Netsantral’e çağrı düştüğünde arayan numaradan müşterinizi tanıyabilirsiniz. Arayan numarayı veritabanınızda sorgulayabilir, kendi yazılımınızda müşteri kartı açabilirsiniz. Aynı zamanda ayaran kişiye ismi ile hitap veya müşteri temsilcisinin ekranına kendi veritabanınızdaki ismi yansıtabilirsiniz. Arayan numara müşteriniz ise başka departmanlara yönlendirebilir, kişiye özel anonslar verebilirsiniz.
Arayan Müşteriyi Tanıma ve İsimle Hitap Etme
Netsantral üzerinde Custom Entegrasyon paketini satın aldıktan sonra kendi yazılımınıza santralin istenilen bir noktasında (Örneğin; ilk çağrı geldiğinde, belirlenen zaman aralığında veya IVR da bir tuşlama sonrasında) arayan kişi bilgileri yazılımınıza gönderilir. İstenirse müşteri numarası da tuşlatılabilir. Yazılımınızdan Custom Entegrasyon paketine verdiğiniz Text metin Text To Speach teknolojisi ile seslendirilerek anons edilir. Yazılımdan dönülen durumlara göre santral yönlendirmesi yapılabilir (Örneğin; Müşteri VİP ise özel müşteri temsilcisine aktar değilse satış departmanına aktar). Ayrıca gönderdiğiniz ad soyad alanı müşteri temsilcinizin önündeki çağrı karşılama ekranında görünür (VoIP telefonda arayan kısmında). Örneğin; “Arayan 05441000000 numarasına Sayın A** M** hoşgeldiniz” şeklinde anons verilebilir. Müşteri temsilcisi “Sayın A** Bey” şeklinde çağrıya cevap verebilir.
Geliştirme yaptığınız yazılım dili farketmeksizin HTTP servisi olarak verilen URL’ye veri gönderilir.
Kullanılabilir Metodlar
- HTTP POST
- HTTP GET
- JSON POST
- XML POST
Örnek gönderilecek JSON
{ "arayan_no": "05101234567", "aranan_no": "8503030303", "santral_no": "8503030303", "arama_id": "1234567.213", "tus_bilgisi": "1", "test": "1234"}
Yukarıdaki Json sonucunda beklenen
{ "status": "success", "result": "1", "data": "okunacak metin"}
Açıklamalar:status
: success yada error değeri alır. success ise data okunur.result
: hangi durumda santralin akışı ne olacağıdır. Girilen sonuç durum kodlarından bir değer olmalıdır.data
: okunacak metinin içeriğidir. tamamı büyük harfli kelimeler göndermeyin.
Dinamik Yönlendirme
Aşağıdaki parametreleri gönderdiğinizde santral dinamik olarak belirlediğiniz hedefe yönlendirilecektir.result
: “yönlendirilecek hedef”
Alabileceği değerler :
- dynamic : Numaraya yönlendirme
- announcement : Anons
- menu : IVR
- timecondition : Zaman Ayarı
- sms : İnteraktif SMS
- queue : Departman
- extensions : Dahili
- dial : Numaraya Yönlendirme
- voicemail : Sesli Mesaj
- hangup : Arama Kapatılsın
- interactivemenu : Entegrasyon
redirect
: “yonlendirilecek hedefin adı”
Alabileceği değerler :
İlgili hedefin adı gönderilebilir.
Örnek:
status
:”success”,result
:”extensions”,redirect
:”101″
Bu durumda 101 dahilisine yönlendirme yapılır.status
:”success”,result
:”announcement”,redirect
:”mesaidisi”
Bu durumda mesaidisi anonsuna yönlendirme yapılır.