NETGSM WHMCS Modülü

Bu yazının tahmini okunma süresi 10 dakikadır.

Uyumluluk

Netgsm Whmcs SMS eklentisi whmcs v8.1 , v8.0, v7.10, v7.9,v7.8, v7.7, v7.6 sürümlerini desteklemektedir.

Özellikler

  • Eklenti içerisinde toplu SMS gönderme ve otomatikleştirilmiş SMS gönderme özellikleri bulunmaktadır. Toplam 32 adet otomatik SMS şablonu bulunmaktadır. Bazı otomatik SMSler hem whmcs müşterisine hem de whmcs yöneticisine SMS gönderebilir.
  • Eklenti aynı zamanda müşteri profilinde de tek SMS göndermeyi destekler.
  • Netgsm Whmcs SMS eklentisinde SMS gönderilecek numarayı SMS gönderme anında veya oluşturulan SMS şablonları üzerinden seçebilirsiniz.

Kurulum

  1. Netgsm Whmcs SMSeklentisinin kurulumu için gerekli kurulum dosyasını https://marketplace.whmcs.com/product/4745-netgsm-sms adresinden indirebilirsiniz.
  2. İndirmiş olduğunuz arşiv dosyasını whmcs kurulumunuzun içerisindeki modules/addons/ klasörüne çıkartınız.
  3. Whmcs arayüzünden İlave Modüller sayfasını açınız. Bu sayfada bir önceki işlemin sonucunda oluşan Netgsm SMS uygulamasını görecektiniz. Uygulamayı etkinleştirerek kurulumu gerçekleştirin. Kurulum tamamlandığında sayfanız yeniden yüklenecetir. Şimdi yapılandır butonuna basak eklenti için gerekli yönetici izinlerini verin.
  4. Artık Whmcs arayüzünde eklentiler sekmesinden Netgsm SMS eklentisine ulaşılabilir.

Güncelleme

Eklentinin ayarlarına her girişte yeni bir versiyon olup olmadığını kontrol edecek. Yeni versiyon olduğunda indirme bağlantısı görünecek. Bağlantıyı kullanarak yeni versiyonu indiriniz. Daha sonra modules/addons/ içerisindeki Netgsm klasörünü siliniz. İndirdiğiniz arşiv dosyasının içindeki Netgsm klasörünü modules/addons/ dosya yoluna kopyalayınız. Eklenti dosyalarını güncellediniz. Bu adımdan sonra whmcs arayüzünde eklentiler sekmesinde Netgsm eklentisine giriş yapınız. Whmcs Netgsm eklentisinin güncellendiğini anlayacak ve gerekli veritabanı değişimini yapacaktır. Eklentiniz artık güncel hale gelmiştir.

Yapılandırma

Whmcs arayüzünde Eklentiler sekmesinden Netgsm SMS eklentisine tıklayınız. Eklentinin Ayarlar sekmesinden abone numaranızı ve webportal şifrenizi yazınız. Daha sonra Başlık Getir butonuna basınız. Bu işlemden sonra Ön Tanımlı SMS Başlığı seçeneğinde Netgsm’de tanımlı olan gönderici adlarınız listelenir. Eklentide kullanacağınız ön tanımlı SMS başlığınız seçiniz. Güncelle butonuna basarak ayarlarınızı kaydediniz. Buraya kadar olan ayarlar SMS gönderimi yapabilmeniz için yeterlidir.

Ayarlar sayfasındaki diğer alanlar teker teker aşağıda açıklanmıştır.

Müşteri Telefon Alan Adı: Eğer whmcs sisteminizde telefon numarası için tanımlı olan bir özel müşteri alanı varsa ve bu alandaki numaraya SMS göndermek istiyorsanız buraya özel müşteri alanının adını yazabilirsiniz. Özel müşteri alanı oluşturmak için https://docs.whmcs.com/Custom_Fields adresine bakabilirsiniz. Özel müşteri alanınızın alan türü Metin Alanı olmalıdır.

Otomatik Giriş Anahtarı: OTP SMS ile doğrulama yaparak müşteri panelinden Otomatik girişi yapılması için belirlediğiniz anahtardır. Bu anahtarı daha önceden WHMCS yazılımınızın kurulu olduğu dosya yolunda bulunan configuration.php dosyasına tanımlamış olmalısınız. Anahtarınız karmaşık ve rastgele olmalıdır. Detaylı bilgi için https://docs.whmcs.com/AutoAuth adresine bakabilirsiniz.

