Gigaset C530 IP telefon kurulumu aşağıda adım adım anlatılmıştır.
- Cihaz IP bilgisinin alınması
Kurulum için ilk olarak Gigaset C530 IP cihazın üzerindeki beyaz butona tıklanarak el cihazı ekranında alınan IP bilgisi görüntülenmektedir.
(Gigaset cihaz türlerine göre buton mavi, siyah vb. renk olarak değişebilmektedir. Ancak kurulum mantığı ve ayarlar arayüzü cihazlarda birbiri aynıdır.)
- Kurulum arayüzüne erişim sağlanması
Alınan IP bilgisi (192.168.xx.xx) web tarayıcıya girilerek kurulum arayüzüne erişim sağlanır.
Kurulum arayüzünde istenen şifre bilgisi her zaman 0000 olarak girilir ve ve arayüz ayar ekranına erişilmektedir.
- Hesap bilgileri ekranına erişim sağlanması
Arayüz ekranında Settings > Telephony > Connections alanından hesap bilgilerinin ayarlanabileceği 6 adet IP adı gelmektedir.
Burası ek bilgidir : IP telefon çeşitlerinde genel olarak sadece 2 adet cihaz ayarı yapılabilirken, Gigaset IP telefon türlerinde 6 adet cihaz ayarı yapılarak entegrasyon sağlanabilmektedir.
Ancak 6 cihaz bağlantısı tanımlı olsa dahi aynı anda sadece 2 dahiliden görüşme yapılabilmektedir.
Ekranda Name olarak listelenen (IP1,IP2….,IP6) cihazlardan bağlı olan bir cihaz yok ise tümü “Not configured” olarak görünmektedir.
Cihaz ayarı yapılmak istenen IP için “Active” butonu işaretlenerek Edit butonundan ise hesap bilgilerinin kayıt edileceği ekrana erişim sağlanmaktadır.
- Hesap bilgilerinin kayıt edilmesi
Kurulum yapılması istenen santral ve dahili bilgisinin ayarlanması için;
İlk olarak “Connection name or number” alanına Dahili No – Abone Numarası bilgisi girilmelidir.
Örnek verecek olursak benim abone no bilgim 0312 911 0 911 ve dahilim 100 ise 100-3129110911 bilgisi girilmelidir.
Authentication name: Dahili numarası
Authentication password: İlgili dahilinin şifresi
Netsantral arayüzü > Ayarlar > Dahili listesi ekranından kurmak istenen dahilinin şifresi öğrenilebilmektedir.
Username: Dahili numarası
Display name: Ekranda görünecek isim
Temel ayarlar eklendikten sonra “Show advanced setting” ekranından gelişmiş ayarlar kayıt edilmelidir.
Domain: Santral domain bilgisi
Netsantral arayüzü > Santral Bilgileri ekranından domain bilgisi öğrenilebilir.
Tüm ayarlar doğru tanımlandıktan sonra “Set” butonu ile ilgili ayarlar kayıt edilmektedir.
İlgili ayarlar kayıt edildiğinde IP1 ‘in dahili numarası olarak geldiğini ve Status alanında “Registered” bilgisinin olduğu görülmektedir.
- Giden çağrı ayarlarının yapılması
Telsiz cihazlarda giden arama ayarlarının yapılması son derece önemlidir. Cihazda hesap bilgileri kayıt edildiğinde register bilgisi görüldüğünde cihazdan gelen arama alınabilir ancak giden arama yapılamamaktadır.
Bu nedenle Settings > Telephony > Number assigment ekranından giden arama ayarlarının yapılması gerekmektedir.
Number assigment ekranından kayıt edilen dahili bilgisi görülür “for outgoing calls” bilgisi de işaretlenerek giden arama için dahili bilgisi seçilir.
Burası ek bilgidir: Cihazdan gelen – giden çağrı yapılamaması durumunda Number assigment ekranından “for incoming calls “ bilgisinde tüm alanların işaretli olduğuna emin olunmalıdır. İlgili alan seçili olmadığı durumda çağrı alma veya gönderme sırasında sorun ile karşılaşılabilmektedir. İlgili alanlar genel olarak mevcutta aktif olarak gelmektedir.