Bitrix24 Eklentisi

Bu yazının tahmini okunma süresi 9 dakikadır.

Bitrix24 Eklentisi

Bitrix24, çevrimiçi bir ticari işbirliği platformudur. Kullanıcı profilleri, beğenme, yorum yapma, anında mesajlaşma ve içerik paylaşımını içeren sosyal tarzdaki bir ortama entegre olan CRM, belge yönetimi, görevlendirme, zaman yönetimi ve proje yönetimi gibi araçlar sağlayarak kullanıcılara hizmet etmektedir.

Bitrix24 Entegrasyonu ile Bitrix24 CRM’i Netsantral’e entegre etmeyi sağlayan entegrasyondur.

Müşteri ilişkileri yönetimi çözümü sağlayan Bitrix24; Netgsm entegrasyonu ile,

  • Bitrix24 entegrasyonu ile arayan numaradan CRM’de kayıtlı müşterilerinizi sorgulayabilir ve ad soyad bilgisini anons ederek müşterilerinizi karşılayabilirsiniz.
  • Müşterileriniz kayıtlı numaradan farklı bir numaradan Netsantralinizi arıyor ise Bitrix24 entegrasyonu ile tuşlanan numaradan CRM’de kayıtlı müşterilerinizi sorgulayabilir ve ad soyad bilgisini anons ederek müşterilerinizi karşılayabilirsiniz.
  • Gelen aramalarda, arama bilgileri Bitrix24 ekranında pop-up olarak açabilirsiniz.
  • Gelen arama bilgilerini Bitrix24 bildirim servisini kullanarak tüm kullanıcılara gönderebilirsiniz.
  • Gelen arama bilgilerini Bitrix24 haber akışı servisini kullanarak tüm kullanıcılara açık bir şekilde paylaşım oluşturabilirsiniz.

gibi birçok senaryo tasarımı yapabilir ve Netsantraliniz ile tasarladığınız senaryoları uygulayabilirsiniz.

Bitrix24 Eklentisi Senaryolar

Müşteri Tanı: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası telefon numarasını tuşlayan müşteri telefon numarası Bitrix24’te sorgulanır. Eğer Bitrix24’te ilgili telefon numarası varsa müşteri bilgiler TTS (Text to Speech) robotuyla okur.

Müşteri Kartı Açma: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası Müşteri Kart Açma modülüne gelen aramalarda, Bitrix24 ekranında arama bilgileri gösterilir. İstenirse kart açıldığına dair ses kaydı arayan numaraya anons edilir.

Bildirim Gönder: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası Bildirim Gönder modülüne gelen kullanıcıların aktif arama bilgileri Bitrix24’e bildirim olarak gönderebilirsiniz. Bildirim alanı, aramanın yanıtlanmadığı durumlarda ya da mesai saatleri dışında çağrının cevaplanamadığı durumlarda Bitrix24’e kayıt amacıyla kullanılabilir.

Haber Akışına Ekle: Netsantralinizi arayan ya da yönlendirmeler sonrası Haber Akışına Ekle modülüne gelen kullanıcıların aktif arama bilgilerini Bitrix24 haber akışına tüm çalışanların görebileceği bir paylaşım olarak gönderebilirsiniz. Haber akışına ekleme modülü; bilgi notu tutmak, aramanın yanıtlanmadığı durumlarda ya da mesai saatleri dışında çağrının cevaplanamadığı durumlarda Bitrix24’e kayıt amacıyla kullanılabilir.

1. Bitrix24 Eklentisini Kurulumu

1.1. Bitrix24 – Gelen Web Hook Oluşturma

Entegrasyona başlamadan önce Bitrix24’ten gelen web hook linki oluşturmanız
gerekmektedir.

Web hook oluşturmak için mail adresiniz ve şifreniz ile Bitrix24’e giriş yapınız. Giriş
işleminin ardından menüde yer alan Geliştirici Kaynakları sayfasına geçiş yapın. Açılan
sayfanın üst menüsünden sırası ile Geliştirici kaynakları > Other > Inbound webhook
bağlantılarına tıklayın.