Müşteri Ana Sayfası: Müşteri panel girişinden sonra yölendirilmesini istediğiniz sayfanın dosya adını yazabilirsiniz. İlgili sms şablonu ile beraber çalışır. Ön tanımlı olarak clientarea.php dosyasına yönlendirilir.

Müşteri SMS Engelleme Alanı: Bu alana bir müşteriye SMS gönderilmesini engellemek için oluşturduğunuz özel müşteri alanının adını yazınız. Boş bırakılırsa SMS engelleme çalışmayacaktır. Özel müşteri alanınızın alan türü Onay Kutusu olmalıdır.

Müşteri Otp SMS Engelleme Alanı: Bu alana bir müşteriye OTP SMS gönderimini engellemek için oluşturduğunuz SMS engelleme alanının adını yazınız. Özel müşteri alanınızın alan türü Onay Kutusu olmalıdır. Not: Netgsm ile yurtdışına sms gönderimi yoktur. Bu nedenle yukarıdaki iki ayar yurtdışı numarası ile kayıtlı olan müşterileriz için kullanılabilir.

Login Doğrulayan Sayfa: Whmcs sisteminizde Login sırasında doğrulamayı yapan dosyadır. Ön tanımlı olarak whmcs/dologin.php dosyasına yönlendirilir. Bu ayarlamayı yaparken dikkatli olunmasu tavsiye edilir.

Türkçe Karakter Engellensin: SMS şablonlarınızda yazılan türkçe karakterlerin otomatik olarak ingilizce karaktere çevrilmesini istiyorsanız bu kutucuğu işaretleyebilirsiniz.

Toplu SMS

Toplu SMS sekmesinden SMS göndereceğiniz müşterilerinizi seçebilir ve SMS metnini özelleştirebilirsiniz. Bu sekmede SMS gönderilecek müşteriyi arama özelliği bulunuyor. Telefon türü seçeneği ayarlar sekmesindeki Müşteri Telefon Alan Adı ayarıdır ve bu alan ile de arama yapılabilir. Sayfanın altında arama sonucunda bulunan müşteri sayısını ve listenin solundaki işaretli kutucuk sayısını gönderen iki bilgilendirme metni bulunuyor. Eğer SMS gönderimini gerçekleştirseniz Seçili Müşteri Sayısı kısmında yazan adet kadar SMS gönderilecektir. Detaylı bilgi için lütfen Toplu SMS sayfasını inceleyiniz.

SMS Şablonları

SMS şablonları 23 adet müşteri 9 adet yönetici şablonu olarak toplam 32 adettir.

Müşteri tablolarının her birinin kendine özgü SMS özelleştirme alanları ve bulunuyor. Her şablonda farklı bir gönderici adı ile gönderilebilir. Telefon türü seçeneği için müşterilerinizin hangi telefon numarasına SMS gönderileceğini de her şablon için farklı seçebilirsiniz. Telefon türü alanında WHMCS seçeneği Whmcs sisteminin kendisinde tanımlı olan telefon numarasıdır. Diğer seçenek (eğer ayarlar sekmesinde belirtilmişse) sizin yazdığınız şekilde görünecektir. Şablon listesinin sağından şablonu hızlıca aktif-pasif hale getirebilir ve düzenleme butonu ile şablonu kendi isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.

