Logo CRM Eklentisi
Logo CRM; İşletmelerde ürün ya da hizmet satan, satış öncesi, satış esnası ve sonrasındaki süreçlerin kontrol altına alınarak ERP çözümleriyle entegre yönetilmesini sağlayan bir CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) çözümüdür.
Logo CRM’iniz; Netsantral’e entegre etmenizi sağlayan entegrasyondur.
Müşteri ilişkileri yönetimi çözümü sağlayan Logo CRM, Netgsm entegrasyonu ile;
- Logo CRM’de kayıtlı aktif kampanyaların arayan numaraya anons edilmesi,
- Arayan numaradan müşteri tanıma ya da tuşlama yoluyla müşteri tanıma; adı soyadı ya da firma adı ile hitap,
- Arayan numaradan aktif sözleşme sorgulama ve sözleşme durumuna göre işlem yapabilme; sözleşme yenileme tarihi yaklaşmışsa satınalma departmanı, sözleşme yenileme tarihine daha varsa saha ekiplerine yönlendirme,
- Mesai saatleri dışında veya tüm çağrı merkezi çalışanlarının meşgul olduğu anda bir arama gelirse; ilgili numaranın (arayan ya da tuşlanan) ilişkili olduğu firma adına yeni bir destek kaydı oluşturma,
- Çağrı geldiğinde ayarlanan dahililerde LogoCRM üzerinde otomatik müşteri kartı açma veya teklif kartı açma
gibi birçok senaryo tasarımı yapabilir ve Netsantraliniz ile tasarladığınız senaryoyu uygulayabilirsiniz.
Otomatik Müşteri Kartı Açmak: Belirlenen dahililere çağrı geldiğinde Logo CRM de bilgilendirme gönderilirek müşterinin isteğine göre temsilcinin önünde aşağıdaki ekranları açmak
- Arayan firma/kişiyi popup ekranda göster
- Arayan firma/kişi ile yeni bir teklif kaydı açar.
- Arayan firma/kişi ile yeni bir destek kaydı açar.
- Arayan firma/kişi sayfasını açar.
Müşteri Tanıma: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası telefon numarasını tuşlayan müşteri telefon numarası Logo CRM’de sorgulanır. Eğer Logo CRM’de ilgili telefon numarası varsa müşteri bilgiler TTS (Text to Speech) robotuyla okur.
Sözleşme Sorgulama: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası telefon numarasını tuşlayan müşteri telefon numarası Logo CRM’de sorgulanır. Elde edilen müşteri bilgileri ile ilişkili firma bilgisi alınır. Firma ile yapılan sözleşmeler incelenerek son aktif sözleşme bilgileri TTS (Text to Speech) robotuyla okur. Ayrıca sözleşme yenilme tarihi yaklaşan müşteri farklı departmana yönlendirebilir.
Destek Kaydı Oluşturma: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası telefon numarasını tuşlayan müşteri telefon numarası Logo CRM’de sorgulanır. Müşterinin ilişkili olduğu firma adına destek kaydı açılır. İşlem sonucu TTS (Text to Speech) robotuyla müşteriye okunur.
Kampanya Dinlet: Logo CRM’de yer alan aktif kampanyalar TTS (Text to Speech) robotuyla müşteriye okutulur.
Logo CRM Eklentisini Kurmak
Başlamadan önce Logo CRM e giriş yaparken kullandığınız kullanıcı adı ve şifrenizi hazırda bulundurmanız gerekmektedir.
Netsantral Pasif Entegrasyonlar sayfasında yer alan Logo CRM entegrasyonunu aktif hale getirerek, kurulum işlemini başlatabiliriz.
Aktif et butonuna tıkladıktan sonra açılan Logo CRM Entegrasyonu Ayarları sayfası açılmaktadır. Açılan sayfada;
URL: Logo CRM’in kurulu olduğu domain adresi alanıdır. Adresinizi yazdıktan sonra, adresinizin sonuna eğik çizgi (/) eklemeyi unutmayın.
Kullanıcı Adı: Logo CRM’e girerken kullandığınız kullanıcı adınız.
Şifre: Logo CRM’e girerken kullandığınız şifreniz.