Açılan Inbound webhook sayfasında, oluşturulacak bağlantı için İzinleri Ata başlığı altında yer alan atamaları yaparak gerekli yetkiler verilebilir.

Yetkilendirme ile Netsantral, Bitrix24’e bağlanır ve kurulan modüllerin sağlıklı bir şekilde çalışması sağlanır. Bu nedenle yetkilendirme ayarlarını özenle yapmanız gerekir.

Yetkilendirme seçeneklerinden;

  • CRM (crm)
  • Telefon (telephony)
  • Contact Center (contact_center)
  • Sohbet ve Bildirimler (im)
  • Kullanıcılar (user)
  • Haber Akışı (log)

başlıklarını seçin ve Kaydet butonunu kullanarak işlemi kaydedin.


Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra açılan ekranda yer alan REST servis adresini kopyalamanız ve Netsantral – Bitrix24 entegrasyonu için kullanmanız gerekmektedir.

Örneğin aşağıda yer alan ekran görüntüsü için kopyalamanız gereken adres tam olarak: https://netgsm.bitrix24.com.tr/rest/1/ web-hook-için-üretilen-key/profile/ ‘dir.

REST servis adresini daha sonra kullanmak üzere kaydedin.

1.2. Netsantral – Bitrix24 Eklentisi Ayarları – Kurulumu

Netsantral Pasif Entegrasyonlar sayfasında yer alan Bitrix24 entegrasyonunu aktif hale getirerek, kurulum işlemini başlatabiliriz.

Bitrix24 Entegrasyonu

Aktif et butonuna tıkladıktan sonra açılan Bitrix24 Entegrasyonu Ayarları sayfası açılmaktadır. Açılan sayfada;

Web Hook: Bitrix24 sisteminden aldığınız REST servis adresidir. Adresinizin sonuna eğik çizgi (/) eklemeyi unutmayın.

Bitrix24 Entegrasyon Ayarları

Alanları doldurduktan sonra Kaydet butonunu kullanarak kurulum işlemini tamamlayabilirsiniz.

Kurulum işleminden sonra fonksiyonları doldurarak santral senaryonuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Bitrix24 Fonksiyonları

1. Müşteri Tanı Fonksiyonu
Fonksiyon ile arayan numaranın kime ait olduğu bilgisi Bitrix24’e yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda arayan numaranın ad ve soyad bilgisine ulaşılır. Ad ve soyad bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır. Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır. Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı sonlandırılır.

Karşılaşılan durumlar:
Hata: Bitrix24’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri Bulundu: Arayan numaranın Bitrix24 CRM’de kayıtlı olduğu tespit edildi.
Müşteri Bulunamadı: Arayan numara Bitrix24 CRM kişiler de kayıtlı değil.

2. Tel no ile Müşteri Tanı Fonksiyonu

Fonksiyon ile tuşlanan telefon numarasının kime ait olduğu bilgisi Bitrix24’e yapılan sorgu sonrasında tespit edilir. Yapılan sorguda arayan numaranın ad ve soyad bilgisine ulaşılır. Ad ve soyad bilgisi anons edilerek gelen çağrı karşılanır. Anons işleminden sonra Hedef Türü seçilerek çağrı sonraki entegrasyona aktarılır. Aktarma istenmiyor ise Hedef Türü olarak Arama Kapatılsın seçilerek çağrı sonlandırılır.

Karşılaşılan durumlar:
Hata: Bitrix24’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Müşteri Bulundu: Tuşlanan numaranın Bitrix24 CRM’de kayıtlı olduğu tespit edildi.
Müşteri Bulunamadı: Tuşlanan numara Bitrix24 CRM kişiler de kayıtlı değil.

Bitrix24 Tel no ile Müşteri Tanı Fonksiyonu Ayarları
  1. Müşteri Kartı Açma Fonksiyonu

Arayan numara bilgisini seçtiğiniz dahili ekranında arama esnasında pop-up olarak açabilir, arayan numara hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Arayan numara daha önce Bitrix24 CRM’de kayıtlı ise numara eşleştirme yapılarak
numaranın ilişkili olduğu müşteri tanınarak bilgileri ekrana gelecektir.