Müşteri SMS Şablonları

Şablon AdıAçıklamaEk bilgi
Sipariş OnaySipariş onaylandığında Müşteriye mesaj gönderir 
Paket DeğişikliğiHizmet paketi değiştikliğinde mesaj gönderir 
Hesap Şifresi DeğişimiHosting hesabı şifresi değiştiğinde mesaj gönderir 
Yeni Hosting HesabıHosting hesabı oluşturulduktan sonra mesaj gönderir 
Bir Hizmet DurdurmaBir hizmet durdurulduğunda mesaj gönderir 
Alan Adı KayıtBir alan adı kayıt edildikten sonra müşteriye mesaj gönderir 
Alan Adı Kayıt HatasıAlan adı kayıt edilirken hata oluşursa mesaj gönderilir 
Yeni MüşteriMüşteri kaydı tamamlandıktan sonra müşteriye mesaj gönderir 
Yeni Müşteri – OTPMüşteri kaydı tamamlandıktan sonra telefon doğrulama mesajı gönderir ve müşteriye doğrulama ekranı çıkartır. Bu şablon sadece müşteri tarafında tetiklenebilir. Yönetici panelinden müşteri ekleme durumunda çalışmaz. OTP SMS gönderiminde mesajınız 1 boy olmalıdır. Türkçe karakter kullanımı önerilmez. Bu şablonun çalışması için Otomatik Giriş Anahtarını ayarlar sekmesinden belirtmiş olmalısınız. Telefon doğrulaması yapılmadığı sürece her login işleminde (login doğrulaması kapalı olsa bile) doğrulama kodu gönderilir. Bir kez telefon doğrulaması yapıldıktan sonra bu şablon tarafından sms gönderilmezTelefon doğrulama mesajı gönderilen müşteriler OTP SMS Listesinde görüntülenebilir.
Müşteri Şifre DeğişimiMüşteri şifresini değiştirdiğinde müşteriye mesaj gönderir 
Yeni FaturaYeni bir fatura oluşturulduğunda müşteriye mesaj gönderir 
Ödenmiş FaturaFatura ödendiğinde müşteriye mesaj gönderir 
Fatura HatırlatmaÖdenmemiş fatura için hatırlatma mesajı gönderirDetaylı bilgi için https://help.whmcs.com/m/setup/l/848618-configuring-payment-reminders adresine bakabilirsiniz.
Ödenmemiş Fatura 1. HatırlatmaÖdenmemiş faturanın ilk zaman aşımında mesaj gönderir 
Ödenmemiş Fatura 2. HatırlatmaÖdenmemiş faturanın ikinci zaman aşımında mesaj gönderir 
Ödenmemiş Fatura 3. HatırlatmaÖdenmemiş faturanın üçüncü zaman aşımında mesaj gönderir 
Yeni Ticket AçılmasıBir ticket açıldığında müşteriye mesaj gönderir. 
Ticket CevabıBir ticket cevaplandığında müşteriye mesaj gönderir. 
Ticket KapatılmasıTicket kapatıldığında müşteriye mesaj gönderir. 
Müşteri girişinde OTP ile doğrulamaMüşteri girişinde tek kullanımlık doğrulama kodu ile müşteri doğrulaması sağlanır. Bu şablonun çalışması için Otomatik Giriş Anahtarını ayarlar sekmesinden belirtmiş olmalısınız.Telefon doğrulama mesajı gönderilen müşteriler OTP SMS Listesinde görüntülenebilir.

Yönetici Sms Şablonları

Birden fazla telefona SMS göndermek için numaraları virgül ile ayırarak yazabilirsiniz.

Yönetici GirişiYönetici girişi yapıldığında belirlenmiş numaralara mesaj gönderir. 
Alan Adı Kayıt Hatası

Domain kayıt edilirken hata oluşursa yöneticiye mesaj gönderilir 
Alan Adı Kayıt

Bir domain kayıt edildikten sonra yöneticiye mesaj gönderir. 
Alan Adı Yenileme HataAlan adı yenilemede hata olduğunda yöneticiye mesaj gönderir 
Alan Adı YenilemeDomain yenilendikten sonra yöneticiye mesaj gönderir 
Yeni MüşteriMüşteri kaydı tamamlandıktan sonra yöneticiye mesaj gönderir. 
Yeni Ticket AçılmasıBir ticket açıldığında yöneticiye mesaj gönderir. 
Ticket CevabıBir ticket cevaplandığında yöneticiye mesaj gönderir. 
Müşteri GirişiMüşteri sisteme giriş yaptıktan sonra yöneticiye mesaj gönderir 

OTP SMS Listesi

OTP SMS ile gönderilen doğrulama kodlarını bu sekmeden görebilirsiniz. Her müşteri için en son gönderilen doğrulama kodunu gösterir. Burası geçmişe kayıtları vermez. Mevcut durumu göstermek içindir.

Her türlü arıza bildiriminizi veya taleplerinizi [email protected] adresine mail atabilirsiniz.

Not:
PHP 7.X ile uyumlu eklenti için; buraya
PHP 8.X ile uyumlu eklenti için; https://marketplace.whmcs.com/product/4745-netgsm-sms linkine tıklayabilirsiniz. 

 

Makaleyi yararlı buldunuz mu?