Kapıda ödeme siparişleri E-ticaret yöneticileri için önem arz etmektedir. Onay alınmadan gönderilen siparişler geri dönebilmekte ve E-ticaret sahipleri boşa kargo ücreti ödeyerek zarar etmektedirler. Bunun gibi sahte siparişleri önlemek adına SMS ile Kapıda ödeme onayı alma entegrasyonu yapılmıştır. Abonelerimiz, Kapıda ödeme onayı bekleyen siparişlerin onayını almak için müşterilerine otomatik SMS gönderebilir ve onay alabilirler.
Ideasoft kullanıcı panelinden; siparişinizle ilgili tüm bilgileri Netgsm hesabınızdaki SMS’lerinizi kullanarak otomatik olarak müşterilerinize gönderebilirsiniz.
Önemli Bilgiler
- Aktif olması için Ideasoft Entegrasyon ayarlarının yapılması gerekmektedir.
- Ideasoft Admin panelinden Kampanya Yönetimi >> Netgsm menüsü takip edilerek Netgsm ayarları yapılmalıdır.
- Kapıda ödeme siparişi alındığında müşterinin onay mesajı göndermesi gerektiğini bildiren 2815 numaralı dil ayarı Ideasoft Paneli >> Ayarlar >> Dil Ayarları kısmından mutlaka yapılmalıdır. Müşterinin göndereceği SMS’in alınacağı Abone numarası belirtilmelidr.
- İlgili onay kelimeleri Netgsm webportal üzerinden tanımlanmalıdır.
Netgsm webportaldan giriş yaparak İnteraktif SMS / Entegrasyonlar menüsünden İdeasoft hesabınızı bağlayarak;
- Kapıda ödeme siparişlerinizde müşterilere SMS gönderilebilir ve müşteriler SMS ile onayladıktan sonra sipariş işlemi alınır. Böylelikle kapıda ödeme seçeneği ile gönderim gerçek kişi tarafından onaylanmış olur.
- Müşterinize kapıda ödeme siparişi onaylaması için bilgi SMS’i gönderebilirsiniz. Bu SMS’de entegrasyon ayarı yaparken kullandığınız kelimeyi belirtebilirsiniz. SMS ayarını ideasoft admin paneli>Ayarlar>Dil Ayarları>2815 numaralı ayarda özelleştirebilirsiniz. (arg0) = Ad soyad (arg1) = Referans(sipariş) numarası
- Müşterileriniz Netgsm numaranızı (Netsantral’iniz varsa) aradığında son siparişlerinin durumunu sorgulayabilirler.(Text2Speech)
Entegrasyonu Aktif etme :
1-) Netgsm Webportal > SMS Hizmeti > Entegrasyonlar > İdeasoft > Aktif Et butonuna tıklanır. Açılan penceredeki değerleri doldurmak için İdeasoft’ta bazı ayarlar yapılmalıdır.
2-) İdeasoft Admin Paneli > Entegrasyonlar > API > Ekle
Adı : Herhangi bir isim
Yönlendirme Adresi https://portal.netgsm.com.tr/webportal/netsantral/allow
Kaydet butonuna tıklanır.
3-) Oluşturulan API satırında > İzin Yönetimi > Ekle
Kullanıcı Adı : Yonetici
Katalog : Okuma/Yazma
Sipariş : Okuma/Yazma
Diğer : Okuma/Yazma
4-) Oluşturulan API satırında ki Client ID ve Client Secret bilgileri ile Mağaza URL adresiniz Webportalda açık olan ekranda ilgili yerlere doldurulur. Kaydet butonuna tıklanır.
5-) İzin ver butonuna tıklanır. Bilgileri kontrol ettikten sonra tekrar İzin ver butonuna tıklanır. Yeni açılan penceredeki İzin ver butonuna da tıklanır. Mağaza paneline giriş yapılır. Daha sonra Kabul Et butonu tıklanır. Az önceki ekrana otomatik geri dönecektir. 1-2 saniye içinde otomatik olarak kapanıp bilgiler kaydedilecektir.
6-) Sağ üstten Aktif İnteraktif olay listesine tıklanılır. Ideasoft Sipariş Onayı > Aktif et butonu tıklanır.
Açılan pencerede Öncelik sırası belirlenir. Sipariş onaylarken kullanılacak özel kelime (örn: siparisonay ) varsa eklenir. Başlık seçilir. Sipariş onaylandığında gönderilecek mesaj metni girilir (örn : Siparişiniz onaylanmıştır.). Daha sonra kaydedilir.
7-) İdeasoft Admin Panelinde ;
Kampanya Yönetimi > Netgsm ayarları tanımlanmış olmalıdır.
Netgsm SMS ayarlarında Sipariş Alındı özelliği aktif olmalıdır.
Ayarlar > Dil Ayarları > 2815 numaralı dil ayarında, Kapıda ödeme siparişi veren müşteriye gönderilecek SMS metni (nasıl onaylama yapacağı bilgilendirilmesi) gönderilebilir.
Genellikle Sn.(arg0) (arg1) referans numaralı siparişiniz tarafımıza ulaşmıştır. İlgili siparişi onaylamak için Onay (arg1) yazıp 850xxxxxxx gönderebilirsiniz. gibi bir metin gönderilebilir.
Arg(0) : Müşteri Ad – Soyad
Arg(1) : Sipariş referans numarası