EN İYİ SENARYOLAR – Sesli Mesaj

Bu yazının tahmini okunma süresi 7 dakikadır.

SENARYO-2

Netgsm “Sesli Mesaj” ile binlerce müşterinizin işlem onayını aynı anda alabilirsiniz..

Netgsm Sesli Mesaj Servisi ile ;

  • Hedef kitlenize iletilecek mesajınızı;

⏰📅 Sizin belirlediğiniz saat ve tarihlerde,

👫🔢 Sizin belirlediğiniz grup ve numara bazlı seçimler ile tek bir GSM numarasına veya sabit hatlara dahi,

📞🎧 Doğrudan telefonla dinleterek iletebilir ve hedef kitlenize işlem onayı için tuşlama bilgisi sunabilir, konudaki tercihlerini ve düşüncelerini sesli olarak alabilirsiniz.

  • Hedef kitlenize sunacağınız sesli mesajları;

🎼🎙 Yeni oluşturcağınız veya sistemde mevcut olan ses dosyalarını seçerek yada dinamik olarak değiştirebileceğiniz sesli mesaj metnini API ile gönderip texttospeech ile direkt sese çevirerek hazırlayabilirsiniz.

- Sesli mesaj ile ses ya da önceden hazırlanmış sesli tanıtımlarınız gibi özellikler sunularak, diğer yöntemlerden (SMS, çağrı ) daha etkili ve verimli olacaktır.

- API  ile yüklenen ses dosyasına ait seslendirme ayarlarını TTS (texttospeech) servisi ile TTS kişisi, konuşma hızı vb. özellikleri isteğinize göre şekillendirebilirsiniz.

🎙✉ Sunduğunuz sesli mesajınız sonrası kişilerin isterseniz size sesli mesaj bırakmasını veya size telefon ile direkt bağlanmasını sağlayabilirsiniz.

🎙✉♻ Sesli mesajlarınızı hedef kitlenize sunmadan önce demo yapabilirsiniz.

Bir işlem için (sipariş,teslimat bilgisi vb.) birden fazla kişiden onay almak istiyorsunuz ancak kişiler ile tek tek iletişime geçmek hem zaman hemde maliyet açısından fazla yük getiriyor ise, kişilerden onay alınması işleminin daha hızlı ve daha uygun maliyetli yapabilmesi için Sesli Mesaj önemli bir seçenektir.

1- Kapıda ödeme sistemi ile alınan siparişlerde, kişilere sesli mesaj sunarak, tuşlama bilgisi ile siparişin onaylanması,

2- Doğru siparişin doğru kişiye iletildiğinde dair, sesli mesaj sunumu ile siparişin teslimat onayı,

3- Randevu yönetiminde doğru saatte doğru müşterilerin karşılanabilmesi ve randevu mağduriyeti yaşanmaması adına kişilerden saat ve tarih bilgisi ile randevu onayı alma ,

sesli mesaj servisi için uygulanabilecek senaryolardandır.

Bu senaryoları detaylandıracak olursak;

Kapıda Ödeme Sisteminde Müşteri Onayı

📤💸 Kapıda ödeme sisteminde diğer ödeme yöntemlerine göre iade oranı ve sahte sipariş durumu daha fazladır.

  • Bu durumda web sitesi, mobil uygulama veya sosyal medyadan kapıda ödeme sistemi ile ürün satışı sağlayan bir firmanın,
  • Kapıya teslime gittiğinde, sipariş onayı sağlanmadığından ürünün kabul edilmemesi, sipariş hakkında inkar veya yanlış ürün bahanesi gibi durumlarda yaşayacağı kargo maliyeti ve gereksiz zaman kaybı,
  • Sipariş veren müşterinin, siparişi verdiği iletişim numarasından onaylanmadığında sahte sipariş durumlarının yaşanması,

Problemleri ile karşılaşarak mağduriyet yaşaması mümkündür.

🎙✉ Ancak, firma müşterilerinin siparişleri ile ilgili onayını almak için veya teslim edilen siparişlerin onayı için Netgsm Webportal veya API ile sesli mesaj servisini kullandığında;

  • Sadece GSM numaralarına bağlı kalmaksızın sabit hatlarda dahil olmak üzere,
  • Kapıda ödeme sistemi ile almış olduğu siparişi tuşlama bilgisi ile müşterilerine onaylatarak, onaylanmış siparişin iptalini ve inkar edilmesi gibi durumların engellenerek,  aksi durumda yaşanacak gereksiz kargo maliyeti ve zaman kaybının giderilmesi,
  • Müşterilerin telefon numarasına sunduğu sesli mesaj ile bilgi vermesi ve müşterilerin sağladığı tuşlama ile telefon numarasından müşteri doğrulaması yapması ile sahte siparişlerin engellenmesi,

Durumu ile sipariş yönetimini daha hızlı ve daha uygun maliyet ile sağlamaktadır.

