Dia Entegrasyonu

Bu yazının tahmini okunma süresi 15 dakikadır.

Dia Nedir?

Dia (Değişime İlk Adım), internet üzerinden online çalışan bir ticari paket programıdır. İçerisinde Stok – Depo Takibi, Talep, Teklif, Sipariş, Finans Yönetimi, Banka, Kasa, Çek-Senet Takibi, Resmi Muhasebe, Personel, Üretim, Servis Hizmet Yönetimi, Otel Programı modülleri bulunmaktadır.

Dia Yazılım Masaüstü Uygulaması

Dia Eklentisi

Dia panelinin; Netsantral’e entegre edilmesini sağlayan entegrasyondur.

Dia entegrasyonu ile:

  • Arayan numaradan müşteri tanıma ya da tuşlama yoluyla müşteri tanıma; müşteri adı soyadı ile hitap,
  • Dia Servis modülü kullanılıyor ise; arayan numaradan ya da tuşlanan numaradan servis cihaz sorgusu ve serviste bulunan cihaz bilgilerinin arayan numaraya dinletilmesi,
  • Dia Servis modülü kullanılıyor ise; servis formu fiş numarası tuşlanması ile serviste bulunan cihazın bilgileri arayan numaraya dinletilmesi,

gibi birçok senaryo tasarımı yapılabilir ve Netsantral ile tasarlanan senaryo uygulanabilmektedir.

Dia Eklentisi Senaryolar

Müşteri Tanı: Netsantrali arayan ya da yönlendirmeler sonrası telefon numarasını tuşlayan müşteri telefon numarası, Dia Rehber Kart Listesi <sis4800> ekranında yer alan kayıtlar arasında sorgulanır. Eğer Dia Rehber ekranında, telefon numarası: Cep Tel, Ev Tel, İş Telefon 1 ya da İş Telefon 2 alanlarında yer alıyorsa müşteri bilgiler TTS (Text to Speech) robotuyla okutulur.

Telefon numaralarının sağlıklı bir şekilde sorgulanması için kayıtların belirli formatlara uygun olması gerekir. Telefon numarası kaydederken 312 XXX XX XX olarak 10 haneli ya da 90 312 XXX XX XX olarak 12 haneli kaydedilmesi gerekmektedir.

Servis Cihaz Sorgusu: Netsantrali arayan ya da yönlendirmeler sonrası telefon numarasını tuşlayan müşteri telefon numarası, Dia Servis Formları <shy1000> ekranında yer alan kayıtlar arasından sorgulanır. Eğer Dia Servis Formları ekranınızda, telefon numarası: Cep Tel ya da Telefon alanlarında yer alıyorsa müşteri ve cihaz bilgiler TTS (Text to Speech) robotuyla okutulur.

Telefon numaralarının sağlıklı bir şekilde sorgulanması için kayıtların belirli formatlara uygun olması gerekir. Telefon numarası kaydederken 312 XXX XX XX olarak 10 haneli ya da 90 312 XXX XX XX olarak 12 haneli kaydedilmesi gerekmektedir.

Fiş Numarası ile Servis Cihaz Sorgusu: Netsantrali arayan numaradan, tuşlama ile fiş numarası istenir. Alınan fiş numarası Dia Servis Formları <shy1000> ekranında yer alan kayıtlar arasından sorgulanır. Eğer Dia Servis Formları ekranınızda, ilgili fiş numarasına ait bir kayıt yer alıyorsa müşteri ve cihaz bilgiler TTS (Text to Speech) robotuyla okutulur.

Dia Eklentisini Kurmak

Başlamadan önce Dia programına giriş yaparken kullandığınız Şirket Kodu / Sunucu, Kullanıcı Adı ve Şifre bilgilerini hazırda bulundurmanız gerekmektedir. Netgsm – Dia entegrasyonunda varsayılan firma ve dönem bilgileri ile işlem yapılmaktadır. Eğer varsayılan firma ve dönem kodu bilgisi yerine farklı firma ve dönem kodu bilgisi ile işlem yapılmak istenirse Firma Kodu ve Dönem Kodu giriş alanları kullanılabilir.

Dia Yetkili Kullanıcı Tanımlamak

API / Web servis yetkisi olan bir kullanıcı tanımlamak için Dia uygulamasında Sistem Yönetimi > Kullanıcı Yönetimi > Kullanıcılar yolunu izleyerek Kullanıcı Listesi <sis3100> ekranına ulaşılmalıdır.

Açılan ekranda Ekle butonu ile yeni kullanıcı ekleme ekranı <sis3101> ekranından web servis kullanım yetkisi (Web Servis Çağırabilir) olan bir kullanıcı tanımlanmalıdır.

Tanımlanan kullanıcı çağrı geldiği durumlarda oturum yenileyeceğinden, sadece entegrasyon için kullanılmalı, masaüstü ya da mobil giriş için kullanılmamalıdır.