Logo CRM Entegrasyon Ayarları
Alanları doldurduktan sonra Kaydet butonunu kullanarak kurulum işlemini tamamlayabilirsiniz.
Kurulum işleminden sonra fonksiyonları doldurarak santral senaryonuzu gerçekleştirebilirsiniz.
Logo CRM Fonksiyonları
- Müşteri Tanıma Fonksiyonu
Fonksiyon ile arayan numaranın kime ait olduğu bilgisi Logo CRM e yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda arayan numaranın bir şahıs a ya da bir firmaya ait olduğu tespit edilebilir. Şahıs veya firma adı bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır. Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır. Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı sonlandırılır.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Logo CRM e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Firma bulundu: Arayan numaranın bir firmaya ait olduğu tespit edildi.
Şahıs bulundu: Arayan numaranın bir şahsa ait olduğu tespit edildi.
Müşteri bulunamadı: Arayan numara Logo CRM kişiler de kayıtlı değil.
2. Tuşlanan Numaradan Müşteri Tanıma
Fonksiyon ile tuşlanan telefon numarasının kime ait olduğu bilgisi Logo CRM e yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda tuşlanan telefon numarasının bir şahsa ya da bir firmaya ait olduğu tespit edilebilir. Şahıs veya firma adı bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır. Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır. Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı sonlandırılır.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Logo CRM e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Firma bulundu: Arayan numaranın bir firmaya ait olduğu tespit edildi.
Şahıs bulundu: Arayan numaranın bir şahsa ait olduğu tespit edildi.
Müşteri bulunamadı: Arayan numara Logo CRM kişiler de kayıtlı değil.
3. Sözleşme Sorgulama
Fonksiyon ile arayan numaranın ilişkili olduğu firmaya ait tüm aktif sözleşmeler listelenir. Sözleşmelerin sayısı ve son sözleşmenin bilgileri arayan numaraya anons edilebilir.
Sözleşme kalan gün alanı ile; yenilenme tarihi yaklaşan sözleşmeye sahip firma çalışanları, netsantralinizi aradığında farklı departmanlara iletilebilir. Sözleşme kalan gün parametresi; 30 gün olarak tanımlanmıştır. Bu alanı güncellenebilir bir alan olarak tanımlanmıştır. Fonksiyon özelleştirme alanından güncelleme yapabilirsiniz.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Logo CRM e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Arayan Firma, söz. Bulundu: Arayan numaranın bir firmaya kayıtlı olduğu ve firmanın da aktif bir sözleşmesi olduğu anlaşılmaktadır. Sözleşmenin yenilenme tarihi, belirlenen kalan gün parametresinden fazladır.
Arayan Şahıs, söz. Bulundu: Arayan numaranın bir şahsa kayıtlı olduğu ve şahsın ilişkili olduğu firmanın da aktif bir sözleşmesi olduğu anlaşılmaktadır. Sözleşmenin yenilenme tarihi, belirlenen kalan gün parametresinden fazladır.
Arayan Firma, söz. yaklaşmış: Arayan numaranın bir firmaya kayıtlı olduğu ve firmanın da aktif bir sözleşmesi olduğu anlaşılmaktadır. Sözleşmenin yenilenme tarihi, belirlenen kalan gün parametresinden azdır. Çağrı sözleşme yenilemek için farklı departmana yönlendirilebilir.
Arayan Şahıs, söz. yaklaşmış: Arayan numaranın bir şahsa kayıtlı olduğu ve şahsın ilişkili olduğu firmanın da aktif bir sözleşmesi olduğu anlaşılmaktadır. Sözleşmenin yenilenme tarihi, belirlenen kalan gün parametresinden azdır. Çağrı sözleşme yenilemek için farklı departmana yönlendirilebilir.
Sözleşme bulunamadı: Arayan numaranın ilişkili olduğu firmaya ait herhangi bir aktif sözleşme bulunmamaktadır.
Müşteri bulunamadı: Arayan numara Logo CRM kişiler de kayıtlı değil.