Sesli Mesaj ile Kapıda Ödeme Onayı
Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı Kapıda_odeme_ilk_asama.png

1- Firma, oluşturduğu gruba veya numara listesine arzu ettiği sesli mesaj dosyasını sunarak,

“Merhaba. Abc.com’ dan vermiş olduğunuz kitap siparişiniz tarafımıza ulaşmıştır.

Siparişinizi onaylıyorsanız 1’i ,

Bu siparişten bilginiz yok ise 2’yi,

Destek birimimize ulaşmak için Lütfen 3’ü tuşlayınız.

Teşekkürler.

Bilgisi sonrası müşterilerinden aldığı tuşlama bilgisi ile sipariş yönetimini sağlamaktadır.

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı kapıda_odeme_tuslama.png

2- Firma, müşterinin 1’i, 2’yi ve 3’ü tuşlaması ile webportal Sesli Mesaj Raporlarından kontrol edildiğinde hangi müşterisinin hangi tuşlamayı yaptığını, çağrıyı cevaplayan,cevaplamayan veya tuşlama yapıp yapmadığını tespit edebilmektedir.

3- Aynı zamanda API ile sesli mesaj servisini kullanarak ve kendi yazılımınıza entegre ederek ;

  • Sesli mesaj sonrası tuşlama ile sipariş onayı alındığında, sipariş durumunu sistemde otomatik olarak güncelleyebilirsiniz. 

Örneğin; kapıda ödeme ile kitap siparişi aldığınızda, müşteriler aranarak sesli mesaj ile tuşlama yapılabilir ve müşterilerin tuşlama seçeneğine göre sipariş durumu sisteminizde otomatik olarak “Onaylandı”,”İptal Edildi” vb. durumlarına güncellenebilmektedir.

  • Sesli mesajlarınızı başlattıktan sonra tarafınıza dönen ID bilgisi  ile göndereceğiniz ya da  sesli mesajınızı yaptığınız zaman aralığına göre sorgulama,
  • Başlattığınız sesli mesaj durumunun (rapor olarak düşünebilirsiniz) belirleyeceğiniz bir URL’e post edilmesi ile sunduğunuz sesli mesajınızı tuşlama bilgisini alabilirsiniz.

Sesli Mesaj ile kapıda ödeme sistemi sipariş onayı alma senaryosu için örnek API’den gönderilecek XML örneği;

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>  
<mainbody>
<header>               
        <usercode>8503027085</usercode>      
        <password>*******</password>      
        <key>1</key>      
        <url>https://abc.com/abc</url>  
</header>           
<body>              
<voicemail>        
          <scenario>           
             <series s='1'>            
                <text> Merhaba,  vermiş olduğunuz siparişte </text>
             </series>                                                               
             <series s='2'>                
                <text>sipairişi onaylıyorsanız 1'i, bu siparişten bilginiz yoksa 2'yi destek için 3'ü tuşlayabilirsiniz.</text>            
             </series>                       
           <number>                
           <no>905*********</no>            
           </number>            
           <keys>               
              <keydetail>                   
                  <keyinfo>1</keyinfo>                   
                  <text>Siparişiniz onaylandı. </text>
              </keydetail>                                      
              <keydetail>                   
                  <keyinfo>2</keyinfo>                   
                  <text>Siparişiniz iptal edildi. </text>
              </keydetail>                               
                <keydetail>                   
                  <keyinfo>3</keyinfo>                   
                  <text>Destek ekibimiz size ulaşacaktır. </text>
                </keydetail>                                   
            </keys>       
        </scenario>   
     </voicemail>      
</body>              
</mainbody> 
Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı Kapıda_odeme_onay_rapor.png

Aynı zamanda, raporlardan kontrol edildiğinde, aramalara cevap vermeyen numaralar yani ücretlendirme sağlanmayan numaralar sesli mesaj servisi tarafından tespit edilerek, ilgili numaralara tekrar sesli mesaj gönderilmektedir.  

Sonuç :

Böylece firma hangi müşterisinin siparişini onayladığını, hangisinin onaylamadığını kontrol ederek yanlış ve vazgeçilmiş siparişlerin önüne geçmekte  , aynı zamanda müşterilerinin doğrulamasını da sağlayarak sahte müşteri ve sahte siparişler için oluşacak maliyet ve zaman kaybını engellemektedir.


 

Senaryo-2’ye Katkı Sağlayanlar:
– Emine GÜNGÖR
– Murat BERK

Yorum?