Web servis yetkisine sahip kullanıcı tanımlama işleminden sonra, tanımlanan kullanıcının; Kullanıcı Adı ve Şifre bilgisi entegrasyonda kullanılabilir.

Dia Entegrasyonunu Aktif Etmek

Netsantral Pasif Entegrasyonlar sayfasında yer alan Dia entegrasyonu aktif hale getirilerek, kurulum işlemini başlanabilmektedir.

Aktif et butonuna tıkladıktan sonra açılan Dia Entegrasyonu Ayarları sayfası açılmaktadır.

Açılan sayfada;

Şirket Kodu / Sunucu: Dia masaüstü uygulamasına bağlanırken kullanılan, Dia’dan alınan şirket kodu / sunucu adresi bilgisidir.

Kullanıcı Adı: Dia masaüstü uygulamasına bağlanırken kullanılan, Dia’dan alınan kullanıcı adı bilgisidir.

Şifre: Dia masaüstü uygulamasına bağlanırken kullanılan,Dia’dan alınan şifre bilgisidir.

Firma Kodu: Entegrasyon ile sorgulama yapacağınız firmaya ait firma kodu bilgisidir.Değer numerik olmalıdır. Boş bırakıldığında entegrasyon varsayılan firmada sorgulama
yapar.

Dia [SİS2102_FİRMA] sayfasından seçilir.

Dönem Kodu: Entegrasyon ile sorgulama yapacağınız firma dönemine ait dönem kodu bilgisidir. Değer numerik olmalıdır. Boş bırakıldığında entegrasyon varsayılan dönem ile sorgulama yapar.

Dia [SİS2102_FİRMA] sayfasından seçilir.

Alanları doldurduktan sonra Kaydet butonu kullanılarak kurulum işlemi tamamlanmaktadır.

Kurulum işleminden sonra fonksiyonlar doldurularak santral senaryonu gerçekleştirilebilir.

Dia Fonksiyonları

1-Arayandan Müşteri Tanıma

Fonksiyon arayan numara bilgisini, Dia Rehber servislerini kullanarak sorgular.

Dia Rehber servisinde yer alan telefon numaraları ile arayan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaranın ait olduğu müşteri bilgilerini kullanıcıya anons eder. Numara bilgisi yer almıyor ise müşteri bulunamadı durumunu döndürür.

Dahilide Göster listesinde Evet seçili ise, Müşteri tanıma fonksiyonunun ürettiği müşteri ad soyad bilgisi dahili çalarken, dahili ekranında yer alacaktır.

Rehber sorgusu yapılırken numaralar 312 XXX XX XX, 90 312 XXX XX XX formatlarında ve Cep Telefonu, İş Telefonu, İş Telefonu 2, Ev Telefonu alanlarında sırası ile aranmaktadır. Sorgunun hızlı yanıtlanabilmesi ve ek sorguların yapılmaması için format ve alanların kullanımına özen gösterilmelidir.

Karşılaşılan durumlar:

Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.

Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.

Müşteri bulundu: Arayan numara Dia Rehber servisinde  yer almaktadır.

Müşteri bulunamadı: Arayan numara Dia Rehber servisinde yer almamaktadır.

2- Tuş. No. Müşteri Tanıma

Fonksiyon yönlendirmeler sonrası tuşlanan telefon numara bilgisini, Dia Rehber servislerini kullanarak sorgular.

Dia Rehber servisinde yer alan telefon numaraları ile tuşlanan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaranın ait olduğu müşteri bilgilerini kullanıcıya anons eder. Numara bilgisi yer almıyor ise müşteri bulunamadı durumunu döndürür.

Dahilide Göster listesinde Evet seçili ise, Müşteri tanıma fonksiyonunun ürettiği müşteri ad soyad bilgisi dahili çalarken, dahili ekranında yer alacaktır.

Rehber sorgusu yapılırken numaralar 312 XXX XX XX, 90 312 XXX XX XX formatlarında ve Cep Telefonu, İş Telefonu, İş Telefonu 2, Ev Telefonu alanlarında sırası ile aranmaktadır. Sorgunun hızlı yanıtlanabilmesi ve ek sorguların yapılmaması için format ve alanların kullanımına özen gösterilmelidir.

Karşılaşılan durumlar:

Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.

Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.

Müşteri bulundu: Tuşlanan numara Dia Rehber servisinde  yer almaktadır.

Müşteri bulunamadı: Tuşlanan  numara Dia Rehber servisinde yer almamaktadır.

3- Arayandan Servis Cihaz

Fonksiyon arayan numara bilgisini, Dia Servis Hizmetleri servislerini kullanarak sorgular.