4. Telefon Numarası ile Sözleşme Sorgulama
Fonksiyon ile tuşlanan numaranın ilişkili olduğu firmaya ait tüm aktif sözleşmeler listelenir. Sözleşmelerin sayısı ve son sözleşmenin bilgileri arayan numaraya anons edilebilir. Sözleşme kalan gün alanı ile; yenilenme tarihi yaklaşan sözleşmeye sahip firma çalışanları, netsantralinizi aradığında farklı departmanlara iletilebilir. Sözleşme kalan gün parametresi; 30 gün olarak tanımlanmıştır. Bu alanı güncellenebilir bir alan olarak tanımlanmıştır. Fonksiyon özelleştirme alanından güncelleme yapabilirsiniz.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Logo CRM e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Arayan Firma, söz. Bulundu: Tuşlanan telefon numarasının bir firmaya kayıtlı olduğu ve firmanın da aktif bir sözleşmesi olduğu anlaşılmaktadır. Sözleşmenin yenilenme tarihi, belirlenen kalan gün parametresinden fazladır.
Arayan Şahıs, söz. Bulundu: Tuşlanan telefon numarasının bir şahsa kayıtlı olduğu ve şahsın ilişkili olduğu firmanın da aktif bir sözleşmesi olduğu anlaşılmaktadır. Sözleşmenin yenilenme tarihi, belirlenen kalan gün parametresinden fazladır.
Arayan Firma, söz. yaklaşmış: Tuşlanan telefon numarasının bir firmaya kayıtlı olduğu ve firmanın da aktif bir sözleşmesi olduğu anlaşılmaktadır. Sözleşmenin yenilenme tarihi, belirlenen kalan gün parametresinden azdır. Çağrı sözleşme yenilemek için farklı departmana yönlendirilebilir.
Arayan Şahıs, söz. yaklaşmış: Tuşlanan telefon numarasının bir şahsa kayıtlı olduğu ve şahsın ilişkili olduğu firmanın da aktif bir sözleşmesi olduğu anlaşılmaktadır. Sözleşmenin yenilenme tarihi, belirlenen kalan gün parametresinden azdır. Çağrı sözleşme yenilemek için farklı departmana yönlendirilebilir.
Sözleşme bulunamadı: Tuşlanan telefon numarasının ilişkili olduğu firmaya ait herhangi bir aktif sözleşme bulunmamaktadır.
Müşteri bulunamadı: Arayan numara Logo CRM kişiler de kayıtlı değil.
5. Destek Kaydı Oluşturma
Arayan numara ile destek kaydı oluşturma fonksiyonudur. Fonksiyon mesai saatleri dışında ya da dahililer cevap vermediğinde koşulu ile kullanılabilir.
Destek kaydı oluşturmak için Logo CRM’den yeni açılan destek kayıtları için geçerli olacak etiket bilgisi; ‘Aktif’ gibi ve yeni açılacak destek kaydı açıklama bilgisi: ‘Netsantral ile oluşturuldu’ ile fonksiyon kurulumu yapabilirsiniz.
Logo CRM ile destek kaydı oluşturabilmek için Netsantral LogoCRM entegrasyonunda tanımlanan ticketDurumu bilgisi, Logo CRM > Tanımlar > Destek Kayıtları > Destek Kaydı Durumları ekranında tanımlı olmalıdır. Eğer listede tanımlı olmayan bir destek kaydı durumu kullanılmak isteniyorsa Yeni Destek Kaydı durumu butonu ile yeni bir durum oluşturularak fonksiyon kurulumuna devam edilir. Logo CRM Destek Kaydı Durumları ekranında yer alan durumlardan birisi ticketDurumu olarak kullanılmaz ise Logo CRM’e destek kaydı gönderilemez.
Fonksiyon kurulumunda yer alan ticketAciklamasi alanı, Logo CRM’e destek kaydı gönderilirken yazılması istenen açıklama metnidir. Açıklama metni destek kayıtları ekranında Tanım başlığı ile listelenmektedir.
Fonksiyon kurulumunun ardından santral senaryosunu oluşturarak; fonksiyonu istediğiniz durumda çalışır hale getirebilirsiniz.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Logo CRM e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Ticket oluşturuldu: Logo CRM’de arayan numaranın ilişkili olduğu şirket adına, yazılan ticketDurum ve ticketAciklamasi bilgileri ile başarılı bir şekilde destek talebi oluşturulmuştur.
