İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir?
Hizmet Sağlayıcıların arama, mesaj ve e-posta yoluyla ticari elektronik iletilerini göndermek için alıcılardan aldıkları onayı saklayıp yönetebilmesine, alıcıların ise onay ve ret hakkını kullanabilmesine, ticari elektronik ileti şikayetlerini iletebilmesi ve yönetebilmesine olanak sağlayan bir veri tabanı sistemidir.
İYS Tanımlar
Hizmet Sağlayıcı :Ticari elektronik içerik gönderiminde bulunan gerçek veya tüzel kişiler.
Alıcı Ticari elektronik ileti alan kişiler. (İzin, ret ve şikayet imkanları vardır.)
Operatör/STH (Aracı hizmet sağlayıcı) : Ticari elektronik iletinin alıcıya gönderilmeden önce izin kontrolünü yapması gereken firmadır.
İş Ortağı :İYS entegrasyon hizmeti alarak kendi müşterilerinin İYS hizmeti kullanmasına olanak sağlayan iş veya çözüm ortaklarıdır.
İYS Kodu (İYSCode) :Hizmet sağlayıcıya özel, İYS tarafından tekil atanan İYS numarası bilgisidir.
Marka Kodu (brandCode) : Hizmet sağlayıcının markasına özel, İYS tarafından tekil olarak atanan İYS numara bilgisidir.
İzin Türleri
- Arama
- Mesaj
- E-posta
Arama için aldığınız ticari içerik izni ile ticari içerikli SMS veya e-posta gönderimi asağlamanız mümkün değildir her gönderim şekli için kendi türünde izin alınmak zorundadır.
İzin Durumları
- Onay
- Ret4
İYS İzin Yöntemleri
İzin yöntemleri, izin işlemlerinde alıcının değişiklik yaptığı kaynağı (source) belirlemek için kullanılır.
1. Fiziksel Ortam
HS Fiziksel Ortam: Hizmet sağlayıcı tarafından fiziksel ortamdan alınmıştır.
HS Islak İmza: Alıcının bir formu veya anketi imzalaması üzerine alınmıştır.
HS Etkinlik: Hizmet sağlayıcının düzenlediği bir etkinlikte alınmıştır.
HS ATM: Hizmet sağlayıcıya ait yerleşik ATM cihazıyla alınmıştır.
2. Elektronik Ortam
HS E-ortam: Hizmet sağlayıcıya ait bir elektronik ortamda alınmıştır.
HS Web: Hizmet sağlayıcının web sitesi üzerinde yapılan bir işlemle alınmıştır.
HS Mobil: Hizmet sağlayıcıya ait mobil uygulama üzerinden alınmıştır.
HS Mesaj: Hizmet sağlayıcıya ait kısa mesaj numarası üzerinden alınmıştır.
HS E-posta: Hizmet sağlayıcıya ait e-posta vasıtasıyla alınmıştır.
HS Çağrı Merkezi: Hizmet sağlayıcıya bağlı bir çağrı merkezinde sesle veya numara tuşlamayla alınmıştır.
HS Sosyal Medya: Hizmet sağlayıcıya ait sosyal medya aracı üzerinden alınmıştır.
3. Netİys Yolu
HS Çağrı Merkezi: Netsantralde IVR tuşlama ile izin ve ret alınabilir.
HS Sosyal Medya: Netgsm tarafından üretilen kısa link aracılığıyla izin ve ret alınabilir.
HS E-posta: Netgsm tarafından üretilen kısa link aracılığıyla izin ve ret alınabilir.
HS Mesaj:Ücretsiz sms yoluyla Netgsm tarafından belirlenen 0800’lü tüketici hatları veya interaktif sms hizmeti ile izin ve ret alınabilir.
Diğer platformlardan gerçekleştirilen izin ve ret işlemleri API ile sağlanmaktadır.
İYS Takvimi
1 Haziran 2021: İletişim adresi sayısı 150.000 adedin altında olan hizmet sağlayıcılar için geçmiş tarihli izinlerin vatandaşlar tarafından kontrolünün başlaması
15 Temmuz 2021: İletişim adresi sayısı 150.000 adedin altında olan hizmet sağlayıcılar için geçmiş tarihli izinlerin onaylı olarak kabul edilmesi
16 Temmuz 2021: İletişim adresi sayısı 150.000 adedin altında olan hizmet sağlayıcılar için ileti gönderiminde AHS(Alıcı hizmet sağlayıcı) sorgusunun başlaması