Dia Servis Hizmetleri servisinde yer alan telefon numaraları ile arayan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaranın ait olduğu müşteri ve cihaz bilgileri kullanıcıya anons eder. Numara bilgisi yer almıyor ise cihaz bulunamadı durumunu döndürür.

Numaranın Dia Servis Hizmetlerinde bulunması ile, ilgili numaraya ait servise bırakılan son cihaz bilgileri getirilir. Sorgulanan cihaz bilgileri: cari ünvan, cihaz süreç durumu, fiş numarası, cihaz stok açıklama, cihaz giriş tarihi, cihaz giriş saati servisten alınmaktadır.

Servis Hizmetleri cihaz sorgusu yapılırken numaralar 312XXXXXXX, 90312XXXXXXX, 312 XXX XX XX, 90 312 XXX XX XX formatlarında ve Cep Telefonu, Telefon alanlarında sırası ile aranmaktadır. Sorgunun hızlı yanıtlanabilmesi ve ek sorguların yapılmaması için format ve alanların kullanımına özen gösterilmelidir.

Serviste bulunan cihazlar birden fazla durumda bulunabilir. Cihazın bulunduğu durumlar için farklı yönlendirme ya da farklı ses kaydı dinletme işlemleri yapılabilir. Örneğin; serviste bulunan cihaz garanti kapsamında tamir edilecekse ilgili birime, cihaz için ek bir satın alma gerekiyorsa farklı birime çağrı iletilebilir ya da farklı ses kayıtları arayan numaraya dinletilebilir.

Örnekte belirtilen yönlendirme Süreç-Durum yönlendirmesi ile yapılmaktadır. Fonksiyonun Dia servisi üzerinde yaptığı sorgulamada dönen süreç tanımı örneğin: ‘ServisGirişYapılıyor’, ‘ParçaBekleniyor’, ‘TeslimAşamasında’ vb.. tanımlara göre eşleşen durum seçilerek hedef türüne göre işlem yapılmaktadır.

Maksimum 5 adet Süreç-Durum yönlendirmesi yapılmaktadır.

Karşılaşılan durumlar:

Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.

Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.

Cihaz Bulundu: Arayan numara Dia Servis Hizmetleri servisinde  yer almaktadır.

Cihaz Bulunamadı: Arayan numara Dia Servis Hizmetleri servisinde yer almamaktadır.

4- Tuş. No. Servis Cihaz Sor

Fonksiyon yönlendirmeler sonrası tuşlanan numara bilgisini, Dia Servis Hizmetleri servislerini kullanarak sorgular.

Dia Servis Hizmetleri servisinde yer alan telefon numaraları ile tuşlanan numarayı karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise numaranın ait olduğu müşteri ve cihaz bilgileri kullanıcıya anons eder. Numara bilgisi yer almıyor ise cihaz bulunamadı durumunu döndürür.

Numaranın Dia Servis Hizmetlerinde bulunması ile, ilgili numaraya ait servise bırakılan son cihaz bilgileri getirilir. Sorgulanan cihaz bilgileri: cari ünvan, cihaz süreç durumu, fiş numarası, cihaz stok açıklama, cihaz giriş tarihi, cihaz giris saati servisten alınmaktadır.

Servis Hizmetleri cihaz sorgusu yapılırken numaralar 312XXXXXXX, 90312XXXXXXX, 312 XXX XX XX, 90 312 XXX XX XX formatlarında ve Cep Telefonu, Telefon alanlarında sırası ile aranmaktadır. Sorgunun hızlı yanıtlanabilmesi ve ek sorguların yapılmaması için format ve alanların kullanımına özen gösterilmelidir.

Serviste bulunan cihazlar birden fazla durumda bulunabilir. Cihazın bulunduğu durumlar için farklı yönlendirme ya da farklı ses kaydı dinletme işlemleri yapılabilir. Örneğin; serviste bulunan cihaz garanti kapsamında tamir edilecekse ilgili birime, cihaz için ek bir satınalma gerekiyorsa farklı birime çağrı iletilebilir ya da farklı ses kayıtları arayan numaraya dinletilebilir.

Örnekte belirtilen yönlendirme Süreç-Durum yönlendirmesi ile yapılmaktadır. Fonksiyonun Dia servisi üzerinde yaptığı sorgulamada dönen süreç tanımı örneğin: ‘ServisGirişYapılıyor’, ‘ParçaBekleniyor’, ‘TeslimAşamasında’ vb.. tanımlara göre eşleşen durum seçilerek hedef türüne göre işlem yapılmaktadır.

Maksimum 5 adet Süreç-Durum yönlendirmesi yapılmaktadır.

Karşılaşılan durumlar:

Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.

Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.

Cihaz Bulundu: Tuşlanan numara Dia Servis Hizmetleri servisinde  yer almaktadır.

Cihaz Bulunamadı: Tuşlanan  numara Dia Servis Hizmetlerinde yer almamaktadır.