Bildirim fonksiyonu, çağrının durumuna göre dahili numarası belirlenmeden de işlem yapıp müşteri kartı açabilir. Dahili numarası, çağrının dahili bilgisi içermeyen; santrale gelen çağrı, kuyruğa düşen çağrı durumlarında varsayılan olarak açılması istenen dahili bilgisini içerir ve tanımlama yapılması istenir.

Örneğin Netsantral dahili ayarlarında, dahili yanıtlandığında bildir senaryosu ile müşteri kartı açılacak ise fonksiyondaki KullaniciDahilisi alanının doldurulmasına gerek yoktur. Gelen aramayı Bildir ya da Çağrı kuyruğa düştüğünde bildir
senaryoları kullanılacak ise çağrı esnasında dahili numarası bilinemeyeceği için KullaniciDahilisi alanının belirlenmesi gerekmektedir. Müşteri Kartı Açma fonksiyonu bir bildirim fonksiyonu olarak çalışmaktadır. İsterseniz arayan numaraya kart açılması durumunda anons verebilirsiniz.

Müşteri Kartı Açma fonksiyonu bir bildirim fonksiyonu olarak çalışmaktadır. İsterseniz arayan numaraya kart açılması durumunda anons verebilirsiniz.

4. Bildirim Gönder Fonksiyonu

Gelen aramaları Bitrix24 Bildirim sistemini kullanarak tüm kullanıcılarınıza bildirim olarak gönderebilirsiniz. Bildirim sistemini; dahilileriniz yanıt veremediğinde, geri dönülecek bir çağrı oluştuğunda ya da mesai saatleri dışında bir aramanın bildirim olarak gönderilmesini istediğinizde kullanabilirsiniz. Bildirim Bitrix24 Sistem etiketi ile gönderilmektedir.

Karşılaşılan durumlar:
Hata: Bitrix24’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Bildirim gönderildi: Arama bildirimi Bitrix24 sistemine başarılı olarak gönderildi ve bildirim tüm kullanıcılara ulaştı.
Bildirim gönderilemedi: Bildirim gönderimi sırasında hata oluştu, hata arama bilgilerinin Bitrix24 sistemine ulaştırılması sırasında ya da ulaşan bilgilerin kullanıcılara bildirim olarak gönderilmesi sırasında yaşanmıştır.

Gönderilecek bildirim metni fonksiyon ayar sayfasından özelleştirilebilmektedir.

5. Haber Akışına Ekle Fonksiyonu

Arayan numara bilgilerinin Bitrix24 Haber Akşına eklenmesi için kullanılan fonksiyondur. Örneğin arayan numara müşteri değil ise haber akışına ekle kuralı gerçekleştirilebilir.

Haber Akışına eklenen paylaşım Tüm Çalışanlar etiketi ile paylaşılmaktadır. Ayrıca paylaşımın altına yorum eklenerek içerik zenginleştirilebilir.

Karşılaşılan durumlar:
Hata: Bitrix24’e yapılan sorgu esnasında beklenmedik bir hata ile karşılaşıldı.
Zaman Aşımı: Bağlantıların yavaşlığı nedeni ile istekler zaman aşımına uğradı.
Akışa eklendi: Gönderilen bilgiler başarılı bir şekilde Bitrix24 haber akışına eklendi.
Akışa eklenemedi: Akış gönderimi sırasında hata oluştu, hata arama bilgilerinin Bitrix24 sistemine ulaştırılması sırasında ya da ulaşan bilgilerin akışa eklenmesi sırasında yaşanmıştır.

Notlar:

  • Tuşlanan Numaradan Müşteri Tanıma fonksiyonu kullanılırken arayan numaradan tuşlama yapılması istenmektedir. Numara istendiği arayan numaraya anons ile belirtileceğinden bu fonksiyonu kullanırken Giriş Anonsu kullanmak zorunludur.

Makaleyi yararlı buldunuz mu?