ZOHO CRM Netsantral Entegrasyonu

Bu yazının tahmini okunma süresi 4 dakikadır.

-Zoho CRM entegrasyonu ile Phonebridge uygulamasının özelliklerini santraliniz ile entegre edebilirsiniz.

-Zoho CRM müşterilerinizi tanıyıp onlara isimleriyle hitap edebilir, özel yönlendirmeler yapabilirsiniz.

-Santralinize mesai saati dışında gelen aramaları Zoho CRM’inize müşteri adayı olarak ekleyebilirsiniz.

Netsantral Zoho CRM Entegrasyonunu aktif etmek için öncelikle bir Zoho CRM hesabınız ve Netsantral Aboneliğiniz olmalıdır.

  • Zoho CRM Seçenekler >> Kanallar >> Telefon kısmından Enable PhoneBridge butonu ile aktifleştirebilirsiniz. (Desteklenen Zoho CRM Sürümlerinde geçerlidir.)
  • Zoho CRM üzerinden Seçenekler kısmına girilir.
  • Kanallar menüsü altından Telefon seçeneği açılır.
  • Açılan ekranda PHONEBRIDGE’I ETKİNLEŞTİRİN butonuna tıklanılır.
  • PhoneBridge Özelliği etkinleştirilmiş olacaktır. Özellik daha önce etkinleştirilmişse aşağıdaki gibi bir ekran görülecektir.
  • Bu ekrandan Netgsm’i aratılarak Install butonu ile kurulur.
  • Netsantral üzerinden Entegrasyonlar > Entegrasyon Listesi > Pasif Entegrasyonlar kısmından Zoho bulunur ve aktif edilir.
  • Aktif edildikten sonra Entegrasyon ayarlarına yönlendirileceksiniz. Burada İzin Ver butonuna tıklanılarak Yetkinlendirme Pop-up ı açılır. Lütfen tarayıcınızdan Pop-up lara izin verdiğinize emin olunuz.
  • Açılan Pop-up da İzin Ver butonuna tıklanarak Zoho yetkilendirme sayfasına gidilir.
  • Tarayıcıda Zoho CRM hesabınıza giriş yapmamışsanız aşağıdaki ekran gelecektir. Burada CRM hesabına giriş yapılır.
  • Giriş yaptıktan sonra Zoho Yetkilendirme sayfasında istenilen İzinler incelenir ve Kabul Et butonuna tıklanılır.
  • Kabul etme işleminden sonra gerekli yetkilendirmeler yapılacak ve Ayarlar otomatik kaydedilecektir.

Bu ekran ile birlikte entegrasyon başarılı şekilde etkinleştirilmiş olacaktır.

  • Netsantral > Entegrasyonlar kısmına aşağıdaki gibi Zoho entegrasyonu gelecektir. Buradaki Zoho fonksiyonlarından modül oluşturarak santral senaryonuzda kullanmaya başlayabilirsiniz.

Geçerli Fonksiyonlar:

Müşteri Tanı: Arayan kişiyi Zoho CRM kişilerinizden bulan entegrasyondur. Santralinizi Arayan numaradan Zoho CRM hesabınızdaki Ad ve soyad bilgilerini alarak Sesli robot sistemi ile müşterinize hitap edebilirsiniz.

Tel. İle Müşteri Tanı: Tuşlanan telefon numarasını Zoho CRM kişilerinizden bulan entegrasyondur. Tuşlanan telefon numarası ile  Zoho CRM hesabınızdaki Ad ve soyad bilgilerini alarak Sesli robot sistemi ile müşterinize hitap edebilirsiniz.

Müşteri Adayı Ekle : Arayan kişiyi ZOHO CRM Müşteri adayı olarak ekleme fonksiyonudur. Örneğin; mesai dışında aramış ve müşteriniz olmayan bir numarayı müşteri adayı olarak CRM hesabınıza ekleyebilirsiniz.

Tel. ile Müşteri Adayı Ekle : Tuşlanan numarayı ZOHO CRM Müşteri adayı olarak ekleme fonksiyonudur.

Gelen Arama Bildir: Zoho PhoneBridge ‘da arama kartı açarak gelen çağrıları gösterir. Modül ayarında ilgili kullanıcı(dahili) seçilir ve ilgili dahilinin bildirim ayarlarından (Dahili Çaldırılmaya başladığında Bildir) özelliğinden bu modül seçilmelidir.

Arama Cevaplandı: Zoho PhoneBridge ‘da arama kartında çağrıyı açılmış çağrı olarak gösterir. Modül ayarında ilgili kullanıcı(dahili) seçilir ve ilgili dahilinin bildirim ayarlarından (Çağrı Cevaplandığında Bildir) özelliğinden bu modül seçilmelidir.

Arama Cevapsız: Zoho PhoneBridge ‘da arama kartında çağrıyı cevapsız olarak gösterir. Modül ayarında ilgili kullanıcı(dahili) seçilir.

Arama Bitir: Zoho PhoneBridge ‘da arama kartında çağrıyı kapatır. Modül ayarında ilgili kullanıcı(dahili) seçilir ve ilgili dahilinin bildirim ayarlarından (Çağrı kapandığında Bildir) özelliğinden bu modül seçilmelidir.

Giden Arama Bildir: Zoho PhoneBridge ‘da arama kartında çağrıyı giden çağrı olarak gösterir. Modül ayarında ilgili kullanıcı(dahili) seçilir ve ilgili dahilinin bildirim ayarlarından (Dış Arama Yapılmaya Başlandığında Bildir) özelliğinden bu modül seçilmelidir.

Modül Ayarları:

  • Burada eğer arayan numara Zoho Crm kişilerinizde varsa Merhaba Ad Soyad şeklinde seslendirilecek ve çağrı Karsilama IVR ına yönlendirilecektir. Yok ise arayan numara Müşteri adayı olarak eklenecektir.

PhoneBridge Çağrı Bildirim Ayarı:

  • Modülde Zoho kullanıcı listeniz gelecektir. Ahmet dahilisi için Zoho Ahmet kullanıcısını seçerek, Ahmet dahilisinin bildirim ayarlarında Ahmet için oluşturulmuş bildirim modüllerini seçmelisiniz.

Makaleyi yararlı buldunuz mu?