Veri Sorgulama, Onay Alma, Şifre SMS’ leri, Kişi Doğrulama

Bu yazının tahmini okunma süresi 2 dakikadır.

Gelen SMS: Abone numaranıza gelen SMS’i ve SMS’i gönderen numarayı sorgulayabilirsiniz.

Bu sayede interaktif uygulamalar ile abone numaranıza belirleyeceğiniz SMS’ler gelebilir.

Kullanılabilir senaryolar :İnteraktif kampanya yönetimi, müşterilerilerinize tarafınızda üreteceğiniz kampanya kodları ile katılım sağlayacakları imkanlar sunabilirsiniz.

Web sayfanıza eklenen bir form üzerinden başlattığınız kampanyaya katılan müşterilere SMS yolu ile otomatik indim kodu gönderilmesi ve katılımcıların bilgilerini rehberinde güncelleyebilirsiniz.

Kullanılabilir Metodlar 

  1. Xml/Post ile Gelen SMS yöntemini tercih edebilirsiniz, tıklayın.
  2. SOAP Servisi ile Gelen SMS yöntemini tercih edebilirsiniz, tıklayın.
  3. HTTP/Get ileile Gelen SMS yöntemi kullanılmamaktadır.
  4. URLe yönlendirme yöntemini tercih edebilirsiniz, tıklayın.


OTP SMS: Bu servisi kullanarak şifre, onay kodu, doğrulama vs. işlemlerinizi öncelikli olarak sağlayabilirsiniz. Servisin 1:1 SMS gönderim servisinden farkı, bu servis üzerinden gönderilen SMS’lerin önceliklendirme ile hızlı bir şekilde teslim edilmesi. Servisin kullanımında, SMSlerin ömrü 3 dakikalık süreyle sınırlıdır.

Kullanılabilir senaryolar :İki faktörlü kimlik doğrulama adımlarında kullanabilirsiniz, güvenliği yüksek önem arzeden bölgelere giriş, Wi-fi şifresi doğrulama vs.

Kullanılabilir Metodlar

  1. Xml/Post ile OTP SMS yöntemini tercih edebilirsiniz, tıklayın.
  2. SOAP Servisi ile OTP SMS yöntemi kullanılmamaktadır.
  3. HTTP/Get ileile OTP SMS yöntemini tercih edebilirsiniz, tıklayın.


1:1 SMS : Veri Sorgulama, Onay Alma, Şifre SMS’leri, Kişi Doğrulama için bir mesaj metnini bir numaraya iletebileceğiniz servisimizi kullanabilirsiniz.

Sesli Mesaj ile Tuşlama : Sesli SMS yaptığınız numaralara tuş seçeneği gibi bir tercih sunabilirsiniz, arama sonunda tuşlanan bu bilgiyi alabilirsiniz. Serviste kullanımı şu şekildedir, çağrı bir ya da birden fazla numaraya ” tuş seçeneği bilgisi alma opsiyonu ile” başlar ve çağrının raporlanması durumunda abonenin yapılan bu aramada çağrı sonunda hangi tuşa bastığı bilgi Raporlanır.

Kullanılabilir Metodlar

  1. Xml/Post ile SesliSMS Raporlamayöntemi kullanılmamaktadır.
  2. SOAP Servisi ile SesliSMS Raporlama yöntemi kullanılmamaktadır.
  3. HTTP/Get ileile SesliSMS Raporlama yöntemini tercih edebilirsiniz, tıklayın.
  4. URLe yönlendirme servisi ile sesli SMS başlattığınızda gönderdiğiniz URLe çağrı durumu POST edilir. Bu sayede tuşlama bilgisini de alabilirsiniz.

Netsantral Entegrasyon :Custom API entegrasyonu ile sizi arayan kişileri kayıtlı rehberinizden tanıyarak, onları doğrulayabilirsiniz. Ya da senaryonuza göre arayan kişiden abone numarası TC kimlik numarası gibi bilgileri tuşlamasını talep ederek onları doğrulayabilirsiniz.

https://www.netgsm.com.tr/webportal/netsantral/entegrasyon/

Kullanılabilir Metodlar

  1. HTTP POST
  2. HTTP GET
  3. JSON POST
  4. XML POST

Makaleyi yararlı buldunuz mu?