5- Fiş No ile Servis Cihaz

Fonksiyon yönlendirmeler sonrası tuşlanan Servis Formu Fiş Numarası bilgisini, Dia Servis Hizmetleri servisini kullanarak sorgular.

Dia Servis Hizmetleri servisinde yer alan fiş numaraları ile tuşlanan fiş numarasını karşılaştırır. Eğer numara bu listede yer alıyor ise fiş numarasının ait olduğu müşteri ve cihaz bilgileri kullanıcıya anons eder. Fiş numara bilgisi yer almıyor ise cihaz bulunamadı durumunu döndürür.

Fiş numarasının Dia Servis Hizmetlerinde bulunması ile, ilgili fiş numarasına ait servise bırakılan son cihaz bilgileri getirilir. Sorgulanan cihaz bilgileri: cari ünvan, cihaz süreç durumu, fiş numarası, cihaz stok açıklama, cihaz giriş tarihi, cihaz giris saati servisten alınmaktadır.

Sorgunun sağlıklı çalışabilmesi için fiş numarasının eksiksiz tuşlanması gerekir. Örneğin Servis Formu fiş numarası olarak 000146 belirlenmiş ise çağrı esnasında 6 haneli fiş numarası tuşlanmalı; 146 olarak kısaltılmaması gerekir.

Serviste bulunan cihazlar birden fazla durumda bulunabilir. Cihazın bulunduğu durumlar için farklı yönlendirme ya da farklı ses kaydı dinletme işlemleri yapılabilir. Örneğin; serviste bulunan cihaz garanti kapsamında tamir edilecekse ilgili birime, cihaz için ek bir satınalma gerekiyorsa farklı birime çağrı iletilebilir ya da farklı ses kayıtları arayan numaraya dinletilebilir.

Örnekte belirtilen yönlendirme Süreç-Durum yönlendirmesi ile yapılmaktadır. Fonksiyonun Dia servisi üzerinde yaptığı sorgulamada dönen süreç tanımı örneğin: ‘ServisGirişYapılıyor’, ‘ParçaBekleniyor’, ‘TeslimAşamasında’ vb.. tanımlara göre eşleşen durum seçilerek hedef türüne göre işlem yapılmaktadır.

Maksimum 5 adet Süreç-Durum yönlendirmesi yapılmaktadır.

Karşılaşılan durumlar:

Hata: Dia’ya yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.

Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.

Cihaz Bulundu: Tuşlanan numara Dia Servis Hizmetleri servisinde  yer almaktadır.

Cihaz Bulunamadı: Tuşlanan  numara Dia Servis Hizmetlerinde yer almamaktadır.

6- Notlar

  • Entegrasyonun sağlanabilmesi için Dia masaüstü uygulamasına girerken kullanılan Şirket Kodu / Sunucu, Kullanıcı Adı ve Şifre bilgilerinin temin edilmesi gerekmektedir. Bilgiler zorunlu alan olup eksik olması halinde entegrasyon çalışmamaktadır.
  • Entegrasyon Dia servislerine bağlandığında bazı sorgular için Dia hesabında kontör bulunması zorunludur. Bu nedenle entegrasyon Dia hesabını sorgular ve kontör varsa çalışmaya devam eder. Aksi durumda entegrasyon servislerden yanıt alamadığı için çalışmaz. Çağrı işlemlerinde kullanılmak üzere kontör hesabı -1000’e kadar düşmektedir.
  • Servis Hizmetleri sorgularının çalışması için Dia hesabında Servis Hizmetleri modülü aktif olmalıdır.
  • Servis sorguların sağlıklı çalışabilmesi ve kısa sürede yanıt alabilmesi için telefon numarası formatlarının düzenli olması gerekir.
  • Rehber sorgularının hızlı bulunması için sorgulanan alanlar ve numara taslakları; hızlıdan yavaşa:
Cep Tel: 312 XXX XX XX
Cep Tel: 90 312 XXX XX XX
Telefon 1: 312 XXX XX XX
Telefon 1: 90 312 XXX XX XX
Telefon 2: 312 XXX XX XX
Telefon 2: 90 312 XXX XX XX 
Ev Telefonu: 312 XXX XX XX 
Ev Telefonu: 09 312 XXX XX XX 
  • Servis cihaz sorgularının hızlı bulunması için sorgulanan alanlar ve numara taslakları; hızlıdan yavaşa:
 Cep Tel: 312XXXXXXX
 Ev Tel: 312XXXXXXX
 Cep Tel: 90312XXXXXXX
 Ev Tel: 90312XXXXXXX
 Cep Tel: 312 XXX XX XX
 Ev Tel: 312 XXX XX XX
 Cep Tel: 90 312 XXX XX XX
 Ev Tel: 90 312 XXX XX XX 

Makaleyi yararlı buldunuz mu?