Netgsm SMS Call Uygulaması
Netgsm SMS Call uygulaması; Bitrix24 CRM içerisinde Netgsm SMS ve Netsantral hizmetlerini kullanmanıza olanak sağlayan bir uygulamadır.
Müşteri ilişkileri yönetimi çözümü sağlayan Bitrix24 Netgsm SMS Call uygulaması ile,
- Bitrix24 CRM listenizde yer alan kişilere tek tek ve toplu SMS gönderebilirsiniz.
- Bitrix24 CRM listenizde yer alan kişilere Netsantral üzerinden çağrı başlatabilirsiniz.
- Bitrix24 CRM listenizde yer alan kişileri gruplayabilir ve bu gruplara Netgsm Webportal üzerinden toplu SMS gönderebilirsiniz.
1.Netgsm SMS Call Uygulama Kurulumu
- API Kullanıcısı Oluşturma: Netgsm SMS Call uygulaması kurabilmek için Netgsm abonesi olmanız gerekmektedir. Uygulama API kullanıcısı ile çalışmaktadır. API kullanıcısı tanımlamak için; Netgsm Webportal’a giriş yapmanız, giriş yaptıktan sonra Kullanıcı İşlemleri > Api İşlemleri sayfasını kullanarak bir hesap oluşturmalısınız. Hesabınız onaylandıktan sonra kullanabilirsiniz.
- Bitrix24 Marketten Uygulama Yükleme: Netgsm SMS Call uygulamasını Bitrix24 CRM hesabınıza kurmak için; Bitrix24 marketinde yer alan Netgsm SMS Call bağlantısına tıklayarak uygulamayı kurabilirsiniz.
- Uygulama Netgsm Hesap Ayarlarının Yapılması: Netgsm SMS Call uygulamasını kurduktan sonra Netgsm API kullanıcı bilgilerinizi girip uygulamanın çalışır hale gelmesini sağlamalısınız. Aksi durumda uygulama size, Netgsm ayarları tamamlamanız gerektiği uyarısını verecektir.
- Giriş İşlemi: Netgsm Ayarları menüsüne gelerek, tanımlamış olduğunuz Netgsm API kullanıcı bilgilerini sayfada yer alan alanlara girmeniz ve Giriş Yap butonu ile bilgileri kaydetmeniz gerekmektedir. Girdiğiniz bilgiler doğru ise giriş bilgileri kaydedilecek ve diğer menüler aktif hale gelecektir. Bilgiler yanlış ise, uygulama hata mesajı gösterecektir.
2. Netgsm SMS Call Uygulaması Bölümleri
- Kişiler: Netgsm SMS Call uygulamasının Kişiler menüsünde, Bitrix24 CRM Kişiler listenizde yer alan tüm kullanıcılar gösterilmektedir. Gösterilen listede; Kişi ad, soyad bilgisi, kişi kaydının türü, kişi kaydının oluşturulma kaynağı, direk SMS gönderme butonu, direk çağrı başlatma butonu ve kişi detayları linki yer almaktadır.
Listede ayrıca çoklu seçim özelliği de bulunmaktadır. Birden fazla kişi kaydını seçerek, seçilen tüm kişilere, SMS gönderebilir ve seçilen kişilere özel bir grup oluşturabilirsiniz.
- SMS Gönder: Netgsm SMS Call uygulamasının SMS Gönder menüsünde, Numara alanına yazdığınız numaraya / numaralara SMS gönderebilirsiniz. SMS Başlığı alanında hesabınıza tanımlı SMS başlıkları listelenmektedir. Birden fazla numaraya aynı SMS i gönderebilmeniz için Numara alanı özelleştirilmiştir. Birden fazla numaraya SMS göndermek istediğinizde; numaralar arasına virgül (,) işareti ekleyerek numaraları birbirinden ayırabilirsiniz.
- SMS gönderebilmek için; Netgsm hesabınızda SMS paketinizin bulunması ya da yeterli kredinizin olması gerekmektedir. Paketiniz bulunmadığı ve kredinizin yetersiz olduğu durumlarda SMS gönderimi sağlanamayacaktır.
