Netasistan Etiket Yönetimi

Bu yazının tahmini okunma süresi 2 dakikadır.

Netasistan’da Ticket kayıtlarının daha verimli bir şekilde aranabilmesi, kategorilere ayrılabilmesi ve filtrelenebilmesi için etiketler ile ilişkilendirilmesi mümkündür.

Etiket Kullanım Örnekleri

Netasistan’da etiket kullanımları ilgili ticketların hangi konuyu ve durumu çağrıştırdığını bize özet bilgi olarak sunmaktadır. Ticketlara eklenen etiketler ile ilgili ticketin daha hızlı aranması ve erişilmesi mümkün olmaktadır.

Bu durumu örneklendirecek olursak;

Ticketlara eklenecek #mail #şikayet etiketleri eklendiğinde bu ticketların e-mailden gelen şikayet içerikli ticketlar olduğunu anlamakta ve bu içerikteki tüm ticketları filtre ekranından etiketler ile direkt arayarak listeleyebiliriz. Bu ve bunun gibi kanallardan gelen veya bizim oluşturduğumuz şikayet ticketlarına eklenebilecek ilgili etiketler ile ticketların gruplandırılması ve daha hızlı ulaşılması sağlanmaktadır.

Örnek vereceğimiz diğer bir konu ise ticketa eklenebilecek olan #netasistan #pazarlama #ilgileniyor etiketleri ile bu ticketın Netasistan ürünü pazarlaması hakkında bilgi içeren bir ticket olduğu anlaşılabilmektedir. Yani Netasistan pazarlama süreçleri sebebiyle açılan ticketlara eklenecek bu etiketler ile bu bilgileri içeren ticketlar gruplanmakta ve aynı içeriğe sahip farklı ticketlara filtreleme ile anlık ulaşılabilmektedir.

Etiket Yönetimi

Ticketlarda her kullanıcının kendisine uygun gelen içerikte etiket oluşturması nedeni ile aynı anlama gelen fakat farklı kelimelerle oluşturulmuş etiketler  sistemde gereksiz etiket yığını oluşturmuştur ve bu durum ile veri kirliliği ortaya çıkmıştır.  Etiket oluşturma ve etiket seçebilme işlemlerinde bir yönetim sisteminin oluşturulması ile bu durumun engellenmesi amaçlanmıştır.

Bu nedenle ticketlara eklenecek etiketlerin yönetilebilmesi için “Etiket Yönetimi” ekranı geliştirilmiştir. Etiket yönetimi ile Yönetici ve Takım Liderleri ticketlara eklenebilecek etiketlerin tanımlarını bu ekrandan yapmakta aynı zamanda da yeni eklenecek bir ticketın sistemde tanımlı olup olmadığını kontrol edebilmektedirler.

Etiket yönetimi ile Yönetici ve Takım Liderleri kullanıcılarda bu özelliği aktif ederek kullanıcıların sadece tanımlı etiketler içerisinden etiket seçimi yaparak ticket oluşturulmasını sağlayabilmektedir. Ancak kullanıcılar için bu özellik aktif edilmedi ise kullanıcılarda istedikleri etiket adını ekleyerek ticket oluşturabilirler.

Kullanıcılar sadece tanımlı etiketler içerisinden seçim yapabilecekler ise ticket oluşturma ekranında “Kullanabileceğiniz Etiketler” başlığı ile liste sunulmaktadır. Bu durumda kullanıcı kullanmak istediği etiketin sistemde olup olmadığını kontrol edebilmektedir.

Eğer kullanmak istediği etiket ismi listede bulunmuyor ise bu etiket ile ticket oluşturmak isteğinde uyarı verilecek olup ticket oluşturulmayacaktır.