IP Telefonların Register Olmadığı Durumlar ve Çözümler

Bu yazının tahmini okunma süresi 2 dakikadır.

IP telefonlarda hesap ekleme ve ayarlar işlemi yapıldığında register durumuna geçlemiyorsa bu duruma bir çok durum neden olabilmektedir. İlgili sorunun tespit edilerek çözüm sağlanması gerekmektedir.

Bu durumda kontrol etmemiz gereken başlıca durumlar şunlardır:

  1. İlk olarak telefonun öncelikle IP alıp alamadığı kontrol edilmelidir.

Modemden gelen ethernet kablosu telefona takılmalıdır. Telefonlarda 2 adet giriş yeri vardır.Wan-Internet olan portta olmalıdır. Bazı telefonlarda ise LAN-PC portu bulunmaktaır. Bu durumda ethernet kablosu LAN’a takılması gerekmektedir.

Telefonda bulunan menü durum bilgilerinden Lokal IP adresine ulaşılması gerekmektedir. 0.0.0.0 bilgisi yazıyorsa ya da iletiliyor tarzında uyarı mesajı varsa cihaz zaten internete erişemediğinden register olamamaktadır. Yani İlk olarak kesinlikle cihaz bir lokal IP alıyor olmalıdır.

  1. Cihaz lokal IP alıyorsa ancak register durumuna geçemedi ise bilgisayardan cihaza erişim sağlanabilmesi kontrol edilmeldiir.

Bazen birden fazla modem kullanıldığı durumda bilgisayar ile IP telefonun farklı modeme bağlı olması register durumunu olumsuz etkileyebilmektedir.

  1. Cihaza IP ile erişildi ve ayarları kontrol edildiğinde cihazın register olamama sebeplerini en çok karşılaşılan ve kontrol edilmesi gerektiği sıraya göre şu şekildedir:

  • Bazı modemlerde SIP ALG diye bir özellik bulunmaktador. Bu register durumlarını engelleyebilmektedir. İlgili özelliğin kapatılarak kontrol edilmesi gerekmektedir.

  • Ayarlar yanlış yapılarak IP adresi engellenmiş olabilir. Ayar bilgileri kontrol edilmelidir.
  • Bazı modemler çok sık sunucu ile haberleşme sağladığından belli bir süre sonra portu kitleme durumu görülebilmektedir. Sadece lokal port değişikliği yapılarak register olması sağlanır. IP telefonların içinde lokal port alanı bulunmaktadır. Genellikle 5060’dır. Bu port bilgisi 5061 5062 yapılarak register olması sağlanır.

  • Firewall olduğu durumlar 5060 UDP portlarının açık olması gerekmektedir. 5060 UDP portu kapalı ise register olunmamaktadır.

Bu duruma ek olarak ses gidip gelmez ise 10000-20000 UDP portları açılması gerekmektedir.

  • Bazen modemler domain adreslerini çözümleyemeyebiliyorlar. Örneğin; domain bilgisinde sip.xxxxxx.com bilgisi yerine o sunucunun gerçek IP adresi yazılabilir. 192.168.xx.xx gibi. Tabii bu adres her sunucu için değişmektedir. Bilinçli olarak gerçek IP adresi yazılmalıdır.

  • Cihazlara el ile IP verilmektedir. Bu durumda DNS bilgisi yazılmayabiliyor. Bu durumda da register olunmamakta bu nedenle IP telefona DNS bilgisi yazılmalıdır.

  • Bazen switchler kitlenebiliyor.Cihaz IP almakta ancak internete çıkış yapılamamaktadır. Bu durumlar da switch yeniden başlatılabilir.

Bu durumlar kontrol edildiğinde eğer hala register olmama durumu yaşanıyor ise hizmet alınan servis sağlayıcı ile görüşülerek ilgili durum hakkında bilgi verilmelidir.

Makaleyi yararlı buldunuz mu?