kaydı tamamlandıktan sonra telefon doğrulama mesajı gönderir ve müşteriye doğrulama ekranı çıkartır. Bu şablon sadece müşteri tarafında tetiklenebilir. Yönetici panelinden müşteri ekleme durumunda çalışmaz. OTP SMS gönderiminde mesajınız 1 boy olmalıdır. Türkçe karakter kullanımı önerilmez. Bu şablonun çalışması için Otomatik Giriş Anahtarını ayarlar sekmesinden belirtmiş olmalısınız. Telefon doğrulaması yapılmadığı sürece her login işleminde (login doğrulaması kapalı olsa bile) doğrulama kodu gönderilir. Bir kez telefon doğrulaması yapıldıktan sonra bu şablon tarafından sms gönderilmez | Telefon doğrulama mesajı gönderilen müşteriler OTP SMS Listesinde görüntülenebilir. |
Müşteri Şifre Değişimi | Müşteri şifresini değiştirdiğinde müşteriye mesaj gönderir | |
Yeni Fatura | Yeni bir fatura oluşturulduğunda müşteriye mesaj gönderir | |
Ödenmiş Fatura | Fatura ödendiğinde müşteriye mesaj gönderir | |
Fatura Hatırlatma | Ödenmemiş fatura için hatırlatma mesajı gönderir | Detaylı bilgi için https://help.whmcs.com/m/setup/l/848618-configuring-payment-reminders adresine bakabilirsiniz. |
Ödenmemiş Fatura 1. Hatırlatma | Ödenmemiş faturanın ilk zaman aşımında mesaj gönderir | |
Ödenmemiş Fatura 2. Hatırlatma | Ödenmemiş faturanın ikinci zaman aşımında mesaj gönderir | |
Ödenmemiş Fatura 3. Hatırlatma | Ödenmemiş faturanın üçüncü zaman aşımında mesaj gönderir | |
Yeni Ticket Açılması | Bir ticket açıldığında müşteriye mesaj gönderir. | |
Ticket Cevabı | Bir ticket cevaplandığında müşteriye mesaj gönderir. | |
Ticket Kapatılması | Ticket kapatıldığında müşteriye mesaj gönderir. | |
Müşteri girişinde OTP ile doğrulama | Müşteri girişinde tek kullanımlık doğrulama kodu ile müşteri doğrulaması sağlanır. Bu şablonun çalışması için Otomatik Giriş Anahtarını ayarlar sekmesinden belirtmiş olmalısınız. | Telefon doğrulama mesajı gönderilen müşteriler OTP SMS Listesinde görüntülenebilir. |
Yönetici Sms Şablonları
Birden fazla telefona SMS göndermek için numaraları virgül ile ayırarak yazabilirsiniz.
Yönetici Girişi | Yönetici girişi yapıldığında belirlenmiş numaralara mesaj gönderir. | |
Alan Adı Kayıt Hatası | Domain kayıt edilirken hata oluşursa yöneticiye mesaj gönderilir | |
Alan Adı Kayıt | Bir domain kayıt edildikten sonra yöneticiye mesaj gönderir. | |
Alan Adı Yenileme Hata | Alan adı yenilemede hata olduğunda yöneticiye mesaj gönderir | |
Alan Adı Yenileme | Domain yenilendikten sonra yöneticiye mesaj gönderir | |
Yeni Müşteri | Müşteri kaydı tamamlandıktan sonra yöneticiye mesaj gönderir. | |
Yeni Ticket Açılması | Bir ticket açıldığında yöneticiye mesaj gönderir. | |
Ticket Cevabı | Bir ticket cevaplandığında yöneticiye mesaj gönderir. | |
Müşteri Girişi | Müşteri sisteme giriş yaptıktan sonra yöneticiye mesaj gönderir |
OTP SMS Listesi
OTP SMS ile gönderilen doğrulama kodlarını bu sekmeden görebilirsiniz. Her müşteri için en son gönderilen doğrulama kodunu gösterir. Burası geçmişe kayıtları vermez. Mevcut durumu göstermek içindir.
Her türlü arıza bildiriminizi veya taleplerinizi [email protected] adresine mail atabilirsiniz.
Not: PHP 7.X ile uyumlu eklenti için; buraya PHP 8.X ile uyumlu eklenti için; https://marketplace.whmcs.com/product/4745-netgsm-sms linkine tıklayabilirsiniz.