PrestaShop Eklentisi

Bu yazının tahmini okunma süresi 9 dakikadır.

Prestashop; genel itibari ile bir e-ticaret yazılımıdır ve ücretsiz açık kod kaynaklıdır.

 

Uyumluluk

Prestashop SMS eklentisi prestashop 1.6, 1.7, 8.0.x sürümlerini desteklemektedir.

1) PHP8 desteği eklendi.
2) SMS şablonlarının yüklenme sorunu giderildi.
3) UI tarafında iyileştirmeler yapıldı.
4) Genel hatalar giderildi.

Özellikler

  • Yeni bir prestashop üyeliği oluşturulduğunda hesabı oluşturan müşteriye ve prestashop yöneticisine SMS gönderebilir. Bu özellik için iki adet SMS şablonu tanımlıdır.
  • Yeni bir sipariş verildiğinde yöneticiye SMS gönderilebilir.
  • Sipariş durum değişikliğinde müşteriye SMS gönderilebilir. Bu özellik için 13 farklı sipariş durumu için 13 farklı SMS şablonu tanımlıdır.
  • Prestashop içerindeki destek mesajı (ticket) gönderimlerinde müşteriye ve prestashop yöneticisine SMS gönderilebilir. Bu özellik için 2 adet SMS şablonu tanımlıdır.
  • İade işlemlerinde müşteriye SMS gönderilebilir. 5 farklı iade durumu için 5 farklı SMS şablonu tanımlıdır.
  • Prestashop SMS eklentisi toplu SMS desteği bulundurmaktadır. Müşterilerinize aynı SMS mesajını toplu olarak gönderilebilir.
  • Prestashop müşterileri Netgsm rehber grubuna eklenti arayüzünden yüklenebilir.

Kurulum&Yapılandırma

Prestashop arayüzünüzde modül yönetiminden yeni bir modül yükleme seçeneği ile eklentiyi yükleyiniz. Daha sonra modül listesinde arama kısmına Netgsm yazarak yüklediğini eklentiyi aratınız. Eklenti bulunduktan sonra yapılandır butonuna basınız.

Burada ayarlar sekmesinden Netgsm abone numaranızı ve webportal şifrenizi yazarak kaydebilirsiniz. Netgsm’de tanımlı SMS başlıklarınız otomatik olarak doldurulacaktır.

“Cep telefonu alanının adı” alanına üyelik formu için sonradan oluşturulmuş cep telefonu alanınız var ise o alanın adını yazmalısınız. Bu alan boş olduğu sürece yeni üyelere SMS gönderilemez.

“Gönderilecek Mesaj Türü” alanında SMS aktif edilmiş olan SMS şablonlarının göndereceği mesajlardaki “ad” “soyad” bilgisini nereden alacağını belirtir. Örneğin yeni bir siparişte sipariş verilirken yazılan telefon numarasına SMS gönderirken SMS mesaj içeriğine yazılacak olan ad soyad bilgsini sipariş adresinden almak için “Adres Bilgisi” seçeneğini seçebilirsiniz veya müşterilerinizin müşteri bilgisindeki “ad”, “soyad” alanlarından almak için “Kullanıcı Bilgisi” alanını seçebilirsiniz.

Güncelleme

Eklentiyi güncelleme için öncelikle bir önceki eklentinin dosyalarını prestashop yazılımınızdan siliniz. Yeni eklentinin dosyalarını prestashop kurulumunuzun bulunduğu klasöre (‘modules/netgsm/’ içerisinde bulabilirsiniz) kopyalayınız. Prestashop arayüzünde modül yönetimine gelip Netgsm eklentisini bulunuz. Eklentinin üzerindeki Güncelle yazısına tıklayarak güncellemeyi tamamlayınız.

Toplu SMS

Netgsm SMS eklentisi ile toplu SMS gönderilimi yapılabilir. Toplu SMS gönderimlerinde müşterilerinizi arayüzde aratabilir ve mesaj içeriğinizi özelleştirebilirsiniz. Toplu SMS gönderimi sayfasında eklentinin güncel olup olmadığı bilgisi kontrol edilmektedir.

Toplu SMS gönderimi sayfasında seçtiğiniz müşterilerinizi isterseniz Netgsm rehber grubunuza ekleyebilirsiniz. Gruba eklemek için eklenecek müşterilerinizi seçmeniz ve grup adını yazıp ekle butonuna basmanız yeterlidir.