Ticket oluşturulamadı: Logo CRM ile destek talebi oluşturma esnasında problem yaşandı ve destek kaydı oluşturulamadı.
Müşteri bulunamadı: Arayan numara Logo CRM kişiler de kayıtlı değil.
6. Telefon Numarası ile Destek Kaydı oluşturma
Tuşlanan telefon numarası ile destek kaydı oluşturma fonksiyonudur. Fonksiyon mesai saatleri dışında ya da dahililer cevap vermediğinde koşulu ile kullanılabilir.
Destek kaydı oluşturmak için Logo CRM’den yeni açılan destek kayıtları için geçerli olacak etiket bilgisi; ‘Aktif’ gibi ve yeni açılacak destek kaydı açıklama bilgisi: ‘Netsantral ile oluşturuldu’ ile fonksiyon kurulumu yapabilirsiniz.
Logo CRM ile destek kaydı oluşturabilmek için Netsantral LogoCRM entegrasyonunda tanımlanan ticketDurumu bilgisi, Logo CRM > Tanımlar > Destek Kayıtları > Destek Kaydı Durumları ekranında tanımlı olmalıdır. Eğer listede tanımlı olmayan bir destek kaydı durumu kullanılmak isteniyorsa Yeni Destek Kaydı durumu butonu ile yeni bir durum oluşturularak fonksiyon kurulumuna devam edilir. Logo CRM Destek Kaydı Durumları ekranında yer alan durumlardan birisi ticketDurumu olarak kullanılmaz ise Logo CRM’e destek kaydı gönderilemez.
Fonksiyon kurulumunda yer alan ticketAciklamasi alanı, Logo CRM’e destek kaydı gönderilirken yazılması istenen açıklama metnidir. Açıklama metni destek kayıtları ekranında Tanım başlığı ile listelenmektedir.
Fonksiyon kurulumunun ardından santral senaryosunu oluşturarak; fonksiyonu istediğiniz durumda çalışır hale getirebilirsiniz.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Logo CRM e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Ticket oluşturuldu: Logo CRM’de arayan numaranın ilişkili olduğu şirket adına, yazılan ticketDurum ve ticketAciklamasi bilgileri ile başarılı bir şekilde destek talebi oluşturulmuştur.
Ticket oluşturulamadı: Logo CRM ile destek talebi oluşturma esnasında problem yaşandı ve destek kaydı oluşturulamadı.
Müşteri bulunamadı: Arayan numara Logo CRM kişiler de kayıtlı değil.
7. Kampanya Dinlet
Fonksiyon Logo CRM’de oluşturduğunuz aktif kampanyaların madde başlıklarını kullanıcıya dinletir. Kampanya listesinde aktif kampanya yer almıyor ise arayan numaraya kampanya dinletilemez. Kampanya listesinde yer alan kampanyalardan kaçının kullanıcıya dinletileceğini belirlemek için ‘ToplamKampanya’ parametresi kullanılmaktadır. Logo CRM’de ‘ToplamKampanya’ parametresinden az aktif kampanya yer alıyor ise; aktif kampanya kadar madde kullanıcıya dinletilir.
Karşılaşılan durumlar:
Hata: Logo CRM e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Kampanya Bulundu: Logo CRM’de aktif kampanyaların olduğu ve kullanıcıya dinletilebileceği durumdur.
Kampanya Bulunamadı: Logo CRM’de aktif kampanya bulunmamaktadır.
Notlar:
Tuşlanan Numaradan Müşteri Tanıma, Tel. ile sözleşme sorgula, Tel. ile destek kaydı oluştur fonksiyonları kullanılırken arayan numaradan tuşlama yapılması istenmektedir. Numara istendiği arayan numaraya anons ile belirtileceğinden bu fonksiyonu kullanırken Giriş Anonsu kullanmak zorunludur.
Kampanya dinlet fonksiyonunun çalışabilmesi için Logo CRM’de tanımlı kampanya olmalıdır. Kampanya durumu aktif olmalıdır. Aktif kampanya bulunamaz ise kampanya dinlet fonksiyonu çalışmayacaktır.
Logo CRM’inizin bulunduğu server hızı ve internet hızına bağlı olarak sorgu süreleri değişmektedir.