SMS gönderim raporlarını sorgulamak için Netgsm Web Portal hesabınızı ziyaret edebilirsiniz.
- Çağrı Başlat: Netgsm SMS Call uygulamasının Çağrı Başlat menüsünde, Netsantral hizmeti kullanılarak; Bitrix24 hesabınızda tanımlı dahili numarası ile aramak istediğiniz dış numara birbirine bağlanır. Dahili numaranız CRM de kayıtlı dahili numaranızı kullanmaktadır ve değiştirilemez.
Çağrı başlatıldığında öncelikle dahili numaranız çalmakta, dahiliniz açıldıktan sonra dış numara çalmaktadır.
Yurt dışı bir numara aramak istediğinizde numaranın başına ‘00’ ekleyerek çağrı başlatabilirsiniz.
Çağrının başarılı bir şekilde başlatılabilmesi için;
- Netsantral hizmetini satın almanız ve dahili tanımlamanız gerekir.
- Bitrix24 CRM profilim sayfasında dahilinin tanımlı olması,
- Tanımlı olan iki dahilinin aynı olması gerekmektedir.
- Grup Yükle: Netgsm SMS Call uygulamasının Grup Yükle menüsünde, Bitrix24 CRM listenizde kayıtlı kullanıcıları seçerek grup oluşturabilirsiniz ya da kendiniz manuel olarak kişi bilgilerini ekleyerek bir grup oluşturabilirsiniz.
Grup yüklerken grup başlığı bilgisi girmeniz gerekmektedir. Bir gruba istediğiniz kadar kullanıcı ekleyebilirsiniz. Grup düzenleme ve silme işlemlerini Netgsm Web Portal kullanarak yapabilirsiniz.
- Gruplarım: Netgsm SMS Call uygulamasının Gruplarım menüsünde, oluşturduğunuz tüm grupları listeleyebilirsiniz. Menüde Grup kodu, grup adı ve grubun içerdiği kişi sayısı bilgisi listelenmektedir. Grup düzenleme ve silme işlemlerini Netgsm Webportal kullanarak yapabilirsiniz.
- Netgsm Ayarları: Netgsm SMS Call uygulamasının Netgsm Ayarları menüsünde, Netgsm API kullanıcı bilgilerinin girilerek oturum açıldığı sayfa yer almaktadır. Başarılı giriş işleminin ardından bilgiler Bitrix24 tarafından kayıt altına alınmaktadır.
- Farklı bir API kullanıcısı ile giriş yapmak için var olan API kullanıcısı bilgilerinin üzerine yeni bilgiler girilerek API kullanıcı hesabı değiştirilebilir.
- Netgsm Webportal: Netgsm SMS Call uygulamasının Netgsm Webportal menüsünde, Netgsm Webportal’a erişmek için kullanabileceğiniz hızlı erişim linki bulunmaktadır. Netgsm hesabınız açıksa, linke tıklayarak hızlı bir şekilde webportala ulaşabilirsiniz.
- SMS Başlık Ayarları: Netgsm SMS Call uygulamasını kullanarak CRM listesinde yer alan kişilere Bitrix24 arayüzünden SMS gönderilebilir. SMS gönderimlerinde varsayılan başlık olarak Netgsm Abone numarası seçilmektedir. SMS Başlık Ayarları menüsünün altından varsayılan başlık ayarlarını güncelleyerek SMS göndermek istenilen başlık seçilir. Seçim işleminden sonra uygulama kullanma izni verilen tüm kullanıcılar aynı başlık ile gönderim yapabilir.
- CRM Kişiler SMS Gönderim: : Bitrix24 CRM Kişiler, kişi detayları sayfasında yer alan SMS tabının altında SMS iletişimlerinin yönetileceği bir alan bulunmaktadır. Netgsm SMS Call uygulaması bu alana erişerek SMS gönderimlerini Netgsm üzerinden yapılmasını sağlamaktadır. SMS gönderim ayarları Netgsm SMS Call uygulaması üzerinden yapılmaktadır. SMS gönderiminden sonra iletim durum güncellemesi yapılmaktadır. SMS gönderilebilmesi için Netgsm hesabında SMS paketi ya da kredi bulunması gerekmektedir.