SMS Şablonları

SMS şablonlarınızı yapılandırma sayfasında Şablonlar sekmesinden aktif-pasif yapabiliyor veya SMS mesajlarınızı düzenleyebilirsiniz. Toplam 23 adet şablon listelenecek ve her şablon için şablon içeriği çıklaması durumu gösterilecek. Listenin sağ tarafındaki düzenle butonuna basarak açıklan pencerede ilgili şablonun Gönderici adını seçebilir mesajını değiştirebilirsiniz. Her şablon için kendisine ait özelleştirme seçenekleri bulunmaktadır. Detaylı bilgi için eklenti arayüzünden şablonları inceleyebilirsiniz.

AdMesajAçıklama
Sipariş Durum Değişikliği1Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Çek ödemesi bekleniyor` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir


Sipariş Durum Değişikliği2Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Ödeme kabul edildi` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği3Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `İşleme devam ediyor` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği4Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir. Kargonuz (carrier_name) kargo tarafından adresinize teslim edilecektir.Bir Sipariş Durumu `Kargolandı` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği5Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Teslim edildi` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği6Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `İptal Edildi` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği7Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Ücret İade Edildi` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği8Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Ödeme hatası` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği9Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Ön sipariş durumunda (ödenmiş)` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği10Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Havale ile ödeme bekleniyor` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği11Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Uzaktan ödeme bekleniyor` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği12Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Ön sipariş durumunda (ödenmemiş)` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Sipariş Durum Değişikliği13Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin durumu (order_status) olarak değiştirilmiştir.Bir Sipariş Durumu `Kapıda ödeme onayı bekleniyor` olduğunda Müşteriye Mesaj Gönderir
Yeni SiparişSitenize, (order_id) order numaralı (total) tutarında yeni bir sipariş verildi.Yeni bir sipariş verildiğinde yöneticiye mesaj gönderir
Yöneticiden Müşteriye MesajSayın (firstname) (lastname), (order_id) Numaralı siparişinize ait mesajınız cevaplanmıştır.Yöneticiden Müşteriye Bir Mesaj Gönderildiğinde Müşteriye SMS Gönderir.
Müşteriden Yönetiye Mesaj(customer_id) Numaralı müşteriden bir mesaj gönderildi.Müşteriden Yöneticiye Bir Mesaj Gönderildiğinde Yöneticiye SMS Gönderir.
Sipariş İade Durum Değişikliği 1Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin iade durumu (return_state) olarak değiştirilmiştir.Bir siparişin iade durumu (Doğrulama için bekliyor) olarak güncellendiğinde müşteriye mesaj gönderir
Sipariş İade Durum Değişikliği 2Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin iade durumu (return_state) olarak değiştirilmiştir.Bir siparişin iade durumu (Paketleme için bekliyor) olarak güncellendiğinde müşteriye mesaj gönderir
Sipariş İade Durum Değişikliği 3Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin iade durumu (return_state) olarak değiştirilmiştir.Bir siparişin iade durumu (Paket alındı) olarak güncellendiğinde müşteriye mesaj gönderir
Sipariş İade Durum Değişikliği 4Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin iade durumu (return_state) olarak değiştirilmiştir.Bir siparişin iade durumu (İade reddedildi) olarak güncellendiğinde müşteriye mesaj gönderir
Sipariş İade Durum Değişikliği 5Sayın (firstname) (lastname), (reference_id) Referanslı ve (order_id) sipariş numaralı siparişinizin iade durumu (return_state) olarak değiştirilmiştir.Bir siparişin iade durumu (İade tamamlandı) olarak güncellendiğinde müşteriye mesaj gönderir
Yeni Müşteri – MüşteriSayın (firstname) (lastname), NETGSMe hoş geldiniz. (email) email adresi ile (date) tarihinde üyeliğiniz oluşturulmuştur.Yeni bir müşteri kaydında müşteriye mesaj gönderir.
Yeni Müşteri – YöneticiSitenize, (firstname) (lastname) adında (email) email adresiyle (date) tarihinde yeni bir müşteri kaydı yapıldı.Yeni müşteri kaydında yöneticiye mesaj gönderir.
Notlar
Yeni Müşteri – Müşteri SMS şablonu ile müşteriye SMS gönderebilmek için üyelik formunuza ek bir cep telefon numarası alanı oluşturmalısınız. Bu işlemi nasıl yapabileceğiniz konusunda bilgi almak için aşağıdaki bağlantılara göz atabilirsiniz.

Prestashop 1.6 için : https://prestacraft.com/adding-new-fields-to-the-registration-form/

Prestashop 1.7 için : https://prestacraft.com/adding-new-fields-to-the-registration-form-in-prestashop-1-7/

Prestashop 8.0 için : https://prestashop.com/versions/

Makaleyi yararlı buldunuz mu?